D4D 116KM problem z brakiem mocy, wymiana turbiny, wtryski - Strona 18

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2016-06-12 16:10:10, land-car1983 pisze:
No to piekne przeładowanie)) zmienna szwankuje czy cos innego??? a przy jakim cisnieniu juz zapala sie słynny P1250 błąd 220kpa czy 230 kpa???

nigdzie nie podaja przy jakim ciśnieniu ale z parametrow zapisu kodu nie spotkałem mniejszej wartości niż 220 a liczy się czas jak długo się utrzymuje i przeważnie 10-15 sekund to dopiero wyswietla blad.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-06-12 17:45:48, Bigelektron pisze:
nigdzie nie podaja przy jakim ciśnieniu ale z parametrow zapisu kodu nie spotkałem mniejszej wartości niż 220 a liczy się czas jak długo się utrzymuje i przeważnie 10-15 sekund to dopiero wyswietla blad.



Rozumiem, Heh jak u mnie wskakuje na 250 to nawet po skasowaniu błedu odrazu odcina i auto szarpie przy przyspieszaniu nie trzeba nawet 10-15sek, zeby tylko byl ktos kto regeneruje dobrze te turbiy bo w naszej okolicy po regeneracji ludzie jezdza po 2-3 miesiace i bledy ponownie wracaja
  
 
Cytat:
2016-06-12 18:16:03, land-car1983 pisze:
Rozumiem, Heh jak u mnie wskakuje na 250 to nawet po skasowaniu błedu odrazu odcina i auto szarpie przy przyspieszaniu nie trzeba nawet 10-15sek, zeby tylko byl ktos kto regeneruje dobrze te turbiy bo w naszej okolicy po regeneracji ludzie jezdza po 2-3 miesiace i bledy ponownie wracaja

Po pierwsze sprawdź czy jest reakcja korektora-grucha pret wypuszcza po zdjęciu wtyczki z zaworka podciśnienia.W Ttychach dobrze regeneruja Turbo Silesia możesz im wyspać.Sa sprawdzeni.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-06-12 15:57:41, Bigelektron pisze:
Ano jak to w Toyocie schemat nigdy nie pasuje do auta a jezeli juz to max 90%. Nie znalazlem takich kolorow na zadnym schemacie ale z tego co pamietam z natury te kable sa we wlasciwych miejscach.



OK odpuszczam przepływomierz, wczoraj podczas czyszczenia EGR zauważyłem dwie nowe rzeczy.
1. Nie założona była obejma metalowa na wężu dolotowym do turbiny.
2. Olej w turbinie od strony filtra powietrza. Wg mnie dostaje się tam wężykiem który idzie od pokrywy zaworów do rury dolotowej miedzy przepływomierzem a turbiną - chyba odma to jest jak się nie mylę...

Obejmę założyłem na miejsce ale nie wiem skąd ten olej... turbina dalej przeładowuje przy dużym obciążeniu. Mam wrażenie że źle ja wyregulowali przy regeneracji dlatego tyle pompuje, zwykle przy 240 kpa silnik wchodzi w tryb awaryjny.

[ wiadomość edytowana przez: sztormik20 dnia 2016-06-13 09:30:25 ]
  
 
Cytat:
2016-06-13 08:10:11, Bigelektron pisze:
Po pierwsze sprawdź czy jest reakcja korektora-grucha pret wypuszcza po zdjęciu wtyczki z zaworka podciśnienia.W Ttychach dobrze regeneruja Turbo Silesia możesz im wyspać.Sa sprawdzeni.



a jak nie wyjdzie ten pret to co jest nie tak?? a ile biora w tej turbo silesia za regeneracje takiej turbinki???
  
 
Cytat:
2016-06-13 12:17:15, land-car1983 pisze:
a jak nie wyjdzie ten pret to co jest nie tak?? a ile biora w tej turbo silesia za regeneracje takiej turbinki???

np mogles zle podpiac podcisnienie do zaworka.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-06-13 15:50:02, Bigelektron pisze:
np mogles zle podpiac podcisnienie do zaworka.



tam sie nie da zle podpiąć bo sa róznej grubości króćce i węzyki) wiec ciezko sie pomylic.
  
