D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 17

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2016-01-15 22:30:41, jedrek0102 pisze:
witam serdecznie wszystkich......problem rozwiązany....4 wtrysk do wymiany...niby miał 0,6 ....ale puszczał na przelew.....wymiana na inny ze szwagrem w garażu bardzo proste ...z demontażu z angola...adaptacja i spokój. Autko nie dymi i pali na dotyk.... Bigelekton....dzięki za poświęcony czas....szacunek i pozdrawiam

To jeszcze pare szczegulow jezeli wtryski dwupinowe to trzeba wpisac korekcje z glowki wtrysku do komputera silnika jezeli byly czteropinowe korekcja jest wyrazona opornikiem w glowce wtrysku i nic nie trzeba robic.Wazne aby podkladki pod wtryskami wymienic w kpl rowniez pod pozostalymi i na przelewach pozwoli to uniknac wielu problemow w przyszlosci zwlaszcza jezeli przebieg jest w okolicy 200tys.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam.
Jestem, lub bylem szczesliwym posiadaczem Previi z 2005r. 2,0d 116KM. Cieszylem sie autem przez tydzien od zakupu, po czym weszla podczas rozpedzania w tryb awaryjny. Autem jezdzimy od 2,5 roku. Auto wchodzi w tryb awaryjny coraz czesciej. W tym czasie wymienilem sterowniki pompy paliwowej ( zielony i czerwony) w ASO. Regeneracja turbiny w warsztacie w Szczecinie AUTO MIS nie polecam nikomu... wczoraj sam czyscilem strone wydechowa, mysle ze zostalem oszukany z regeneracja poniewaz bylo tam duzo nagaru( teraz dzila bez zacinania sie). Czyscillem juz EGR i przeplywomierz przy filtrze powietrza, oraz wymienilem na uzywany sterownik podcisnienia do turbiny. Komputer wciaz wykazuje blad przeladownia turbiny.
Moze ktos na forum spotkal sie z podobnym problemem.
Dodam jeszcze ze wczesniej dzialo sie to tylko w lato podczas upalow oraz gdy bylo mocno zaladowane, lub podczas jazdy pod gore. Teraz auto wpada w tryb awaryjny bardzo czesto przy szybkim przyspieszaniu niezaleznie od temparatury na zewnatrz. Czesto czuje ze szarpie przy rozpedzaniu powyzej 2000 obrotow przed wejsciem w tryb awaryjny.

Pozdrawiam Maciej
  
 
Cytat:
2016-01-31 19:29:13, maciatto pisze:
Witam. Jestem, lub bylem szczesliwym posiadaczem Previi z 2005r. 2,0d 116KM. Cieszylem sie autem przez tydzien od zakupu, po czym weszla podczas rozpedzania w tryb awaryjny. Autem jezdzimy od 2,5 roku. Auto wchodzi w tryb awaryjny coraz czesciej. W tym czasie wymienilem sterowniki pompy paliwowej ( zielony i czerwony) w ASO. Regeneracja turbiny w warsztacie w Szczecinie AUTO MIS nie polecam nikomu... wczoraj sam czyscilem strone wydechowa, mysle ze zostalem oszukany z regeneracja poniewaz bylo tam duzo nagaru( teraz dzila bez zacinania sie). Czyscillem juz EGR i przeplywomierz przy filtrze powietrza, oraz wymienilem na uzywany sterownik podcisnienia do turbiny. Komputer wciaz wykazuje blad przeladownia turbiny. Moze ktos na forum spotkal sie z podobnym problemem. Dodam jeszcze ze wczesniej dzialo sie to tylko w lato podczas upalow oraz gdy bylo mocno zaladowane, lub podczas jazdy pod gore. Teraz auto wpada w tryb awaryjny bardzo czesto przy szybkim przyspieszaniu niezaleznie od temparatury na zewnatrz. Czesto czuje ze szarpie przy rozpedzaniu powyzej 2000 obrotow przed wejsciem w tryb awaryjny. Pozdrawiam Maciej

Jak przeladowuje turbina to powod jest znany czyli wykluczasz elektrozaworek jak nie pomaga turbina do naprawy.Na poczatek sprawdz czy wezyki sa dobrze podpiete...czyli jak na pracujacym silniku sciagasz i zakladasz wtyczke na zaworku gruszka regulatora ma wciagac i wypuszczac pret regulacyjny.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
witam,

czy mogłabym prosić o namiary na p. Bigelektron?

