Parownik lovato pytanie o regulacje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam pytanie jak to jest z ustawieniem wolnych obrotów w parowniku lovato lub lovrec. chodzi o "krecenie" tą plastikową srubę. jest to troche dziwnie w moim parowniku (moze po prostu tak ma byc) WKRĘCAJĄC srube w parownik po jakis 2 obrotach samochód przygasa, przy WYKRECANIU dzieje sie tak samo..?? które ustawienie sruby jest prawidłowe ?? moze mo to ktos podpowiedziec ?? z góry dziekuje
  
 
Witam
Tu jest wiecej lepszych znawcow odemnie,ale ja moge powiedziec tak
najpierw napisz czy to parownik elektroniczny czy podcisnieniowy i czy masz tylko te srubke(plastikowa) czy jeszcze np metalowa mniejsza mosiezna z gory wkrecana.
Jesli masz jedna,to wlasnie tak moze byc.Bo albo poleci za duzo gazu i go zalewasz,albo za malo (sprezynka utrudnia membranie odchylenie)i w obydwoch sytuacjach bedzie zwalnial.
PS A jak masz dwie srubki to juz regulacja jest bardziej skomplikowana i pewnie nalepiec miec oprzyrzadowanie.
  
 
To, jaki to parownik nie ma większego znaczenia. Najważniejsze, to czy masz I (register na wężu), czy II generację (krokowy i komputer LPG). Jeśli jest to I generacja, to może tak być jak opisujesz (choć moim zdaniem trochę za duże te "widełki" - rozpiętość pomiędzy dwoma skrajnymi położeniami śruby regulacyjnej). Natomiast jeśli jest to II generacja to przed regulacją parownika należałoby najpierw ustawić krokowy w jednej, niezmiennej pozycji. Wtedy najlepiej widać wpływ regulacji parownika na skład mieszanki. Dzieje się tak dlatego, że komp LPG podczas zmiany położenia śruby na parowniku próbuje korygować skład mieszanki przez otwarcie/zamknięcie krokowca na wężu. Im szersze "widełki" krokowego tym większy "zakres" regulacji parownika. Ująłem słowo zakres w cudzysłów bo rzeczywisty zakres regulacji czułości parownika jest zdecydowanie mniejszy, widać to dopiero jak unieruchomimy krokowca. Szczegóły znajdziesz w szukajce.
  
 
instalacja II generacji, komuterek autronic al-600, parownik elektromagnetyczny majacy dwie sruby...
  
 
Kręcąc tą plastikową śrubą zmieniałeś ciśnienie wyjściowe parownika (nazywają to też czułością). Prawdopodobnie odkręcając doszedłeś do za bogatej mieszanki, a zakręcając do zbyt ubogiej. Rzecz jasna chodzi o mieszankę na wolnych obrotach. Autronic 600 to zdaje się prosty komp. Pewnie ma przy krokowcu register i śrubke podpierającą. Mógł w tym czasie próbować korygować mieszankę, ale na wolnych obrotach pętla sprzężenia przez sondę działa powoli i to raczej parownik wtedy rządzi, a nie krokowiec.
  
 
i tak to chyba było jak okisał kolega gondoljerzy byłem u poprawnego gazownika i ustawił to sensownie
  
 
Cytat:
2007-02-26 08:55:37, Danek pisze:
Natomiast jeśli jest to II generacja to przed regulacją parownika należałoby najpierw ustawić krokowy w jednej, niezmiennej pozycji.



Jak ustawić tę jedną niezmienną pozycję. Mam sterownik Lamda Control a/1 v05 jaki program z nim współpracuje.