 
Cytat:
2016-06-13 09:20:06, sztormik20 pisze:
OK odpuszczam przepływomierz, wczoraj podczas czyszczenia EGR zauważyłem dwie nowe rzeczy. 1. Nie założona była obejma metalowa na wężu dolotowym do turbiny. 2. Olej w turbinie od strony filtra powietrza. Wg mnie dostaje się tam wężykiem który idzie od pokrywy zaworów do rury dolotowej miedzy przepływomierzem a turbiną - chyba odma to jest jak się nie mylę... Obejmę założyłem na miejsce ale nie wiem skąd ten olej... turbina dalej przeładowuje przy dużym obciążeniu. Mam wrażenie że źle ja wyregulowali przy regeneracji dlatego tyle pompuje, zwykle przy 240 kpa silnik wchodzi w tryb awaryjny. [ wiadomość edytowana przez: sztormik20 dnia 2016-06-13 09:30:25 ]



dla potomnych.. moje przypuszczenia się potwierdziły. Panowie źle ja wyregulowali podczas regeneracji. Wydłużyłem sztangę i jak ręką odjął, żadnych trybów awaryjnych. Wprawdzie aktualnie mam za małe ciśnienie doładowania ale jeszcze jedna regulacja i powinno być juz idealnie. Dziękuje za wszelką pomoc i polecam omijać szerokim łukiem warsztat regenerujący turbiny na Maglo w Warszawie na ul. Kołacińskiej.
pozdrawiam
  
 
Witam,

Mam podobny problem. Pacjent to Avensis z silnikiem 1CD 116KM z 2004 roku. Przebieg 250tys. Auto jest mułowate z niskich obrotów, trzeba chwilę pokręcić żeby odpaliło, pali jakby nierówno, słychać "klepanie wtrysku".

Po zakupie raz po szybszym przejeździe złapało błąd P0200

Po sprawdzeniu ramki podejrzenie padło na drugi wtrysk:



Na wolnych obrotach korekcje były rozjechane:
-2
3,4
-0,1
-1,2

Zacząłem od czyszczenia EGR i kolektora, wymiany filtra paliwa i przeczyszczeniu wtrysków LM2666 podanym bezpośrednio do silnika.

Po tych zabiegach korekcje się poprawiły i wynoszą teraz na zimnym:
-0,8
0,9
0,4
-0,7
Może trochę mniej teraz klepie ale nie odczułem niestety specjalnej poprawy w jeździe.

Żadne błędy poza uszkodzoną świecą żarową już się nie pojawiają.

Zrobiłem więc logi dynamiczne i wyszło że ciśnienie doładowania jest zdecydowanie za niskie - max 165 kPa.

RPM MAP Common Rail Pressure
rpm kPa MPa
1260 100 75
1335 105 78
1478 110 91
1648 115 93
1803 121 101
1978 128 106
2176 138 127
2371 153 136
2632 160 137
2888 160 148
3148 164 152
3389 165 155
3615 165 157
3810 164 149
3992 159 134
4147 157 131
4275 155 139
4398 155 152
4514 150 139
4609 147 123
4678 141 144
4731 141 117
4792 141 136

Przy zdejmowaniu i zakładaniu wężyka z zaworka podciśnieniowego turbiny gruszka ładnie rusza sztangą w zakresie ponad 1 cm więc myślę że tu jest OK.

Niepokoi mnie odczyt przepływomierza - max 76 gm/sec przy 4100 obr podczas jazdy na 3 biegu. Zastanawiałem się czy jego odczyty są nieprawidłowe czy rzeczywiście silnik zasysa tak mało powietrza. Przyłożyłem rękę od wewnątrz do otworu w górnej pokrywie i w porównaniu do innych silników o podobnej pojemności słabo ssie. Przyjmmując więc że MAF jest sprawny odpada problem nieszczelności dolotu bo wtedy odczyt byłby na logikę znacznie większy.