Potrzebuję pomocy w zdiagnozowaniu i naprawienie problemu w mojej Toyocie Corolli.

Mam podobno objawy, jak część osób z tego wątku. W pewnym momencie samochód przestaje przyśpieszać i najprawdopodobniej dymi się w tym momencie z rury wydechowej. Po zatrzymaniu, zgaszeniu silnika, samochód cudownie się naprawia
No ale ten cud naprawy kiedyś może nie zadziałać, więc dlatego potrzebuję pomocy fachowca
A, że będę w okolicy w najbliższych dniach, to chętnie bym się z p. Bigelektron umówiła na przegląd i naprawę Toyotki

Pozdrawiam,
Agutek
  
 
witam, jestem nowym klubowiczem, jednak dotyka mnie jak widzę stary, wielokrotnie opisywany problem dotyczący RAV4 2.0D4D z 2004r. aby się po prostu nie powtarzać, bardzo proszę w miarę możliwości P. BIGELEKTRON o podanie kontaktu na priv,
  
 
Witam. Jestem coraz mniej szczęśliwym posiadaczem Previi D4D z 2001 roku. 1000km po zakupie padła turbina, po regeneracji na szczęście przez rok miałem spokój i żadnych zastrzeżeń do autka. Niestety po trochę ponad roku turbo znowu padło. Kolejna regeneracja tym razem w warsztacie który także ją wymontował i zamontował. No i od tamtego czasu masakra... Turbo przeładowuje prawie podczas każdej dłuższej jazdy i komp wchodzi w tryb awaryjny. Ciśnienie MAP z zamrożonych ramek wynosi około 240kpa. Fachowcy którzy dokonali regeneracji twierdzą że turbina na pewno jest dobrze wyregulowana tak jak fabryczna turbina( nie mam pojęcia skąd maja takie informacje i jak to zrobili). Udało im się za to podczas demontażu obudowy filtra wyrwać przewody od przepływki i nie do końca jestem przekonany że umieścili je we właściwych pinach. Nie mam już siły z nimi walczyć... Oni zwalają że uszkodzony jest zawór regulacji turbiny a ja uważam że źle wyregulowali turbinę skoro aż tak duże ciśnienie pompuje. Przed regeneracją przez rok było wszystko ok. Bujam się z tymi błędami już od początku kwietnia. Od około tygodnia niestety błędy pojawiają się także na zimnym silniku nie tylko na rozgrzanym. Kody błędów to DTC 35, 34(2) a ostatnio po raz pierwszy 34(3). Auto jest mi potrzebne i nie mogę go wstawić ma tydzień do mechaników żeby się nim bawili i wymieniali kolejne podzespoły...
Będę wdzięczny za wszelkie sugestie..
pozdrawiam
Tomek
  
 
Cytat:
2016-05-29 08:12:46, sztormik20 pisze:
Witam. Jestem coraz mniej szczęśliwym posiadaczem Previi D4D z 2001 roku. 1000km po zakupie padła turbina, po regeneracji na szczęście przez rok miałem spokój i żadnych zastrzeżeń do autka. Niestety po trochę ponad roku turbo znowu padło. Kolejna regeneracja tym razem w warsztacie który także ją wymontował i zamontował. No i od tamtego czasu masakra... Turbo przeładowuje prawie podczas każdej dłuższej jazdy i komp wchodzi w tryb awaryjny. Ciśnienie MAP z zamrożonych ramek wynosi około 240kpa. Fachowcy którzy dokonali regeneracji twierdzą że turbina na pewno jest dobrze wyregulowana tak jak fabryczna turbina( nie mam pojęcia skąd maja takie informacje i jak to zrobili). Udało im się za to podczas demontażu obudowy filtra wyrwać przewody od przepływki i nie do końca jestem przekonany że umieścili je we właściwych pinach. Nie mam już siły z nimi walczyć... Oni zwalają że uszkodzony jest zawór regulacji turbiny a ja uważam że źle wyregulowali turbinę skoro aż tak duże ciśnienie pompuje. Przed regeneracją przez rok było wszystko ok. Bujam się z tymi błędami już od początku kwietnia. Od około tygodnia niestety błędy pojawiają się także na zimnym silniku nie tylko na rozgrzanym. Kody błędów to DTC 35, 34(2) a ostatnio po raz pierwszy 34(3). Auto jest mi potrzebne i nie mogę go wstawić ma tydzień do mechaników żeby się nim bawili i wymieniali kolejne podzespoły... Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.. pozdrawiam Tomek

