Łada 2107 1.3 "87 - "Kremówka" - Strona 10

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2014-11-21 21:57:10, Biały pisze:
EJ Spokój mi tu !



????
  
 
Cytat:
2014-11-21 21:42:02, SzokoLada pisze:
Emde, wiem ze lubisz ten temat, więc proszę:



Dobre.

A żeby nie było, że post nie na temat to napiszę tylko, że stalówki wraz z zimówkami, które malowałem rok temu elegancko podeszły do mojego Civica i całkiem niemały wydatek mam teraz z głowy. Tak, chodzi o te żółto-pomarańczowe stalówki z Astry I, które nie chciały do końca wejść dobrze na Ładę.

PS Fotki mogę pokazać jak skombinuję sensowny aparat.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Senna grudniowa niedziela. Ktoś by powiedział - nudna, jak każda pod koniec roku. Łomża. Centrum miasta. Garaże przy nigdy nie wykorzystanej rezerwie kolejowej. Garaż wujka Emdeszka. Tępy, metaliczny odgłos otwieranych kłódek. Do garażu wchodzi wysoki jegomość w skórzanej kurtce. Z drugiej strony kremowe cudo radzieckiej motoryzacji. BA3 2107, w kraju nad Wisłą kojarzony bardziej jako ŁADA. Wygląd niczym z dobrego, amerykańskiego westernu z przełomu lat 50-tych i 60-tych. Z jednej strony właściciel, z typowym dla takiego momentu błyskiem w oku, z drugiej strony stare, dobre radzieckie żelazo. Knąbrne, czasami nieposłuszne. Jak każda chyba maszyna, wytwór rąk człowieka. Chwila oczekiwania. Klemy założone, paliwo podpompowane, ssanie wyciągnięte. Właściciel bez chwili namysłu przekręca kluczyk... Mija pierwsza, potem druga sekunda. Auto "załapuje" w trzeciej... Silnik nabiera obrotów, właściciel po kilkunastu sekundach wychodzi z auta. Idzie powolnym, niespiesznym krokiem do tyłu. Patrzy na swoje "dzieło". Już wie, że ta niedziela będzie należała do tych udanych. Chwilę potem kilkuminutowy rozruch przed garażem. Auto wraca na swoje miejsce. Zgaszony silnik, klemy odłączone. Auto posłusznie "kładzie się" do dalszego snu. Wiosną będzie "połykać" kolejne kilometry. Ostatnie spojrzenie wyraźnie zadowolonego właściciela. W kącikach ust rysuje się delikatny uśmiech. Można zamykać. Chrzest zamykanych kłódek. Przy garażu jeszcze przez chwilę unosi się specyficzny zapach spalin z jednego z wielomilionowych produktów potężnej fabryki z Kraju Rad.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Ja miałem dziś dokładnie to samo z Astrą w jednym końcu miasta i W126 w drugim końcu miasta "Beczka" i Łada nie potrzebują takiego certolenia, bo stoją w dużym garażu (blisko 500 stanowisk garażowych!) na 3 końcu miasta i po prostu wsiadam, jadę na poziom -3, jadę na -2, wracam na -1, przejeżdżam łącznie pewnie z kilometr i już są oba rozruszane jak ta lala
Serdecznie pozdrawiam.
  
 
Emdeszek, czytam twoją opowieść, jak opowieść pisarza. Czytam i się zastanawiam. Jesteś mądrym facetem, masz moim zdaniem potencjał na pisarza. Ciesze się, że Cię poznałem.

Co do odpalania auta, to zawsze trzeba rozgrzać silnik na postoju aż się nie włączą wiatraki.
  
 
Zajeb***a opowieść, aż się chce czytać więcej.
Moja Katia też stoi w garażu podziemnym i czeka na wiosnę i montaż nowych gratów, które powoli kompletuje. W styczniu czeka ją tylko wizyta u blacharza - lakiernika w celu poprawienia urody
  
 
Panowie, nie przechwalajcie bo się zawstydzę.

Naszła mnie wieczorem rozkminka i powstała taka oto powieść. Aczkolwiek dziękuję za uznanie.

Wracając do właściwego wątku - postaram się jeszcze w grudniu zajrzeć do garażu i porządnie "przepalić" auto.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Pytam jako laik: przy wymianie zepsutej piasty muszę kupić nowe łożyska czy mogę przełożyć ze starej ? Będą się nadawały ?

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Emde a nie lepiej już jak wymieniasz jedno wymienić 2 i mieć spokój ??
  
 
Łożyska nowe.
  
 
Szoko dobrze gada. Łożyska obowiązkowo wymienić bo to jedna robota jak juz piaste będziesz wymieniał a stare nie wiadomo kiedy posypać się mogą.
  
 
Poza tym jak chcesz przenieść pierścień zewnętrzny łożyska z starej piasty do nowej? Albo go wybijesz umiejętnie (a pewnie się pokrzywi lub zagniecie) albo obspawasz Wniosek jeden - wymienić na nowe
  
 
Zestawik już zamówiony. Przyjdzie, montujemy i wyjeżdżamy na ulice.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Zalecam kupno x2. Żeby było na wymianę, jak zepsujesz następną piastę.
  
 
Postaramy się tym razem ogarnąć wszystko tak jak Bóg przykazał.



W międzyczasie znajomi szpiedzy z krainy dreszczowców donieśli, że moje auto znalazło się w kadrze bannera łomżyńskiego portalu. Miło.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Feeeeeejm
  
 
Myślę też powoli ale realnie o skrzynce 5-biegowej. Zamierzam w tym roku pojeździć Ładą w dłuższe trasy i niestety 4-biegówka na trasę męczarnia. 80 km/h max i sznurek aut na ogonie. Przy standardowych 90 km/h hałas jest niestety zbyt dużo jak dla mnie.

Początkowo miałem brać od Bartka ale przeczytałem kilka ostatnich postów w jego temacie i odechciało mi się, któryś z chłopaków będzie może miał na wiosnę.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Jutro powalczy się z piastą.

Orlenowski ŁT-43 dobry czy szukać innego ?

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Auto złożone, jeździ, skręca i nawet hamuje.

Ale martwi mnie jedna rzecz - w miarę rozpędzania się pojawia się, nie wiem jak to obrazowo opisać, 'wycie", "dudnienie" idące z przednich kół. Z tyłu mam jeszcze "balony" 205 z Calibry, na przodzie TOYO 195, niskoprofilówki. Podpompowałem tył do 2,0, przód do prawie 1,8 bara. Czy to może być przyczyną ? Bo nie chce mi się wierzyć, że źle piastę skręciliśmy. Mam ktoś jakiś pomysł ? Wcześniej tj. przed wymianą piasty i napompowaniem kół problemu nie było.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
to mogą byc nawet opony...!!załóż jakies inne kola i wtedy zobacz,,,
mialem takie jaja 3lata temu,,,samochod mi sie trząsl od 90-100 km/h
i nie dopuszczalem wszystkie mysli oprocz tego,,że zle opony zalozylem,,,