Nie docierałem grzyba EGRa i chcę to zrobić jutro ( w tej chwili ok 6 na otwartym i 11,5 na zamkniętym) ale nie spodziewam się po tym spektakularnych efektów.

Analizując to wszystko, jako ostatnie, tanie w naprawie przyczyny problemu przyszły mi do głowy jeszcze przytkany katalizator lub intercooler. Spróbuję wyczyścić IC a później odkręcić wydech od razu przy turbinie i sprawdzić czy coś się zmieni.

Jeśli jednak nie przyniesie to efektów będę miał dylemat: Czy przytkany drugi wtrysk skutkuje brakiem wymaganego do napędzenia turbiny ciśnienia spalin, czy może turbo się kończy??? Więc czy wymienić wtrysk/wtryski czy wyciągać turbinę?
Może coś jeszcze warto w tej sytuacji sprawdzić?

Mam nadzieję że na podstawie przedstawionych informacji Bigelektron lub inna doświadczona osoba będzie w stanie nakierować mnie na właściwy tor w rozwiązaniu problemu.

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2016-06-26 23:59:19, coolber pisze:
Witam, Mam podobny problem. Pacjent to Avensis z silnikiem 1CD 116KM z 2004 roku. Przebieg 250tys. Auto jest mułowate z niskich obrotów, trzeba chwilę pokręcić żeby odpaliło, pali jakby nierówno, słychać "klepanie wtrysku". Po zakupie raz po szybszym przejeździe złapało błąd P0200 Po sprawdzeniu ramki podejrzenie padło na drugi wtrysk: Na wolnych obrotach korekcje były rozjechane: -2 3,4 -0,1 -1,2 Zacząłem od czyszczenia EGR i kolektora, wymiany filtra paliwa i przeczyszczeniu wtrysków LM2666 podanym bezpośrednio do silnika. Po tych zabiegach korekcje się poprawiły i wynoszą teraz na zimnym: -0,8 0,9 0,4 -0,7 Może trochę mniej teraz klepie ale nie odczułem niestety specjalnej poprawy w jeździe. Żadne błędy poza uszkodzoną świecą żarową już się nie pojawiają. Zrobiłem więc logi dynamiczne i wyszło że ciśnienie doładowania jest zdecydowanie za niskie - max 165 kPa. RPM MAP Common Rail Pressure rpm kPa MPa 1260 100 75 1335 105 78 1478 110 91 1648 115 93 1803 121 101 1978 128 106 2176 138 127 2371 153 136 2632 160 137 2888 160 148 3148 164 152 3389 165 155 3615 165 157 3810 164 149 3992 159 134 4147 157 131 4275 155 139 4398 155 152 4514 150 139 4609 147 123 4678 141 144 4731 141 117 4792 141 136 Przy zdejmowaniu i zakładaniu wężyka z zaworka podciśnieniowego turbiny gruszka ładnie rusza sztangą w zakresie ponad 1 cm więc myślę że tu jest OK. Niepokoi mnie odczyt przepływomierza - max 76 gm/sec przy 4100 obr podczas jazdy na 3 biegu. Zastanawiałem się czy jego odczyty są nieprawidłowe czy rzeczywiście silnik zasysa tak mało powietrza. Przyłożyłem rękę od wewnątrz do otworu w górnej pokrywie i w porównaniu do innych silników o podobnej pojemności słabo ssie. Przyjmmując więc że MAF jest sprawny odpada problem nieszczelności dolotu bo wtedy odczyt byłby na logikę znacznie większy. Nie docierałem grzyba EGRa i chcę to zrobić jutro ( w tej chwili ok 6 na otwartym i 11,5 na zamkniętym) ale nie spodziewam się po tym spektakularnych efektów. Analizując to wszystko, jako ostatnie, tanie w naprawie przyczyny problemu przyszły mi do głowy jeszcze przytkany katalizator lub intercooler. Spróbuję wyczyścić IC a później odkręcić wydech od razu przy turbinie i sprawdzić czy coś się zmieni. Jeśli jednak nie przyniesie to efektów będę miał dylemat: Czy przytkany drugi wtrysk skutkuje brakiem wymaganego do napędzenia turbiny ciśnienia spalin, czy może turbo się kończy??? Więc czy wymienić wtrysk/wtryski czy wyciągać turbinę? Może coś jeszcze warto w tej sytuacji sprawdzić? Mam nadzieję że na podstawie przedstawionych informacji Bigelektron lub inna doświadczona osoba będzie w stanie nakierować mnie na właściwy tor w rozwiązaniu problemu. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!