witaj mysle ze cos zle zmontowali na prv masz numer do mnie ,mozliwe ze uda sie okielznac temat przez tel.
Odnosnie padajacych turbin to pozbadz sie jak najszybciej katalizatora tego pod autem na rurze wydechowej.To jest katalizator nr 2 tzw dopalajacy i z uwagi na umiejscowienie -duza odleglosc od silnika i chlodzenie podczas jazdy w deszczu najczesciej sie zapycha i po cichu morduje turbine.Wytnij go i wspawaj dobra rure zarowa.U nas taki zabieg np u Braci Gawronskich na Sarmackiej kosztuje okolo 150 zl .
Ogolnie w kazdym modelu z silnikiem 1Cd jest dobrze pozbyc sie za wczasu tego urzadzenia poniewaz po przebiegu okolo 200 tys przewaznie jest juz zapchany w roznym stopniu.Latwo to zreszta sprawdzic wystarczy odkrecic wydech na tych dwuch srubach ze sprezynami zaraz za glownym katalizatorem ktory nota bene nigdy sie nie zapycha bo jest bezposrednio za kolektorem i osiaga temperature samooczyszczania bez wiekszych problemow.Wydech moze sobie dyndac uszczelka nie wypadnie ,mozna bez obaw zrobic jazde testowa.
Jezeli odczujesz wzrost mocy zwlaszcza na 4,5 biegu podczas przyspieszania z malych predkosci obr silnika to katalizator dopalajacy do wycinki.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2016-06-03 09:28:07 ]
  
 
Cytat:
2016-06-03 09:10:16, Bigelektron pisze:
witaj mysle ze cos zle zmontowali na prv masz numer do mnie ,mozliwe ze uda sie okielznac temat przez tel. Odnosnie padajacych turbin to pozbadz sie jak najszybciej katalizatora tego pod autem na rurze wydechowej.To jest katalizator nr 2 tzw dopalajacy i z uwagi na umiejscowienie -duza odleglosc od silnika i chlodzenie podczas jazdy w deszczu najczesciej sie zapycha i po cichu morduje turbine.Wytnij go i wspawaj dobra rure zarowa.U nas taki zabieg np u Braci Gawronskich na Sarmackiej kosztuje okolo 150 zl . Ogolnie w kazdym modelu z silnikiem 1Cd jest dobrze pozbyc sie za wczasu tego urzadzenia poniewaz po przebiegu okolo 200 tys przewaznie jest juz zapchany w roznym stopniu.Latwo to zreszta sprawdzic wystarczy odkrecic wydech na tych dwuch srubach ze sprezynami zaraz za glownym katalizatorem ktory nota bene nigdy sie nie zapycha bo jest bezposrednio za kolektorem i osiaga temperature samooczyszczania bez wiekszych problemow.Wydech moze sobie dyndac uszczelka nie wypadnie ,mozna bez obaw zrobic jazde testowa. Jezeli odczujesz wzrost mocy zwlaszcza na 4,5 biegu podczas przyspieszania z malych predkosci obr silnika to katalizator dopalajacy do wycinki.
Odnosnie kodow bledu to jezeli po wykasowaniu bledy 34 i35 sie powtarzaja to cos jest zle zmontowane z ukladem sterowania podcisnieniem turbosprezarki i uklad odcinajacy mapsensor.Sa tam dwa elektrozaworki z wezykami i cos popierniczyli.lub korektor sprezu turbiny jest zablokowany w pozycji na maxymalnym sprezu ,czyli pret regulacyjny calkowicie wciagniety przez gruszke podcisnieniowa. [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2016-06-03 09:28:07 ]



-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam,
posiadam Toyote corolle Verso rocznik 2002, silnik 2.0 d4d 90 KM.
Od dłuższego czasu auto traci moc i spala coraz większe ilości oleju. Nie wiem czy obie kwestie są ze sobą powiązane ale jest to bardzo możliwe. Auto miało już czyszczony EGR, sprawdzoną turbinę-sprawna, pompa-sprawna, zworki - sprawne, Wtryski były sprawdzane i były podobno w normie, mechanik wspominał coś o przedziałach od -5 do 5 i że wtryski verso mają wartości od -1,6 do 3,2. Podobno nie jest najgorzej. Kompresja silnika była sprawdzana, nic nie wykazała.

