Tuning mechaniczny silnika

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi mi po głowie coś takiego jak tuning mechaniczny silnika 1500.

Zastanawiałem się czy są ostrzejsze wałki rozrządu dedykowane do Łady? Ponadto wstawienie regulowanego koła rozrządu.. i co dalej?
1. co powinno się jeszcze dokładać do takiego zestawu?
2. Czy rozwali silnik zupełnie?
3. czy jest sens iść w tę stronę?
4. jak to potem poustawiać?
5. Jaki będzie stosunek poniesionych kosztów w stosunku do rezultatów?
  
 

moc ukryta jest w glowicy w tym silniku.
rozwiercac kanaly. dopracowac glowice, mozna dac wieksze zawory.
walek, mozna.
  
 
czyli jak zwykle sprawa nie jest taka prosta jak się wydawało.

A gdyby postąpić tak, że zmienić tylko to co podałem co by to zmieniło?
  
 
Regulowane kolo walka rozrzadu jest jak amen w pacierzu - bez tego poprawianie nie ma sensu.

Wrzucic wszystko mozna tylko pytanie sobie zadaj ile chcesz pieniedzy w to wrzucic? No bo rozumiem, ze chcesz to zrobić tak by miało ręce i nogi. Ostry walek fajnie tylko czy potrzebujesz? Wsadz aparat zaplonowy bezstykowy, regulowane kolo wałka, wyreguluj zawory zgodnie z zaleceniani i juz silnika nie poznasz.
  
 
no nie planowałem robić wyścigowego sprzętu, bardziej podkręcić aby było raźniej
  
 
To zrób zwyczajnie remont silnika i nic więcej nie trzeba. A już auta nie poznasz.
  
 
Ja to o czym piszesz teraz mam. Możesz coś tam poczytać w moich postach. Ale tu zgadzam się z Szokolada, że wystarczy zwykły, porządny remont silnika. Przerobiony konkretnie wałek będzie trochę momentami słychać, co nie jest dla mnie zaletą. Mnie po prostu od razu w momencie klęknięcia silnika przypadkiem trafił się ten przerobiony. Inaczej w ogóle bym się w to nie bawił. Jestem lewy w mechanice samochodowej, ale bardzo lubię swoją samarkę. Jest to moje pierwsze i jedyne auto, którego jestem właścicielem. Oczywiście często jeżdżę innymi i mimo siermiężnej urody wewnętrznej zawsze się cieszę jak do niej wsiadam. Więcej wydaję na rowery niż na nią. Np. sztyca z siodełkiem firmy Ax-Lightness jest droższa od mojej samarki. Wracając do tematu moja na prędkości maksymalnej zyskała niewiele w stosunku do normalnego silnika 1500 (być może trafiłem wtedy na dobry egzemplarz). Bardziej na przyspieszeniu i elastyczności. Mnie jednak rajcuje V max. na trasie, stąd pomysł na większe kółka.
  
 
.jak wieksze kolka i predkosci.. To i daj lepsze hamulce.
  
 
Witam wszystkich i proszę o pomoc.
Tak więc mam Ładę 2107 1500 pomysł polega na tym a raczej jego brak co dalej począć w kierunku zwiększenia mocy.Głowica jest już gotowa odpowiednio poprawiona i przygotowana.
Proszę o poradę jaki gaźnik bądź gaźniki zastosować razem z wałkiem aby z tego nie wyszła rajdówka ale autko na co dzień z kopem i polotem.A może jeśli się uda to z LPG.
  
 
Gaźnik to najlepiej Solex z wersji 1,7. Ja mam w moim wałek estoniec+ i trochę z nim przesadziłem. Do auta używanego na spokojnie lepszy będzie zwykły estoniec bądź inny wałek a podobnych parametrach. Jeśli chcesz dać podtlenek to załóż Blosa bo inaczej zawsze instalacja będzie w jakimś zakresie źle działać. Poza tym jeśli chcesz jeździć na gazie to w sumie bez znaczenia jaki dasz gaźnik
  
 
Jak by co, to robię takie rzeczy.

Tuning, porting głowicy, kolektora i inne pierdoły.