Wyczysc ten EGR do porzadku i dotrzyj grzyba wkretarka.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Po kilku dniach walki udało się rozwiązać problem więc opiszę co i jak dla potomności.
Po dobraniu się do wirnika turbiny okazało się że ma ok 3mm luzu osiowego więc wymieniłem turbo. Podkładki pod 1 i 3 wtryskiem były już nieszczelne (wtryski zasyfione nagarem) więc wymieniłem komplet podkładek. Wymieniłem też 2 najgorsze wtryski na używki. Korekcje się poprawiły i auto dużo lepiej teraz pali ale 1 z zakupionych klekocze więc zostanie jeszcze wymieniony na inny jak sprzedawca podeśle wtrysk na podmianę.

Turbo pompuje teraz max 215kPa, ale nie mam poprawnego loga bo pojawił się efekt uboczny Przy 1800 obr gdy auto dostaje największego kopa zaczęło się ślizgać sprzęgło
i na zapisie mam 183 kPa przy 1692 obr a potem od razu 206 przy 2665 obr

Czyli sprzęgło do wymiany ale najważniejsze że auto odzyskało moc.

Chciałbym podziękować Bigelektronowi i innym udzielającym się osobom za dzielenie się wiedzą i bezinteresowną pomoc na forum. Bez tego tematu raczej bym sam tego nie ogarnął a tak udało mi się zamknąć całkowity koszt naprawy w 1000zł bez jeżdżenia od warsztatu do warsztatu i wymiany połowy auta.

Jeszcze raz wielkie dzięki
  
 
Witam wszystkich,

Czytam ten wątek od trzech popołudni i widzę, że bez Bigelektrona błądzlibyśmy bardzo, ponosząc bezsensowne koszty wymian różnych niepotrzebnych rzeczy w naszych Toyotach. Zatem do Ciebie Bigelektron od razu jak w dym walę , bo znasz się na tym. Moje auto, to Toyota Corolla Verso 2004 r, 2.0 D4D, VIN: NMTEX16R10R001263. Przebieg: 200 tys. Kupiłem to auto na nieszczęście dwa tygodnie temu.

Objawy usterki: dławi się i szarpie jak mu dam gaz do deski (szczególnie na rozgrzanym silniku) na każdym biegu, powyżej ok. 2500 obr/min. Jak rozpędzam powoli, raczej spokojnie przyspiesza bez żadnych szarpnięć. Raz się wyświetlił błąd check engine (plus dwie klasyczne od trakcji) i podpiąłem go wtedy do komputera.
Kody błędu to:
P0108 Czujnik ciśnienia absol.kolektora atmosferycznego - wysoki sygnał wejściowy.
P1251 Silnik krokowy układu sterowania sprężarką - usterka sporadyczna.

Mam serdeczną prośbę, żebyś napisał łopatologicznie co i jak mam robić po kolei. Mam taki zaprzyjaźniony warsztat samochodowy. Co im powiem to zrobią, ale na Toyotach się nie znają, a ja, jak na wstępnie wspomniałem, nie chciałbym bez sensu wymieniać kolejnych części.

