Problem z odpalaniem na zimnym silniku ? [Previa]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koledzy, występuje u mnie taki problem, że jak autko postoi trochę dłużej (aż silnik jest zimny), trochę ciężko wtedy odpala - musi 3-4 razy zakręcić. Natomiast po odpaleniu i wyłączeniu silnika i ponownej próbie zawsze pali na dotyk. Na ciepłym silniku również odpala zawsze na dotyk. Kilka razy przy odpalaniu na zimnym zapalił się "engine". Na komputerze wyszło że występuje zwarcie na pompie paliwa, przez co prawdopodobnie po dłuższym postoju cofa się paliwo.
Jest jednak mały problem - ponieważ ze schematu elektrycznego wynika jakby auto nie posiadało pompy paliwa ( jest natomist ręczna pompka paliwa w silniku ) - tak wywnioskował elektryk który się do tego zabrał.
Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem? Jeśli tak to proszę o podpowiedź jak to ugryźć?
Autko: Previa 2002r. 2.0D D4D 116kM.
Z góry dziękuję z pomoc.

[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2010-08-21 16:54:19 ]

[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2010-08-21 17:04:07 ]
  
 
Prawdopodobnie zaworki scv trzeba wymienic,ale podaj kod bledu.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
ciekawe czy na schemacie jest zbiornik paliwa
  
 
Cytat:
2010-07-24 15:30:25, treborzg pisze:
Koledzy, występuje u mnie taki problem, że jak autko postoi trochę dłużej (aż silnik jest zimny), trochę ciężko wtedy odpala - musi 3-4 razy zakręcić. Natomiast po odpaleniu i wyłączeniu silnika i ponownej próbie zawsze pali na dotyk. Na ciepłym silniku również odpala zawsze na dotyk. Kilka razy przy odpalaniu na zimnym zapalił się "engine". Na komputerze wyszło że występuje zwarcie na pompie paliwa, przez co prawdopodobnie po dłuższym postoju cofa się paliwo. Jest jednak mały problem - ponieważ ze schematu elektrycznego wynika jakby auto nie posiadało pompy paliwa ( jest natomist ręczna pompka paliwa w silniku ) - tak wywnioskował elektryk który się do tego zabrał. Czy ktoś z forumowiczów miał podobny problem? Jeśli tak to proszę o podpowiedź jak to ugryźć? Autko: Previa 2002r. 2.0D D4D 116kM. Z góry dziękuję z pomoc.


Po pierwsze to jedz do innego speca,bo ten rozwojowo siedzi jeszcze w latach 90 tych wiec nie sadze zeby mial pojecie co zrobic.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam kolegów,
Dla Bigelektrona podaję kod błędu jaki się zapala po uruchomieniu auta:

P1228 Fuel Pump System Malfunction (Short)

i to tyle, poproszę o pomoc w ugryzieniu tego tematu. Dodam jeszcze, że dzieje się tak tylko jak auto postoi np. przez noc - jakby się paliwo cofało - bo musi kilka razy pokręcić zanim zaskoczy. Potem reszta na jest jak w bajce - ja mu cyk a on bryk .
  
 
Cytat:
2010-07-26 18:51:02, treborzg pisze:
Witam kolegów, Dla Bigelektrona podaję kod błędu jaki się zapala po uruchomieniu auta: P1228 Fuel Pump System Malfunction (Short) i to tyle, poproszę o pomoc w ugryzieniu tego tematu. Dodam jeszcze, że dzieje się tak tylko jak auto postoi np. przez noc - jakby się paliwo cofało - bo musi kilka razy pokręcić zanim zaskoczy. Potem reszta na jest jak w bajce - ja mu cyk a on bryk .


Powodem moze byc zablokowany filtr paliwa,zaworki scv w pompie -czerwony ,zielony,wieszajacy sie na przelew wtryskiwacz.
Najczesciej oczywiccie sa zaworki,ale od filtra trzeba zaczac.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Będę działać w tym kierunku i dam znać co było nie tak.
Pozdrawiam
  
 
Witam wszystkich,
Problem rozwiązany. Wymieniłem oba zaworki (zielony i czerwony) + filtr paliwa (oryginał ASO). Operacja trochę kosztowna bo:
zaworki (komplet) - 900zł + filtr paliwa (w ASO) - 200zł + robocizna (ASO) - 100zł.
Razem - 1200zł. (ale... motorek pali na pół obrotu rozrusznika - od "kopa" - BEZCENNE !!!).
P.S.
Co mu pomogło dokładnie to nie wiem (czy wymiana zaworków, czy filtra paliwa), bo wymieniłem na raz wszystko.
Jednak jest już OK i autko w 100% sprawne.
[ Gdyby ktoś potrzebował schemat elektryczny silnika i klimatyzacji Previa II (wersja polska i angielska - z kierownicą po normalnej lewej stronie) mogę pomóc i prześlę na e-mail - proszę pisać na priv].
Pozdrawiam i życzę szerokich dróg,