RAV-4 D-4D 2001 Przedmuchy przez korek wlewu oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po raz kolejny.

W skrócie :
Wymieniałem "turbo" potem reklamowałem jego naprawę...po drugiej naprawie mechanik zwrócił mi uwagę na duże przedmuch z "odmy" i sugeruje iż silnik to delikatnie mówiąc złom.
Mam na liczniku ok 140 tys ( z tego moje ok 30tys) nie wiem niestety czy to rzeczywisty przebieg. Nakręciłem filmik jak dmucha po odkręceniu korka wlewu oleju. Prawda jest taka ze zaraz po odkręceniu korka to ostro a potem no cóż nie da sie ukryć ...pewnie troszke za duzo. Na filmiku niestety tego za bardzo nie widac ale kolorek niestety tez jest raczej niebieskawy.


przedmuchy

Moje pytanka:
1. Czy możliwe żeby to było od zuzytych uszczelniaczy zaworów?
2. Jeżeli to faktycznie pierścienie na tłokach czy jest sens je wymianiać ( remontować silnik? ) czy raczej szukać...innego. Chociaz pewnie jak to pierscienie to tylko sobie w "łeb palnąć"
Nie ukrywam, że w samochód zainwestowałem juz naprawde duzo kasy a ciągle cos wychodzi.
Pozdrawiam

  
 
To nakrec filmik jak dmucha z odmy a nie z korka,bo tu nic nie widac,a odma byla w tym czasie zatkana czy podlaczona??
Pozatym przedmuchy sa zawsze raz wieksze raz mniejsze,i komu to przeszkadza,to nie jest cos co odzwierciedla stan silnika.Owszem jakbys pokazal ze na odpietej odmie i zakreconym, korku na biegu jalowym dymi jak z komina to fakt silnik zajechany.
Aby ocenic stan silnika to trzeba zmierzyc cisnienie sprezania i wylitrazowac ile oleju ubywa na 1000km
A co do wydatkow to zawsze twierdzilem ze aby byc zadowolonym z Toyoty to trzeba miec glebokie przekonanie ze to dobre auto i kupe kasy zeby do niego ladowac.
Standartowe oparte na moich statystykach wydatki w silniku 1cd przy 80-120tys przebiegu,to zaworki pompy i turbina ,potem wtryski ,a w miedzyczasie jakis dwumas.Tak to statystycznie wyglada ,oczywiscie pewnie sa jakies wyjatki.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
tak jak pisze Big musisz zrobić pomiar ciśnienia sprężania ,to dopiero może pokazać w jakim faktycznie silnik jest stanie,dymki z korka nie są wiarygodnymi symptomem uszkodzenia silnika(na chyba że naprawdę kopci ale to naprawdę konkretnie widać). Zmierzyć kompresję i litrażować to musisz zrobić.
  
 
Oki zmierzę kompresję, natomiast mam znowu pytanka:
1. Jaka powinna być na poziomie akceptowalnym?
2. Moj mechanik natomisat zasugerował, iż kompresja będzie ponieważ w tym silniku jest wstępna komora spalania.
W sumiem wiem, że jest ale z drugiej zaś strony nie wiem jak to sie ma do sprężania? Niby, że tam niezależnie od stanu pierścieni spadki ciśnienia sa mniejsze?
3. O co chodzi z litrażowaniem? Możesz dokładniej sprecyzować SYD?
Powiem szczerze iż nie wiem o czym piszesz i co powinienem sprawdzić?

Co do widoczności przedmuchów to z intercoolera dmucha niestety mocno i to w odcieniu błękitu.
Jedno mnie tylko dziwi, że zapala naprawdę od dotknięcia.

Pozdrawiam

  
 
Cytat:
2010-06-20 22:33:52, joe__ pisze:
Oki zmierzę kompresję, natomiast mam znowu pytanka: 1. Jaka powinna być na poziomie akceptowalnym? 2. Moj mechanik natomisat zasugerował, iż kompresja będzie ponieważ w tym silniku jest wstępna komora spalania. W sumiem wiem, że jest ale z drugiej zaś strony nie wiem jak to sie ma do sprężania? Niby, że tam niezależnie od stanu pierścieni spadki ciśnienia sa mniejsze? 3. O co chodzi z litrażowaniem? Możesz dokładniej sprecyzować SYD? Powiem szczerze iż nie wiem o czym piszesz i co powinienem sprawdzić? Co do widoczności przedmuchów to z intercoolera dmucha niestety mocno i to w odcieniu błękitu. Jedno mnie tylko dziwi, że zapala naprawdę od dotknięcia. Pozdrawiam