W ostatnim czasie pojawił się pewien przełom, chyba negatywny, mechanik zauważył wydobywające się spaliny pod korkiem oleju, dodatkowo pierwsza świeca była pod gwintem cała oblepiona spalonym olejem.
Według naszego mechanika są 3 opcje:
-uszczelki pod wtryskami
-same wtryski
-pierścienie
Ogólnie wygląda to na remont silnika, czy może to być coś innego? Czy jest jeszcze szansa na naprawę tego samochodu w normalnej cenie?
  
 
Cytat:
2016-06-03 16:10:56, saulee pisze:
Witam, posiadam Toyote corolle Verso rocznik 2002, silnik 2.0 d4d 90 KM. Od dłuższego czasu auto traci moc i spala coraz większe ilości oleju. Nie wiem czy obie kwestie są ze sobą powiązane ale jest to bardzo możliwe. Auto miało już czyszczony EGR, sprawdzoną turbinę-sprawna, pompa-sprawna, zworki - sprawne, Wtryski były sprawdzane i były podobno w normie, mechanik wspominał coś o przedziałach od -5 do 5 i że wtryski verso mają wartości od -1,6 do 3,2. Podobno nie jest najgorzej. Kompresja silnika była sprawdzana, nic nie wykazała. W ostatnim czasie pojawił się pewien przełom, chyba negatywny, mechanik zauważył wydobywające się spaliny pod korkiem oleju, dodatkowo pierwsza świeca była pod gwintem cała oblepiona spalonym olejem. Według naszego mechanika są 3 opcje: -uszczelki pod wtryskami -same wtryski -pierścienie Ogólnie wygląda to na remont silnika, czy może to być coś innego? Czy jest jeszcze szansa na naprawę tego samochodu w normalnej cenie?

Czy cos jest dobre czy niedobre to zalezy jakie zalozymy kryteria i jakim testerem odczytamy dane.
Ogolnie mowiac masz 200 tys lub lepiej wiec niezaleznie od problemow nalezaloby wymienic zestaw uszczelek na wtryskach i przelewach przy okazji sprawdzic wtryski i tu moge polecic Mateusz Cygan Stregobozyce kolo Krakowa diesel klinika jak wstukasz w googlach wyskoczy adres.Jest sprawdzony i wysylam do niego klientow z wtryskami jak i same wtryski.Jest wiele warsztatow regenerujacych ale tylko on robi to z pelny powodzeniem i za kazdym razem tak samo dobrze i solidnie korekcje ok nie klekocza i spalanie niskie.Ponadto rzetelnie ocenia ich sprawnosc nie robi jezeli nie ma koniecznosci a to rzadko spotykana zaleta w dzisiejszych czasach.
Wiem ze to daleko ale wyslalbym wlasnie do niego.
Ponadto trzeba wymoczyc pokrywe zaworow ze wzgledu na odoleiwiacz np srodek do mycia podlog Brudpur firmy Voight.Tloki ustawic na rowno i zalac na noc ropa lub nafta.ww powinno zalatwic problem kopcenia i brania oleju.
Odnosnie spadkow mocy to najczesciej zaworki scv lub zapchany filtr lub filtr z Filtrona lub Mahle czyli Knecht
To najbardziej usterkogenne filtry.
Jakie zmierzono cisnienia sprezania?


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zworki SCV były sprawdzane i podobno są ok. Filtr paliwa był wymieniany niestety nie wiem na jaki, a TY jakiej firmy filtr byś polecał?

Ciśnienie sprężenia było mierzone takim miernikiem albo czymś podobnym
Miernik ciśnienia sprężania w silnikach diesla Yato

Regeneracja wtrysków i wymiana zaworek to jaki jest koszt w przybliżeniu?
Albo to ustawianie zaworów?
  
 
Cytat:
2016-06-03 09:35:53, Bigelektron pisze:




Katalizatory oba wycięte, ten drugi niedawno, faktycznie był zapchany i po wycięciu było przez kilka dni zauważalnie lepiej. Te błędy wciąż się powtarzają a ostatnio zaczął mi wchodzić w tryb serwisowy ale z możliwością dalszej jazdy tylko z dużo mniejszą mocą, a konkretnie kod 34(3) turbocharger stick detected (close). Nadal podejrzewam źle podpięty przepływomierz gdyż dziś podczas przeciągnięcia go na 2 biegu na chwile zapaliła się kontrolka check engine ale zgasła bez wyłączenia zapłonu.