Jak mi chłopaki u mnie w Gdyni w warsztacie nie pomogą, przyjadę do Ciebie - wolę wydać 300 zł na paliwo i mieć pewność, że bez błądzenia będzie zrobione.

Napisałem też do Ciebie na priv.

[ wiadomość edytowana przez: jarkum dnia 2016-08-18 19:53:20 ]

[ wiadomość edytowana przez: jarkum dnia 2016-08-18 19:54:13 ]

[ wiadomość edytowana przez: jarkum dnia 2016-08-18 19:55:06 ]
  
 
Cytat:
2016-08-18 19:50:43, jarkum pisze:
Witam wszystkich, Czytam ten wątek od trzech popołudni i widzę, że bez Bigelektrona błądzlibyśmy bardzo, ponosząc bezsensowne koszty wymian różnych niepotrzebnych rzeczy w naszych Toyotach. Zatem do Ciebie Bigelektron od razu jak w dym walę , bo znasz się na tym. Moje auto, to Toyota Corolla Verso 2004 r, 2.0 D4D, VIN: NMTEX16R10R001263. Przebieg: 200 tys. Kupiłem to auto na nieszczęście dwa tygodnie temu. Objawy usterki: dławi się i szarpie jak mu dam gaz do deski (szczególnie na rozgrzanym silniku) na każdym biegu, powyżej ok. 2500 obr/min. Jak rozpędzam powoli, raczej spokojnie przyspiesza bez żadnych szarpnięć. Raz się wyświetlił błąd check engine (plus dwie klasyczne od trakcji) i podpiąłem go wtedy do komputera. Kody błędu to: P0108 Czujnik ciśnienia absol.kolektora atmosferycznego - wysoki sygnał wejściowy. P1251 Silnik krokowy układu sterowania sprężarką - usterka sporadyczna. Mam serdeczną prośbę, żebyś napisał łopatologicznie co i jak mam robić po kolei. Mam taki zaprzyjaźniony warsztat samochodowy. Co im powiem to zrobią, ale na Toyotach się nie znają, a ja, jak na wstępnie wspomniałem, nie chciałbym bez sensu wymieniać kolejnych części. Jak mi chłopaki u mnie w Gdyni w warsztacie nie pomogą, przyjadę do Ciebie - wolę wydać 300 zł na paliwo i mieć pewność, że bez błądzenia będzie zrobione. Napisałem też do Ciebie na priv.



Nie czekając na Bigelektrona rozebrałem i przeczyściłem zawór VRV i zawór EGR. W pierwszym dniu po teście było idealnie. W następnym dniu znowu zaczął szarpać, ale jakość tak jakby trochę mniej. W trzecim dniu i następnych auto chodzi jak w zegarku - gaz do dechy - idzie płynnie, aż do odcięcia. Równoległe do paliwa dodałem jakiś preparat czyszczący typu STP. No i teraz nie wiem, co pomogło? Przecież błędy nie dotyczą układu paliwowego.
  
 
Cytat:
2016-08-26 15:26:52, jarkum pisze:
Nie czekając na Bigelektrona rozebrałem i przeczyściłem zawór VRV i zawór EGR. W pierwszym dniu po teście było idealnie. W następnym dniu znowu zaczął szarpać, ale jakość tak jakby trochę mniej. W trzecim dniu i następnych auto chodzi jak w zegarku - gaz do dechy - idzie płynnie, aż do odcięcia. Równoległe do paliwa dodałem jakiś preparat czyszczący typu STP. No i teraz nie wiem, co pomogło? Przecież błędy nie dotyczą układu paliwowego.

