Lada Niva 1999 1.7i LPG prosba o porade

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Kolegów,
Proszę mi poradzić w następującej sprawie.
Znajomi znajomych z Francji maja do sprzedania Nive rok1999 1.7i LPG.
Auto pare dni temu dostalo warunkowy przegląd - 2 tygodnie a w papierze 2 rubryki:
1) Usterki do obowiązkowego naprawienia przed powrotem do stacji diagn.
- butla gazowa : data homologacji minęła

2) Usterki bez obowiązkowej naprawy przed powrotem do stacji:
- ręczny : skok nadmierny,
- kąty, przesunięcia : nadmierne
- karoseria, podwozie : liczna rdza
- silnik : defekt szczelności
- skrzynia : defekt szczelności
- most, boite de transfert (tez jakas skrzynia) : defekt szczelności


Auto ma niby przebieg 97 tysiecy.

Cena ok. 1300E
Transport ok. 1000 PLN
Koszty zarejestrowania, sprowadzenia, akcyza i inne o których jeszcze nie wiem.

Zdjęcia po kliknięciu w linki.
Pytania:
1) Czy te usterki wg.Was są bardzo poważne.
2) Czy po stanie taki jak widać na zdjęciach (progi , nadkola widać) można na mocno prawdop. poziomie oszacować stopień zaawansowania tej korozji ?
3) Auto jeździło w klimacie atlantyckim – może macie wiedze typu „w tym klimacie nivy szybko gniją albo są mocno wyeksploatowane”
4) Proszę o wszelkie uwagi jakie tylko można wysnuć po tych danych
5) Proszę właścicieli tego auta o podpowiedz typu “warto, nie warto”.

http://mosfet.republika.pl/niva1.jpg
http://mosfet.republika.pl/niva2.jpg
http://mosfet.republika.pl/niva3.jpg


Pozdrawiam
Marek
  
 
Jak dla mnie szmelc, nie warto w to się pchać. W sumie tam wszystko jest do roboty -od budy poprzez uszczelnienie silnika, napędów, skrzyni, naprawa zawieszenie, nawet gaz jest do doinwestowania. Koszty napraw zjedzą Cię, nawet uwzględniając że części do Nivy to taniocha w stosunku do zachodnich odpowiedników. Lekko licząc doprowadzenie tego auta do względnego stanu wyniesie co najmniej drugie tyle co za nie.


-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986

[ wiadomość edytowana przez: andrzej_krakow dnia 2011-03-23 22:26:19 ]
  
 
Dzieki serdeczne Kolego za swoją opinie.
Zastanawia mnie jeden fakt.
Mianowicie piszą w papierze z przeglądu ze to jest lista usterek nieobowiązkowych do naprawy przed końcowym przegladem.
Może są to co prawda wycieki ale może w miarę drobne? ( Miałem samarę i przejechala jeszcze ok. 50 tysiecy w stanie kiedy „coś ciekło”
Ja tych aut specjalnie nie znam ale troche nieintuicyjne jest dla mnie ze auto z przebiegiem ok100kKm , 1999 jest totalnie zarżnięte.

Kolega przedstawil mi swoją opinie "poleżysz pod tym tydzień i bedziesz mial auto doprowadzone do stanu. Najważniejsza jest nieskorodowana buda".


  
 
A dla mnie nie, w koncu jest to auto terenowe i zajechac go jesli sie nie dba, a uzytkuje w terenie to nie problem. Jak dla mnie to korozja jest podstawowym mankamentem - Niva w odroznieniu od wiekszosci terenowek nie ma ramy ale jest na nadwoziu samonosnym, wiec stan budy jest kluczowy. Przestawione katy sugeruja ze tej sztywnosci nie ma. Po drugie, jak napedy ciekna to znaczy ze zadbane nie sa, wiec sie wnet odezwa, a to nawet uwzgledniajac ze to ruska Lada koszt naprawy nie jest maly. No chyba ze nie zalezy Ci zeby auto bylo perfekt to faktycznie kilka dni roboty i da sie jezdzic, no ale w takim razie Niwe w Polsce, moze starsza ale w podobnym stanie da sie kupic o polowe taniej. No ale moge jedynie domniemywac jaki jest faktyczny stan nie widzac auta, z reguly przy dokladnych ogledzinach wychodzi znacznie wiecej

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986