Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
stola Fiat 125p Katowice | 2004-02-15 09:39:22 Witam!
Najpierw chciałem napisac co mi sie stało , a potem jezeli ktos wie co to moze byc to niech napisze.... Jade wczoraj sobie spokojnie-legalnie moim DF nagle zaczeła mi świecic 3 lampa stopu razem z postojem, mówie luźik moze sie kable zwarły , potem zaczeły migac mi podświetlania zegarów, razem z włączonymi światłami mijania świciło także na tablicy przeciwmgielne, wskaźnik paliwa zaczął wariowac,ogólnie CUDA NIE WIDY!!! Bezpieczniki sprawdzałem sa ok , ale zauażyłem ze jedna z kostek pod kierownica jest gorąca gdzies musi byc zwarcie. Jeżeli ktos z was miał takie przygody to prosze o pomoc..... |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-02-15 10:04:51 witam.
Proponuję usiaść sobie na spokojnie ze schematem el. i przejrzeć wszystko obwód po obwodzie, bo jak takie cuda się dzieją to lepiej sprawdzic wszystko raz niż co dwa dni od nowa, nie mówiąc już o tym do czego może doprowadzić takie zwarcie... |
stola Fiat 125p Katowice | 2004-02-15 14:14:17 hej wam!
Własnie wróciłem z garazu znalazłem żródło problemu.Po pierwsz były wsadzone za duze bezpiecznimi tzn zamiast 8 A były 20 itp. a pozatym pod siedzeniem pod wykładzina gdzie ida kable do tyłu auta zrobiła sie przerwa wypaliły sie 2 kable. dzieki za pomoc. P.S. JEZELI moge cos doradzic wam to sprawdźcie sobie bezpieczniki i lepeij za wczasu wsadzic takie jakie maja byc niz potem cierpiec WYCHOWANI NA POLSKICH FIATACH!! |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-02-15 14:36:53
To bardzo dobry pomysł jednak nie zawsze się sprawdza.... Przykład: na zwykłym bezpieczniku z właczonymi światłami moge stać/jechać z 3min. potem bezpiecznik pada (urok żarówek 90/100) podobnie było z długimi - tylko czas jeszcze krótszy Więc jedynym wyjściem było założenie większych bezpieczników... Ale to tylko jeden z nielicznych wyjątków. |
Peeter Polonez Caro 1.6 GLI Gdańsk | 2004-02-15 23:53:39 2 tygodnie temu kupilem Poloneza Caro 1,6 GLI (silnik CF, bez LPG). Okazało sie, że przy intensywnym kręceniu kierownicą np. na parkingu włącza się klakson Z powodu uciążliwości zjawiska i braku czasu nie zająłem się sprawą tylko poszedłem na łatwiznę wyjmując bezpiecznik od klaksonu. Kilka dni temu przy okazji wymiany płynu w chłodnicy okazało się, że nie włącza się wentylator chłodnicy (wcześniej na pewno się włączał). Elektryk stwierdził, że należy włożyć bezpiecznik, bo wentylator jest w tym samym obwodzie co klakson . Tak też zrobił, jednocześnie odłączając kabelki tuż przy klaksonie i izolując je taśmą. Wszystko było OK aż pewnego razu po włączeniu silnika nie zgasła kontrolka CHECK ENGINE. Cały w strachu doczłapałem się jakoś do domu bo auto złapało przy okazji strasznego muła a w środku zaczęło lekko śmierdzieć spalenizną. W domu wyjąłem znowu bezpiecznik i w tej chwili jest wszystko OK (oprócz braku klaksonu i wentylatora oczywiście), ale mam pytanie: dlaczego włączyła się kontrolka CHECK ENGINE i czy mogło się przy okazji coś uszkodzić np. w kompie ? |
SirVader radom | 2004-02-18 11:58:44
... jeszcze jedno wskaznik paliwa dziala jak sie zaleje od 40% , ponizej skacze jak glupi i przestaje dzialac |
Mokry Miłośnik FSO Poldzo/VW Gragów | 2004-02-19 18:56:16
Trza raczej wymienić przycisk i sprawdzić czy połączenie elektryczne jest zgodne ze schematem.
masa masa jeszcze raz masa gdzieś spierdziela. Trzeba poczyścić styki w kostkach tylnych świateł jak i przy zegarach, sprawdzić stan obwodów drukowanych swiateł tylnych i całej deski
niezły majstersztyk zdecyduj sie na którąs z żarowek
czyszczenie wiele nie pomoże skoro masz przerwe na przewodach bądż na kostkach łączeniowych. proponuje spradzić to ewentualnie wymienić przewody lub kostki
Tu bym raczej sprawdził stan wyłacznika sygnalizującego włączenie ręcznego hamulca, który znajduje sie tuż pod dzwignią ręcznego. Ewentualnie stan przewodów dołaczonych do pompy hamulcowej |