Elektryka - help!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Najpierw chciałem napisac co mi sie stało , a potem jezeli ktos wie co to moze byc to niech napisze....
Jade wczoraj sobie spokojnie-legalnie moim DF nagle zaczeła mi świecic 3 lampa stopu razem z postojem, mówie luźik moze sie kable zwarły , potem zaczeły migac mi podświetlania zegarów, razem z włączonymi światłami mijania świciło także na tablicy przeciwmgielne, wskaźnik paliwa zaczął wariowac,ogólnie CUDA NIE WIDY!!! Bezpieczniki sprawdzałem sa ok , ale zauażyłem ze jedna z kostek pod kierownica jest gorąca gdzies musi byc zwarcie.
Jeżeli ktos z was miał takie przygody to prosze o pomoc.....
  
 
witam.

Proponuję usiaść sobie na spokojnie ze schematem el. i przejrzeć wszystko obwód po obwodzie, bo jak takie cuda się dzieją to lepiej sprawdzic wszystko raz niż co dwa dni od nowa, nie mówiąc już o tym do czego może doprowadzić takie zwarcie...
  
 
Witam!!
Takie dziwne rzeczy zaczynają się dziać jak nia ma masy!! przy zegarach jak zaświeca Ci się przeciwmgłowe a wskaźnik paliwa idzie na maxa tzn że zegary nie mają masy!! a jak kostkę masz gorącą to zacznij tam poszukiwania zgubionej masy!! jeśli to zrobisz i dalej nie będzie goooooood to proponuje jak mówił mój przedmówca usiąść nad schematem i przestudiować!! wg mnie najprawdopodobniejszą przyczyną takich dziwnych zjawisk jest brak masy!!
Pozdrawiam
  
 
hej wam!
Własnie wróciłem z garazu znalazłem żródło problemu.Po pierwsz były wsadzone za duze bezpiecznimi tzn zamiast 8 A były 20 itp.
a pozatym pod siedzeniem pod wykładzina gdzie ida kable do tyłu auta zrobiła sie przerwa wypaliły sie 2 kable.
dzieki za pomoc.
P.S. JEZELI moge cos doradzic wam to sprawdźcie sobie bezpieczniki i lepeij za wczasu wsadzic takie jakie maja byc niz potem cierpiec

WYCHOWANI NA POLSKICH FIATACH!!
  
 
Cytat:
JEZELI moge cos doradzic wam to sprawdźcie sobie bezpieczniki i lepeij za wczasu wsadzic takie jakie maja byc niz potem cierpiec



To bardzo dobry pomysł jednak nie zawsze się sprawdza....
Przykład: na zwykłym bezpieczniku z właczonymi światłami moge stać/jechać z 3min. potem bezpiecznik pada (urok żarówek 90/100) podobnie było z długimi - tylko czas jeszcze krótszy
Więc jedynym wyjściem było założenie większych bezpieczników...
Ale to tylko jeden z nielicznych wyjątków.
  
 
2 tygodnie temu kupilem Poloneza Caro 1,6 GLI (silnik CF, bez LPG). Okazało sie, że przy intensywnym kręceniu kierownicą np. na parkingu włącza się klakson Z powodu uciążliwości zjawiska i braku czasu nie zająłem się sprawą tylko poszedłem na łatwiznę wyjmując bezpiecznik od klaksonu. Kilka dni temu przy okazji wymiany płynu w chłodnicy okazało się, że nie włącza się wentylator chłodnicy (wcześniej na pewno się włączał). Elektryk stwierdził, że należy włożyć bezpiecznik, bo wentylator jest w tym samym obwodzie co klakson . Tak też zrobił, jednocześnie odłączając kabelki tuż przy klaksonie i izolując je taśmą. Wszystko było OK aż pewnego razu po włączeniu silnika nie zgasła kontrolka CHECK ENGINE. Cały w strachu doczłapałem się jakoś do domu bo auto złapało przy okazji strasznego muła a w środku zaczęło lekko śmierdzieć spalenizną. W domu wyjąłem znowu bezpiecznik i w tej chwili jest wszystko OK (oprócz braku klaksonu i wentylatora oczywiście), ale mam pytanie: dlaczego włączyła się kontrolka CHECK ENGINE i czy mogło się przy okazji coś uszkodzić np. w kompie ?
  