Jaka WSTEPNA KOMORA zmierz to u jakiegos innego mechanika ,bo ten to juz widac ze idiota i bajkopisarz.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
litrażowanie -ile litrów oleju zużył ci silnik np.na 1000km.

nie ma komory wstępnej w tym silniku,raczej komora spalania w tłoku,jak może nie być sprężania jak właśnie od sprężonego powietrza+ON powstaje samozapłon,pomiar sprężania(kompresję) mierzy się standardowo -przyrząd zamiast świec żarowych+otworzona przepustnica+ w pełni sprawny akumulator.jeśli wychodzi kiepsko można spróbować wykonać próbę olejową(jeśli to pierścienie to olej chwilowo powinien je uszczelnić co powoduje podniesienie ciśnienia)nie chcę się w 100% wypowiadać co do prawidłowego ciśnienia ale chyba koło35 barów powinien mieć-sprawdzę to jeszcze.
  
 
Cytat:
2010-06-21 21:16:44, syd pisze:
litrażowanie -ile litrów oleju zużył ci silnik np.na 1000km. nie ma komory wstępnej w tym silniku,raczej komora spalania w tłoku,jak może nie być sprężania jak właśnie od sprężonego powietrza+ON powstaje samozapłon,pomiar sprężania(kompresję) mierzy się standardowo -przyrząd zamiast świec żarowych+otworzona przepustnica+ w pełni sprawny akumulator.jeśli wychodzi kiepsko można spróbować wykonać próbę olejową(jeśli to pierścienie to olej chwilowo powinien je uszczelnić co powoduje podniesienie ciśnienia)nie chcę się w 100% wypowiadać co do prawidłowego ciśnienia ale chyba koło35 barów powinien mieć-sprawdzę to jeszcze.


Sprawdz bo z tego co pamietam te silniki maja obnizone cisnienie sprezania w stosunku do tradycyjnego diesla na korzysc wiekszego cisnienia wtrysku.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
poprawki no nareszcie są ,te dane--
przy 250obr/min-27bara lub więcej-wartość książkowa
min.wynosi 22 bary
różnica między cylindrami nie powinna przekraczać 4,9 bara

pytanie jakie ty masz ???



i co z tego że wiesz jakie co powinno być, jak nie wiesz jakie ty masz???

[ wiadomość edytowana przez: syd dnia 2010-06-23 19:52:35 ]
  
 
Dzieki za dane ksiażkowe Syd jestem Tobie bardzo wdzieczny. Niestety auto oddaje dopiero w poniedzialek do mechanika ( tym razem innego i musze troche poczekać). Zgodnie z Twoja sugestia natomiast rozpoczałem litrażowanie.
Napewno napisze jakie jest u mnie ciśnienie sprężania od tego mechanik ma zaczać.
Rozumiem, że 250 obrotów to poprostu zakręcenie rozrusznikiem?
Chyba cos koło tego kręci? ( akumulator mam nowiutki)

Pozdrawiam
  
 
Witam,
Rav-ka tydzien u mechanika i wg niego przedmuchy nie są za duże ( aczkolwiek troche są ) , natomist dymienie na niebiesko to uszczelniacze zaworów. Spadek mocy tłumaczy błędem przepływomierza. Podobno nie działał prawidłowo. Niestety ciśnienia sprężania nie zmierzył. Tłumaczyl sie tym, iż w tym silniku długość świec żarowych to ok 40cm i mimo zakupu różnych adapterów nie udało mu sie nic dobrać.
Przepraszam wiec Syd na razie jeszcze nie wiem jakie mam.
Natomiast mam pytanie do wymiany uszczelniaczy zaworów: Czy możliwa jest wymian bez demontażu głowicy? Gdzies słyszałem ze zdania są podzielone ale moze to nie w tym silniku...
Pozdrawiam

PS. A wogóle możliwe ża przedmuchy z odmy biorą sie od nieszczelnych uszczelniaczy zaworów?

[ wiadomość edytowana przez: joe__ dnia 2010-07-01 22:08:19 ]
  
 
Witam;
Co myślicie o tym oleju do mojego silnika?
Liqui_Moly_MOS2
Kolega używa i chwali sobie. Stosował może ktoś?
Zwiera specjalną formułe powodująca osadzenie sie warstwy dwusiarczku molibdenu. Może nie zaszkodzi mojemu silniczkowi?