Ani tez egru....może po prostu nareszcie nim pojechales jak trzeba....Samochod można zamulić na smierc jezdzac na niskich obrotach.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam,

Mam Toyotę RAV4 od 6 lat. Przebieg obecny 200kkm. Posypała się turbina i została oddana do regeneracji w poleconym serwisie w Tarczynie. Serwis zarekomendował również regenerację katalizatorów. Tylny faktycznie był mocno zapaćkany. Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy pojawił się problem. Powyżej 2500 obrotów praktycznie na dowolnym biegu pojawia się brak mocy a przy przetrzymaniu wywala błąd silnika. Odczyt kodów błędu pokazuje P1121. Zgodnie z sugestiami z tego wątku przeczyszczona przepustnica, sprawdzone wiązki kabli i podłączenie masy. Niestety brak efektu.
Dodam, że pedał gazu był wymieniany przy przebiegu około 150kkm, bo silnik łapał dziury w mocy przy wyższych obrotach na 4 i 5 biegu.

Co radzicie sprawdzać dalej?
  
 
Cytat:
2017-01-11 18:08:36, godma pisze:
Witam, Mam Toyotę RAV4 od 6 lat. Przebieg obecny 200kkm. Posypała się turbina i została oddana do regeneracji w poleconym serwisie w Tarczynie. Serwis zarekomendował również regenerację katalizatorów. Tylny faktycznie był mocno zapaćkany. Niestety po złożeniu wszystkiego do kupy pojawił się problem. Powyżej 2500 obrotów praktycznie na dowolnym biegu pojawia się brak mocy a przy przetrzymaniu wywala błąd silnika. Odczyt kodów błędu pokazuje P1121. Zgodnie z sugestiami z tego wątku przeczyszczona przepustnica, sprawdzone wiązki kabli i podłączenie masy. Niestety brak efektu. Dodam, że pedał gazu był wymieniany przy przebiegu około 150kkm, bo silnik łapał dziury w mocy przy wyższych obrotach na 4 i 5 biegu. Co radzicie sprawdzać dalej?

Sprawdz instalacje i wymien ten pedal gazu kompletny z potencjometrem.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Niestety roznica jest niewielka. Nie zapala sie check engine ale powyzej 2500 obrotow pojawia sie ten sam blad i znika moc. Roznica jest tak ze po wylaczeniu silnika i ponownym wlaczeniu blad sie kasuje i auto reaguje na pedal gazu.
Jesli mozna to poprosze o kontakt do Bigelektrona na priva
  
 
Temat z potencjometrem juz zalatwiony. Cos sie w zeznaniach platali. Zabralem samochod z warsztatu i podjechalem do innego (tam gdzie chcialem podjechac zanim padla turbina), gdzie szybko stwierdzili ze zle podpieta byla wtyczka od sterowania turbiny. Teraz samochod rozpedza sie jak za starych dobrych czasow. Niestety pojawil inny objaw. Przy dynamicznej jezdzie samochod wchodzi w tryb awaryjny. Pojawia sie blad p1250. Znalazlem w innym watku ze to turbina przeladowuje albo elektrozawor podcisnienia nawala. Chcialem zmienic zaworek ale nie jestem pewien czy szukac po symbolu 27050 czy 27040? Samochod jest z 2002 roku?
  
 
I ja mam problem z brakiem mocy, samochód to Corolla 02 HB D4D 2.0 110KM.

Brak mocy występuje zaraz po niewielkim spadku obrotów, przykład:

1. Przyspieszam od 1500 obrotów do 2500 - przyspiesza dobrze
2. Puszczam gaz, silnik zwalnia do 2200
3. Naciskam gaz - przyspiesza, ale wolno

To samo przy zmianie biegów, czyli pierwsze przyspieszenie od niskich obrotów idzie dobrze, ale na kolejnym biegu już idzie słabo. Problem jest łatwy do zreprodukowania, występuje na wszystkich biegach. Natomiast nigdy nie ma problemu z przyspieszaniem od niskich obrotów, przykład:

1. Przyspieszam od 1500 obrotów do 2500 - przyspiesza dobrze
2. Puszczam gaz i naciskam sprzęgło, żeby silnik zwolnił do 1000-1500
3. Puszczam sprzęgło i naciskam gaz - przyspiesza dobrze