  
 
Cytat:
2016-06-08 20:38:49, sztormik20 pisze:
Katalizatory oba wycięte, ten drugi niedawno, faktycznie był zapchany i po wycięciu było przez kilka dni zauważalnie lepiej. Te błędy wciąż się powtarzają a ostatnio zaczął mi wchodzić w tryb serwisowy ale z możliwością dalszej jazdy tylko z dużo mniejszą mocą, a konkretnie kod 34(3) turbocharger stick detected (close). Nadal podejrzewam źle podpięty przepływomierz gdyż dziś podczas przeciągnięcia go na 2 biegu na chwile zapaliła się kontrolka check engine ale zgasła bez wyłączenia zapłonu.

A ja nie rozumiem dlaczego sie czepiasz przeplywomierza.
Bylby wtedy inny kod bledu.
Sprawdz lepiej na zapalonym silniku czy jak zdejmiesz wtyczke z elektrozaworka tego ktory steruje podcisnieniem na gruche turbiny to grucha wypusci pret regulacyjny.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-06-08 22:30:20, Bigelektron pisze:
A ja nie rozumiem dlaczego sie czepiasz przeplywomierza. Bylby wtedy inny kod bledu. Sprawdz lepiej na zapalonym silniku czy jak zdejmiesz wtyczke z elektrozaworka tego ktory steruje podcisnieniem na gruche turbiny to grucha wypusci pret regulacyjny.



jakos jedynie to mi przychodzi do głowy... bo jedynie to mi sie udało namierzyć co mi zepsuli podczas regeneracji turbiny.
grucha wypuszcza pręt po odpięciu wtyczki.
dzis odczytałem ponownie błędy 34(2) 34(3) i 35.
  
 
Cytat:
2016-06-10 14:12:45, sztormik20 pisze:
jakos jedynie to mi przychodzi do głowy... bo jedynie to mi sie udało namierzyć co mi zepsuli podczas regeneracji turbiny. grucha wypuszcza pręt po odpięciu wtyczki. dzis odczytałem ponownie błędy 34(2) 34(3) i 35.


35 to obwod pozycjonera zaworu egr.Jakie masz kolory kabli na wtyczce przeplywomierza i jaka kolejnosc.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-06-10 15:27:57, Bigelektron pisze:
35 to obwod pozycjonera zaworu egr.Jakie masz kolory kabli na wtyczce przeplywomierza i jaka kolejnosc.



Witam jakie powinno być prawidłowe ładowanie turbiny w rav4 2.0 d4d 02-05r bo mam cisnienie które dochodziło do 250 i wyskakiwał bład i auto nie jechało
P0105 - obwód czujnika cisnienia
P1251 - dla silnika krokowego układu sterowania turbosprężarki (przerywane)

takie przynajmniej mam tłumaczenie w Foxwellu
  
 
Cytat:
2016-06-10 15:27:57, Bigelektron pisze:
35 to obwod pozycjonera zaworu egr.Jakie masz kolory kabli na wtyczce przeplywomierza i jaka kolejnosc.




tak to u mnie wygląda

[ wiadomość edytowana przez: sztormik20 dnia 2016-06-12 13:46:55 ]
  
 
Cytat:
2016-06-12 13:36:56, land-car1983 pisze:
Witam jakie powinno być prawidłowe ładowanie turbiny w rav4 2.0 d4d 02-05r bo mam cisnienie które dochodziło do 250 i wyskakiwał bład i auto nie jechało P0105 - obwód czujnika cisnienia P1251 - dla silnika krokowego układu sterowania turbosprężarki (przerywane) takie przynajmniej mam tłumaczenie w Foxwellu

max214-216kpa

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-06-12 13:45:07, sztormik20 pisze:
tak to u mnie wygląda [ wiadomość edytowana przez: sztormik20 dnia 2016-06-12 13:46:55 ]


Ano jak to w Toyocie schemat nigdy nie pasuje do auta a jezeli juz to max 90%.
Nie znalazlem takich kolorow na zadnym schemacie ale z tego co pamietam z natury te kable sa we wlasciwych miejscach.


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-06-12 15:53:13, Bigelektron pisze:
max214-216kpa



No to piekne przeładowanie)) zmienna szwankuje czy cos innego??? a przy jakim cisnieniu juz zapala sie słynny P1250 błąd 220kpa czy 230 kpa???