Pozdrawiam
  
 
da się wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy ,tylko trzeba to robić bardzo ostrożnie-
1)aby zamek z zaworu nie spadł
2)aby zawór nie wpadł(trzeba ustawiać tłoki w GMP lub "napompować"cylinder aby zawór trzymał się zamknięty)
ale nie robił bym uszczelniaczy dopóki nie uda ci się zmierzyć kompresji.poszukaj speców od diesli w twojej okolicy to ci zmierzą albo aso.
  
 
Cytat:
2010-07-02 20:41:09, joe__ pisze:
[...] powodująca osadzenie sie warstwy dwusiarczku molibdenu [...]




Samo określenie "osadzanie się" czegokolwiek w silniku powoduje u mnie dreszcze niepokoju i daleko posuniętą nieufność.
Raz jeden jedyny wlałem do silnika coś co powodowało właśnie "osadzanie się" czegośtam. Efekt był taki, że to "osadzone" przytkało kanały olejowe w wałku rozrządu i do wymiany poszedł wałek i wszystkie łapy zaworów
Ale wybór jak zawsze należy do Ciebie
Pozdro.
  
 
Witam,
Wczoraj oddałem RAV-ke i dzisiaj miała badanie ciśnienia sprężania.
Ciśnienia wygladaja nastepująco: 30bar; 30bar; 30bar;28bar

Natomiast podobno i tak silnik jest nieszczelny, w sensie po wkręceniu adptera i podaniu cisnienia nad tłoki nastepują szybkie jego spadki: 20%; 14%18% i 20%. Niestety nie wiem w jakim czasie.
Dodatkowo silnik jest STRASZNIE ( podbno czagos takiego w japonskiem silniku jeszcze nie widzieli ) w srodku "zawalony" nagarem oraz jakąś "mazią" jak to powiedział mechanik. Również wtryski wygladały fatalnie:

1
2
3
4

Dodatkowo było jeszcze badanie endoskopem powierzchni cylindra .
Powiem szczerze, że za duzo nie wiedać ale podobno zaraz po ruchu tłoka w dół..widac olej który momentalnie napływa na czoło tłoka.

5
6
7

( podobno nie była przestawiona data wiec nie mam sie nia sugerowac na zdjęciach )

Sugestia mechnika- sprzedać. Chociaz jak sam powiedział silnik w miarę równo pracuje.
Teraz mam już wogóle mętlik w głowie.
Może cos podpowiecie?
  
 
Cytat:
2010-07-10 14:43:44, joe__ pisze:
Witam, Wczoraj oddałem RAV-ke i dzisiaj miała badanie ciśnienia sprężania. Ciśnienia wygladaja nastepująco: 30bar; 30bar; 30bar;28bar Natomiast podobno i tak silnik jest nieszczelny, w sensie po wkręceniu adptera i podaniu cisnienia nad tłoki nastepują szybkie jego spadki: 20%; 14%18% i 20%. Niestety nie wiem w jakim czasie. Dodatkowo silnik jest STRASZNIE ( podbno czagos takiego w japonskiem silniku jeszcze nie widzieli ) w srodku "zawalony" nagarem oraz jakąś "mazią" jak to powiedział mechanik. Również wtryski wygladały fatalnie: 1 2 3 4 Dodatkowo było jeszcze badanie endoskopem powierzchni cylindra . Powiem szczerze, że za duzo nie wiedać ale podobno zaraz po ruchu tłoka w dół..widac olej który momentalnie napływa na czoło tłoka. 5 6 7 ( podobno nie była przestawiona data wiec nie mam sie nia sugerowac na zdjęciach ) Sugestia mechnika- sprzedać. Chociaz jak sam powiedział silnik w miarę równo pracuje. Teraz mam już wogóle mętlik w głowie. Może cos podpowiecie?


Po komorach spalania widac ze oleju spala duzo,skoro cisnienie sprezania ok to znaczy ze albo pierscienie zgarniajace sa popekane lub pozacierane w rowkach albo bierze olej nie poprzez nieszczelnosc w polaczeniu gladz tlok ,a np uszczelniacze zaworowe lub wirnik turbiny.
Endoskop to takie fajne urzadzenie do niczego.Nic wiecej nieda sie stwierdzic niz po badaniu cisnienia sprezania wiec po co tam zagladac???

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer