[MKV] dziwny wyciek oleju z silnika.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

czy mozliwa jest normalna praca silnika przy peknietej głowicy?
U kolegi po skrzyni,gdzies z pod cewki czy kolektora dolotowego wycieka dosc sporo oleju-takiego swiezego .uszczelka pod deklem wymieniona. dosc mokro jest tez przy czujniku polozenia walu korbowego ale czy z tamtąd mogłoby sie tak mocno lać?
Mokro jest na głowicy,nie tylko po bloku silnika-no chyba ze jest mozliwe zeby w czasie jazdy olej z pod głowicy rozprowadzał sie powyzej uszczelki???
silnik to zetec

[ wiadomość edytowana przez: ALLka dnia 2010-03-21 22:46:59 ]
  
 
niech kolega jedzie umyc ten silnik.. koszt niewielki a bedzie wszystko jasne.
  
 
silnik umyty a mokry robi sie cały pod cewką i kolektorem dolotowym
  
 
płynu nie ubywa,olej czysty,zadnych bąbelków w zbiorniczku czy kopcenia z rury-tylko swiezy olej sie leje ???
  
 
hmm.. no jesli chodzi o wyciek spod czujnika halla to spraswa prosta..odkrecic, wymienic i zobaczyc co i jak. mozesz przelozyc z innego auta np. nie wiem gdzie jest cewka zaplonowa u Twojego kolegi..napisz co to jest za woz wogole..byc moze w jej okolicach jest np czujnik cisnienia oleju i to z niego sie leje.. co do oleju na glowicy to owszem,jest taka mozliwosc,ze bedzie sie on posuwal 'do gory' podczas pracy silnika. peknieta glowice raczej bym wykluczyl..predzej uszczelka poszla.
  
 
zetec 1.8 -czujnik oleju z drugiej strony i jest suchy.
  
 
mam identycznie spocony silinik okolice cewki i pod kolektorem ssącym, taki sam zetec ale 1.6. Oleju praktycznie nie ubywa, parametry sprawności silnika wszystkie idealne. U mnie silnik tak poci się od 2 lat, jak dotąd
nie udało mi się zlokalizować przyczyny i miejsca wycieku więc nie pomogę... osobiście zbytnio sie tym nie przejmuję, ale bardzo mnie to irytuję...
  
 
u mnie to juz sie leje tyle ze po 100km przejechanych jest cała skrzynia mokra -pod kolektorem dolotowym chyba nie ma zadnych kanałow olejowych.musze sie dobrac do tego czujnika wałków rozrzadu i to uszczelnić. Moze (oby) to było to.tylko ten czujnik jest tak dokrecony ze go nie moge ruszyc a nie chce obrobic torxa -wszystko juz elegancko uszczelniłem tylko jeszcze ten wyciek (((
  
 
daj znać jeśli uda Ci się zlokalizować ten wyciek. Czujnik odkręcisz tylko dobrym firmowym torxem.
  
 
wiem
probowalem "marketowym" i tylko sruba sie zaczela obrabiac i klucz sie okrągły zrobił.
  
 
odświeżam - mam niewielki wyciek świeżego oleju w okolicy cewki silnik 1,6 16v silnik pracuje normalnie żadnych problemów - czy ktoś próbował to naprawić wie jaka jest tego przyczyna ??
 
 
Cytat:
2010-03-10 13:56:09, Otizon pisze:
odświeżam - mam niewielki wyciek świeżego oleju w okolicy cewki silnik 1,6 16v silnik pracuje normalnie żadnych problemów - czy ktoś próbował to naprawić wie jaka jest tego przyczyna ??


A patrzyłeś skąd cieknie, czy pytasz dla sportu?
dokręcić-wymienić uszczelkę pod pokrywą zaworów prawdopodobnie...
  
 
nie dla sportu - denerwuje mnie ten wyciek jest to olej świeży, uszczelka pod klawiatura sucha czysta brak wycieków również z czujników, filtru oleju, itp. silnik suchy prócz tego miejsca koło cewki olej leci na skrzynie biegów sprawdziłem również ten łącznik gumowy jest w porządku - brakuje mi już pomysłów jak rozwiązać ten problem
 
 
może spod korka wlewu (w CVH jest blisko cewki).
No ale wycierałeś do sucha i nie widać, gdzie wycieka?
  
 
taka sytuacja jest już od kilku miesięcy myłem silnik czyściłem sprawdzałem wszystko parę razy i nic
silnik jest szczelny poza tym jednym miejscem koło cewki i za cholerę nie wiem co to jest silnik pracuje równo żadnych problemów
 
 
Wytarłeś do sucha i nie wyczaiłeś skąd cieknie? Przecież gdzieś musi się zaczynać...
Może masz mikropęknięty blok, albo głowicę, ale to mało prawdopodobne...
  
 
Chciałbym tylko zrobić upu bo mam podobny problem i może ktoś już znalazł rozwiązanie?
  
 
a wycierałeś do sucha i patrzyłeś skąd cieknie? Przecież to nie lotnisko, żeby nie zauważyć skąd leci... Kwestia cierpliwości i tyle...
  
 
U mnie jest to samo 1.6 16v i także nie moge zlokalizować chyba wywalę silnik Albo kolektor odkręć i więcej zobaczysz .
  
 
Aż mi sie wierzyc nie chce, że nie można na suchym silniku wyczaić, gdzie zaczyna cieknąć...Wstarczy wytrzec do sucha, najlepiej z jakimś odtłuszczaczem, odpalić silnik i lukać aż się pojawi wyciek.