 
Cytat:
2004-02-15 09:39:22, stola pisze:
Witam!
Najpierw chciałem napisac co mi sie stało , a potem jezeli ktos wie co to moze byc to niech napisze....
Jade wczoraj sobie spokojnie-legalnie moim DF nagle zaczeła mi świecic 3 lampa stopu razem z postojem, mówie luźik moze sie kable zwarły , potem zaczeły migac mi podświetlania zegarów, razem z włączonymi światłami mijania świciło także na tablicy przeciwmgielne, wskaźnik paliwa zaczął wariowac,ogólnie CUDA NIE WIDY!!! Bezpieczniki sprawdzałem sa ok , ale zauażyłem ze jedna z kostek pod kierownica jest gorąca gdzies musi byc zwarcie.
Jeżeli ktos z was miał takie przygody to prosze o pomoc.....



Czesc. U Mnie (juz wczesniej Poruszałem ten temat ale jakos konkretnej odpowiedzi niebylo) swieci sie lampka od przeciwmgielnych tylnych i na dodatek z przycisku nieda sie ich wylaczyc i trza bylo wyjac zarowki od przeciwmgielnych. Kierunki czasami warjuja raz jest dbrze a na drugi dzien nie (po przekroczeniu 2000 na obrotomierzu dzialaja a ponizej to raz dziala prawy a czasami lewy a drugi glupieje)
jedna zarowka od swiatel mijania jest h4 a druga zwykla (długie sa zwykle - standardowe) Moze dlatego chodza troche zaszybko. Masy z tylu oczyszczone ale jak sie wiazka porusza to swiatla znikaja , moze jak kable od mas ida w wiazke to tam niestyka ?
p.s.
od recznego tez sie ciagle swieci , choc hamulce sa odpowietrzone , zaciski wymienione, przewoby z tylu tez , tyle ze reczny nielapie zaspecjalnie , bo 2 razy porzadnie nim sie ruszylo do oporu. Co moze byc przyczyna ?
  
 
Cytat:
2004-02-15 13:02:59, KR pisze:
Witam!!
Takie dziwne rzeczy zaczynają się dziać jak nia ma masy!! przy zegarach jak zaświeca Ci się przeciwmgłowe a wskaźnik paliwa idzie na maxa tzn że zegary nie mają masy!! a jak kostkę masz gorącą to zacznij tam poszukiwania zgubionej masy!! jeśli to zrobisz i dalej nie będzie goooooood to proponuje jak mówił mój przedmówca usiąść nad schematem i przestudiować!! wg mnie najprawdopodobniejszą przyczyną takich dziwnych zjawisk jest brak masy!!
Pozdrawiam



... jeszcze jedno wskaznik paliwa dziala jak sie zaleje od 40% , ponizej skacze jak glupi i przestaje dzialac
  
 
Cytat:
2004-02-18 11:53:26, SirVader pisze:
End -->

i trza bylo wyjac zarowki od przeciwmgielnych.




Trza raczej wymienić przycisk i sprawdzić czy połączenie elektryczne jest zgodne ze schematem.
Cytat:
Kierunki czasami warjuja raz jest dbrze a na drugi dzien nie (po przekroczeniu 2000 na obrotomierzu dzialaja a ponizej to raz dziala prawy a czasami lewy a drugi glupieje)


masa masa jeszcze raz masa gdzieś spierdziela. Trzeba poczyścić styki w kostkach tylnych świateł jak i przy zegarach, sprawdzić stan obwodów drukowanych swiateł tylnych i całej deski

Cytat:
jedna zarowka od swiatel mijania jest h4 a druga zwykla



niezły majstersztyk zdecyduj sie na którąs z żarowek

Cytat:
(Masy z tylu oczyszczone ale jak sie wiazka porusza to swiatla znikaja , moze jak kable od mas ida w wiazke to tam niestyka ?


czyszczenie wiele nie pomoże skoro masz przerwe na przewodach bądż na kostkach łączeniowych. proponuje spradzić to ewentualnie wymienić przewody lub kostki

Cytat:
od recznego tez sie ciagle swieci , choc hamulce sa odpowietrzone , zaciski wymienione, przewoby z tylu tez , tyle ze reczny nielapie zaspecjalnie , bo 2 razy porzadnie nim sie ruszylo do oporu. Co moze byc przyczyna ?



Tu bym raczej sprawdził stan wyłacznika sygnalizującego włączenie ręcznego hamulca, który znajduje sie tuż pod dzwignią ręcznego. Ewentualnie stan przewodów dołaczonych do pompy hamulcowej