Podłączałem pod komputer i przy braku mocy jest małe ciśnienie na common railu ok 50MPa, podczas normalnego przyspieszania jest spoko ok 120MPa.
Tak jakby jakiś zaworek spustowy po otworzeniu się, nie zamykał się z powrotem, jest tam coś takiego? Jesteście w stanie coś podpowiedzieć? Szczególnie proszę o opinię Bigelektron

Jeszcze dane dodatkowe:
-słabo odpala na ciepłym silniku, szczególnie po ostrzejszej lub autostradowej jeździe, na zimnym odpala idealnie
-jest mały wyciek oleju z turba
-filtr paliwa wymieniony na oryginalny 5kkm temu
-regeneracja pompy HP2 38kkm temu
-wymiana zaworów SCV 63kkm temu

-test przyspieszania, 3 bieg, ciepły silnik, prosta droga, gaz do końca:

Engine SPD [rpm] Common Rail Pressure [MPa] MAP[kPa]
1603 68 104
1857 79 119
2135 93 137
2464 105 161
2873 117 202
3271 120 216

Jak widać próbkowanie słabe bo badane przy użyciu mojego laptopa, MINI-VCI i Techstream. Podobno poza wyrzuceniem niepotrzebnych parametrów pomaga jeszcze ustawienie wysokiego priorytetu aplikacji, ktoś testował?
  
 
Cytat:
2017-02-20 21:51:24, tomeknaprezydenta pisze:
I ja mam problem z brakiem mocy, samochód to Corolla 02 HB D4D 2.0 110KM. Brak mocy występuje zaraz po niewielkim spadku obrotów, przykład: 1. Przyspieszam od 1500 obrotów do 2500 - przyspiesza dobrze 2. Puszczam gaz, silnik zwalnia do 2200 3. Naciskam gaz - przyspiesza, ale wolno To samo przy zmianie biegów, czyli pierwsze przyspieszenie od niskich obrotów idzie dobrze, ale na kolejnym biegu już idzie słabo. Problem jest łatwy do zreprodukowania, występuje na wszystkich biegach. Natomiast nigdy nie ma problemu z przyspieszaniem od niskich obrotów, przykład: 1. Przyspieszam od 1500 obrotów do 2500 - przyspiesza dobrze 2. Puszczam gaz i naciskam sprzęgło, żeby silnik zwolnił do 1000-1500 3. Puszczam sprzęgło i naciskam gaz - przyspiesza dobrze Podłączałem pod komputer i przy braku mocy jest małe ciśnienie na common railu ok 50MPa, podczas normalnego przyspieszania jest spoko ok 120MPa. Tak jakby jakiś zaworek spustowy po otworzeniu się, nie zamykał się z powrotem, jest tam coś takiego? Jesteście w stanie coś podpowiedzieć? Szczególnie proszę o opinię Bigelektron Jeszcze dane dodatkowe: -słabo odpala na ciepłym silniku, szczególnie po ostrzejszej lub autostradowej jeździe, na zimnym odpala idealnie -jest mały wyciek oleju z turba -filtr paliwa wymieniony na oryginalny 5kkm temu -regeneracja pompy HP2 38kkm temu -wymiana zaworów SCV 63kkm temu -test przyspieszania, 3 bieg, ciepły silnik, prosta droga, gaz do końca: Engine SPD [rpm] Common Rail Pressure [MPa] MAP[kPa] 1603 68 104 1857 79 119 2135 93 137 2464 105 161 2873 117 202 3271 120 216 Jak widać próbkowanie słabe bo badane przy użyciu mojego laptopa, MINI-VCI i Techstream. Podobno poza wyrzuceniem niepotrzebnych parametrów pomaga jeszcze ustawienie wysokiego priorytetu aplikacji, ktoś testował?

Czyli wszystko ok tylko samochod zepsuty.Musialbym sie przejechac z testerem.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer