Turbo od escorta do focusa - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2011-03-29 17:46:29, DobekBdg pisze:
wlasnie chyba proywasz sie z motyka na slonce bo na ksiezyc to za blisko po 1 seryjne Ecu nie ogarnie poniewaz musisz miec chociaz wstepne mapy na nadcisnienie nie mowiac juz o strojeniu i zbadaniu EGT i AFR wiec Smt6 wita by na cos mapy wrzucic (sam wskaznik egt 300zl NAJTANSZY) turbina to jest najmiejszy problem bo to nie zalezy od tego czy focus czy golf tylko jej flansza montazowa oraz wydajnosc by nie miec za duzo laga polecam turbine od volo s60,v40 td04hl 12 - 16T musisz pospawac do tego downpipe, wesgate'a nie musisz montowac bo te sprezarki akurat maja wbudowany dochodzi ci koszt podstawki pod olej, wezy na smarowanie sprezarki i zegar BOST przydatne temp, cisnienie oleju dodatko musisz jakis zawor bov wstawic co by ci dolotu nie rozerwalo ja mam Bosh'a seryjny z Rovera IC dopasowujesz jakie tylko chcesz jak i orurowanie tylko twoja w tym wizja jak to ma wygladac proponuje od Volvo Daily II duzy i wydajny zamontowalem u siebie i nie narzekam to ze turbo ci rozwali korby BZDURA wszystko zalezy od tego ile mu dmuchniesz jakie cisnienie chcesz otrzymac do 0,5 bara (soft) mozesz dmuchnac jak zdrowy motor wiecej bez zakucia i odprezenia sie nie obejdzie wazne jest to dobrze wystroic i podlac bo jak mieszanke bedziesz mial za uboga to wiesz czym to grozi nawet stopieniem denka tloka mnie montaz Kompresora z remontem silnika + tloki odprezajace wyniosl 5500zl robota cala samemu w garazu tylko kumpel z klubu mi to stroi bo to dla mnie czarna magia




Teraz to i sam Kamil doszedł to takiego wniosku

Cytat:
2011-03-11 19:34:37, Kamil_K pisze:
a za wyjaśnienie sprawy z turbo wszystkim dziękuje, po prostu nie zdawałem sobie sprawy że to aż tyle 'dłubania' i strojenia.

  
 
Wszystko spoko gdyby nie to, że silnik, o którym jest mowa (2.0 Split Port Injection) wypuszczony był na Stany Zjednoczone, więc po pierwsze to części do niego kupuje się z Kaliforni, a po drugie ta jednostka słynie ze niespodziewanych spotkań tłoków z zaworami nawet w zadbanych egzemplarzach ze względu na błędy konstrukcyjne. To kiedy się zepsuje jest kwestią bardzo mocno losową, ale w USA można dostać gotowe zestawy części do naprawy tego silnika.

Mój tata ma takiego Focusa i polecam pozbyć się tego auta póki jeszcze jeździ, bo jak się coś posypie to nowych części w całej Europie nie znajdziesz, a dawców jest naprawdę bardzo mało. Koszt remotu silnika w tym aucie jest zbliżony do montażu turbo ze względu na import części ze stanów.