[MKVII] swap 1.8zetec-> 2.0 blacktop

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Chciałbym zapytac czy silniki z mondka 2.0 zetec podejdzie bez problemu do escorta mk VII gdyż mój zetec poddał się i chciałbym włożyć silnik z mondeo, lub focusa. Czy silniki 2.0 dają się wpasować do escorta "pug and play" oraz z których roczników mondeo lub focusa pasują owe silniki, a także prosił bym o radę co do takiej operacji czyli czy skrzynia z escorta 1.8zetec 115 ps podejdzie do 2.0 czy lepiej kupić kompletny silnik ze skrzynią. Bardzo proszę wszystkich którzy robili takie swap-y lub mają pojęcie co i jak o wszelkie rady i podpowiedzi. Bardzo dziękuję za pomoc.


[ wiadomość edytowana przez: mleczyk dnia 2010-02-06 18:09:17 ]

[ wiadomość edytowana przez: mleczyk dnia 2010-02-06 18:11:31 ]

[ wiadomość edytowana przez: mleczyk dnia 2010-09-17 17:58:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: mleczyk dnia 2010-11-27 00:44:24 ]

[ wiadomość edytowana przez: mleczyk dnia 2010-11-27 00:50:07 ]

[ wiadomość edytowana przez: mleczyk dnia 2010-12-18 12:35:37 ]
  
 
pug tez moze byc
focus to trudniej ale z mondeŁo 2 to juz latwiej.
skrzynia zostaje, pakujesz silver top'a i rura
  
 
Zmieniajac przy tym miske, pompe oleju i pompe wody ze swojego starego 1.8
  
 
Ten watek moze ci cos przyblizy
  
 
miska, pompa wody, pompe oleju albo sam smog, kolektor wydechowy z essa, skrzynia koło zamachowe i sprzegło z essa, pamietaj aby wiazka elektryczna silnika była z essa, bo na połaczeniu wiazki z essa i silnikowej z mondeo nie chce odpalać, ( inaczej są pospinane masy). po swapie musisz pomyślec co z dolotem powietrza bo kol dolotowy lepiej zmondka zostawić i albo na kolektor dac taka puche ( rezonator powietrza z mondeo ( koniecznosc wyciecia kawałka przegrody koło akumulatora, albo dac jakąć rurke własnej roboty, nie polecam seryjnej rurki z 1,6 -1,8, bo ma ona mniejsza srednice i przy wyzszych obrotach silnik dostaje zadyszki.
acha co do silników i roczników, silnik musi być Silver Top, znaczy ze srebrną ( aluminiową ) pokrywą zaworów, watek tigerberta nie przyda mu sie bo on wsadził blacktopa, a to juz nie takie plug&play


[ wiadomość edytowana przez: fryszard dnia 2010-02-07 11:37:16 ]
  
 
Dokładnie tak jak fryszard napisał. Co do dolotu to ten z 2.0 mondeo po włożeniu opiera się o przegrodę co może w szybkim czasie skutkować jego uszkodzeniem dlatego też jak już decydujesz się na plastikowy to chyba najlepszym wyjściem jest ten z essa 1.8 RKC.
Jak już będziesz miał silnik na swap'a to można by się było pokusić i odrestaurować go w mniejszym bądź większym stopniu (zależy od wkładu Twojej $$$ ). Do Silver Top'a lej olej 5W30. Dodatkowo można dołożyć kolektor wydechowy z RS'a.
Życzę udanej zabawy


[ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2010-02-07 13:26:39 ]
  
 
Kolektor z mondka, dolot z RKC, bo inaczej nie da rady. Z tym olejem nie przesadzajmy, ze akurat do 2.0 5w30 bo to sie tyczy wszystkich silnikow czy ford cz VW czy co tam jeszcze. Szegolnie jesli nie chcemy co 1000 km dolewek robic, spokojnie mozna wlac 10W I roznic pomiedzy tymi 2 olejami nie bedzie.
  
 
Dzięki za pomoc. Wyjeżdżam w tym tygodniu za granicę w wiadomym celu $$$ i jak wrócę to zabieram się do roboty, chciałem ogólnie się dowiedzieć co i jak z tym swap-em aby zaplanować wydatki z tym związane. Jak już będę z powrotem u siebie i zabiorę się do swapa to zdam relację. Jeszcze raz WIELKIE podziękowania za wszystkie porady chociaż pewnie jeszcze jakaś pomoc będzie potrzebna podczas prac



[ wiadomość edytowana przez: mleczyk dnia 2010-02-07 13:31:18 ]
  
 
Z tym olejem to nie dlatego, ze do 2.0 tylko, że tak zalecają do Silver Top'a.

The Series 1 Zetec has DOHC 16V cast in to the top of the cam cover. This engine is prone to the sticking valve problem, common amongst most series 1 engines. Symptons are a rough idle and difficulty starting when cold. The valve problem is overcome by using the 5W30 grade of engine oil.
  
 
Cytat:
2010-02-07 13:21:31, Magik123 pisze:
Kolektor z mondka, dolot z RKC, bo inaczej nie da rady. Z tym olejem nie przesadzajmy, ze akurat do 2.0 5w30 bo to sie tyczy wszystkich silnikow czy ford cz VW czy co tam jeszcze. Szegolnie jesli nie chcemy co 1000 km dolewek robic, spokojnie mozna wlac 10W I roznic pomiedzy tymi 2 olejami nie bedzie.


włąsnie pisałem ze rura dolotowa z essa z plastikowym kolektorem ma za mała średnice, oryginalna guma w doloce mondka ma 10cm srednicy.. a ta z rkc na załamaniu ma moze z 4.. wiec przy wyzszych obrotach silnik sie dusi z braku powietrza.
  
 
Cytat:
2010-02-07 17:39:03, fryszard pisze:
włąsnie pisałem ze rura dolotowa z essa z plastikowym kolektorem ma za mała średnice, oryginalna guma w doloce mondka ma 10cm srednicy.. a ta z rkc na załamaniu ma moze z 4.. wiec przy wyzszych obrotach silnik sie dusi z braku powietrza.



Aj, głupoty opowiadasz, miałem u siebie osprzet z RKC i 2.0 i nic sie nie muliło, proponuje wziac ta rure w reke, lub zamontowac to tak jak ja miałem, a pozniej pisac.
  
 
Cytat:
2010-02-07 13:10:26, YaReQ pisze:
Do Silver Top'a lej olej 5W30. Dodatkowo można dołożyć kolektor wydechowy z RS'a. Życzę udanej zabawy [ wiadomość edytowana przez: YaReQ dnia 2010-02-07 13:26:39 ]



a jak bedzie miał 200tys przebiegu też bedzie miał lać 5W30?
  
 
Cytat:
2010-02-07 22:52:23, Magik123 pisze:
Aj, głupoty opowiadasz, miałem u siebie osprzet z RKC i 2.0 i nic sie nie muliło, proponuje wziac ta rure w reke, lub zamontowac to tak jak ja miałem, a pozniej pisac.


sam sobie wez i potem pisz, ty miałes osprzet a ja pisze na podstawie mojego doswiadczenia.
  
 
Cytat:
2010-02-08 00:17:04, trance pisze:
a jak bedzie miał 200tys przebiegu też bedzie miał lać 5W30?



TAK. Nawet przy 300tyś przebiegu niech leje 5w30, o ile motor nie bierze oleju nie ma potrzeby zmieniania go na gęstrzy i bardziej lepki.

Ps. dbajmy o popychacze w zetec'ach
  
 
Witam kolegów, w związku z tym , że w przyszłym tygodniu powinienem juz mieć silnik z mondka chciałbym jeszcze raz zapytać o to z jakimi problemami i niespodziankami mogę się jeszcze spotkać podczas swap-a. Wiem już z wcześniejszych Waszych uwag że muszę przełożyć ze swojego silnika pompę wody, skrzynię, miske olejową itp, a także dolot wykombinować. Ktoś pisał o kolektorze wydechowym z rs2000 tylko czy ten kolektor trzeba jakoś przerabiać czy pasi bez problemów?
Dziękuję za wszystkie uwagi i proszę o cierpliwość co do moich niektórych zapytań ale na mechanice sie znam delikatnie mówiąc słabo i chciałbym mieć wszystko na tip top zaplanowane.
  
 
kolektor z rsa musiałbys przerobić, bo flansza nie pasuje, ale na sam początek mozesz zostawic cały wydech łącznie z kolektorem tym co masz teraz w zetecu. wiązke silnika podepnij swoją z essa nie zostawiaj czasem mondeowskiej.
  
 
a czy pompa paliwa może zostać z 1.8 czy włożyć lepiej z 2.0? i jeszcze pytanie o olej ma to być pół syntetyk czy syntetyk?
  
 
Cytat:
i jeszcze pytanie o olej ma to być pół syntetyk czy syntetyk?



o oleju masz niżej napisane. 5w to syntetyk 10w półsyntetyk. na początek nie będziesz wiedział czy bierze olej bo nie jeździłeś na silniku ja bym zainwestował i zalał 5W. jednak jak zalejesz 10W to też będzie dobrze
  
 
Cytat:
2010-08-25 15:44:13, pdasiek pisze:
o oleju masz niżej napisane. 5w to syntetyk 10w półsyntetyk. na początek nie będziesz wiedział czy bierze olej bo nie jeździłeś na silniku ja bym zainwestował i zalał 5W. jednak jak zalejesz 10W to też będzie dobrze


No właśnie ja nie za bardzo się znam jaki olej to syntetyk a jaki pół syntetyk ale teraz już kolega rozwiał moje wątpliwości więc zakupie 5w gdyż i tak miałem takowy zakupić ale dla pewności wolałem zasięgnąć rady.
  
 
Cytat:
2010-08-25 15:50:32, mleczyk pisze:
No właśnie ja nie za bardzo się znam jaki olej to syntetyk a jaki pół syntetyk ale teraz już kolega rozwiał moje wątpliwości więc zakupie 5w gdyż i tak miałem takowy zakupić ale dla pewności wolałem zasięgnąć rady.



Ja przepraszam ze ... ale nie za bardzo sie znam i biore sie za swappa ?

Men zycze powodzenia wery - i wierz mi to nie zlosliwe jest .

Ale na seryjke.. powodzenia i samozaparcia ze swapersem