125p 73" - pierwszy samochód dziadka - Strona 12

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
... i niech Ci nic po głowie nie chodzi w zmienianiu go.
- Najwyżej silnik

[ wiadomość edytowana przez: Lukasz_Wais dnia 2015-05-08 13:04:46 ]
  
 
Napisz jak sie opony sprawowały ...
  
 
Jak się sprawowały - hmm nie mam porównania do lepszych opon lub slicka więc nie będzie to miarodajne . Generalnie wydaje się ok.

Jedyne co mogę powiedzieć to, że po zmianie wysokości przodu bardziej wypycha go (płuży) w zakrętach. Wyżej=lepiej
  
 
Mega dobrze wygląda na tym zdjęciu
  
 
Wczoraj zawitał do mnie kolejny fiat Na dzień dzisiejszy zrobione jest: obspawana buda, wywalone bitmasy i klatka od Łukasza Siekierki - Race Cages. Fanty mechaniczne w wiekszości są, laminaty w przyszłości . Będzie biało-czerwony








  
 
Dawno nie aktualizowałem
Mikołaj w tym roku się spisał - buda jutro jedzie do podkładu, udało się w końcu wypiaskować białego. Nasi tu byli i w związku z tym doszło trochę pracy.
Ale nic to - będzie się działo

A Bahama - dalej stoi spuściła płyn hamulcowy przez zacisk więc chyba nie chce jeździć
  
 
No to jakaś dokumentacja żeby nie było, że nic nie robię









  
 
No właśnie.
I tak powinno się zaczynać każdy porządny projekt




Cytat:
2015-12-11 13:47:18, Piatka pisze:






A teraz jeżeli mogę Panie Arturze, w twoim wątku zadam pytanie dotyczące Naszych silników.
( temat przechodził będziesz i Ty )

W tym modelu silnika kominek zasilania płynem chłodniczym, ma wejście cylindryczne do którego wchodzi tylko i wyłącznie wąż z pod korka chłodnicy.
Natomiast pompa cieczy połączona jest bezpośrednio pod dolną część chłodnicy.
Istnieją jeszcze kominki do których dokręcane są trójniki, z którego to wąż w okolicy pompy łączy się z termostatem.
Pytanie moje jest następujące, i kierowane do osób które dobrze poznali te silniki.

1) Które rozwiązanie jest bardziej wydajne w przypadku silników o przeznaczeniu " do agresywnej jazdy "

Drugie z moich pytań dotyczy sensu zaślepiania pompy ( na wyjściu zasilania nagrzewnicy ) oraz zaślepiania przewodu powrotu ( do głowicy ) z nagrzewnicy.

W swoim wozie nie będę miał nagrzewnicy, ( i też pytanie do fachowców DOHC )
2) Zaślepiać oba kanały, czy łączyć na zasadzie wolnego przepływu.





  
 
Cytat:
W swoim wozie nie będę miał nagrzewnicy,


????
A możesz uzasadnić dlaczego ????
Czy jest jakiś gruby powód ?
Od razu napiszę - że uważam to za duży błąd.
też tak kiedyś myślałem, a potem się okazało, że musiałem ją założyć.
Nie znasz dnia ani godziny, co się może przytrafić podczas upalania...
Szczególnie, że akurat ten element nie przeszkadza zupełnie w niczym, a nawet pomaga. Nadmuch na szybę musisz mieć.
W razie czego poproszę moda o przeniesienie do właściwego wątku


[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2015-12-11 16:29:19 ]
  
 
też kiedyś myślałem nad jej wywaleniem (bo waży) , ale z drugiej strony w razie wysokiej temp silnika zawsze to dodatkowa chłodnica wody...
  
 
Już śpieszę z odpowiedzią.

Temat typu dwie strony medalu.
To fakt - bez wątpliwości jest do dodatkowy wymiennik cieplny, którym można pozbyć się nadmiaru ciepła - i to jest jedna strona medalu, którą tracę w momencie jej usunięcia.
Dlatego moje pytanie o lepiej wydajny układ węży.

Jak Wiecie " moja oryginalna wyścigówka" nie miała tego układu - bo to są właśnie kilogramy na nieodpowiedniej wysokości - niby głupota, ale kiedyś też myślano o środku ciężkości

Nadmuchem na szybę była kierownica powietrza / czerpnia na podszybiu.

... Jak mogę staram się upodobnić tą maszynę do pierwowzoru.
Wóz otrzyma za to ( może nie od samego początku ) aluminiową miskę oleju ze sporą ilościa żeber / radiatorów cieplnych , oraz chłodnicę oleju.

- może nie na początku, bo dopiero uczę się spawania aluminium. ( a ze wszystko staram się robić sam - to chwilę z tym zejdzie ).




  
 
Nie wiem po co kombinujesz z aluminiową miską, zrób dobrą, szeroką miskę na bazie głębokiej michy i daj do tego chłodnicę oleju np. 13 lub 16 rzędzowego Mocala i spokojnie nie zagrzejesz tutaj oleju.
  
 
1. Alu micha to alu micha i wogóle porównywanie tego do stalowego czegoś jest bez sensu. Jak można mieć i to i to to dlaczego nie porządna aluminiowa miska??? Nie czaję - ja bym robił.

2. Jak chcesz koniecznie wywalić te nagrzewnicę (bo historia dupa rzepa drewno - ja bym wolał mieć ciepły nadmuch) to podumaj o porządnej aluminiowej chłodnicy - kolega Boldor ma wiedze gdzie takie coś w ludzkich pieniążkach zamówić.
  
 
Cytat:
Dlatego moje pytanie o lepiej wydajny układ węży.

Jak Wiecie " moja oryginalna wyścigówka" nie miała tego układu - bo to są właśnie kilogramy na nieodpowiedniej wysokości - niby głupota, ale kiedyś też myślano o środku ciężkości

Nadmuchem na szybę była kierownica powietrza / czerpnia na podszybiu.

... Jak mogę staram się upodobnić tą maszynę do pierwowzoru.


Nic z wężami lepszego nie wykombinujesz..
Z resztą kolega Furiosus już Ci napisał.
Nie było takiej rajdówki - tylko wyścigówka
A poza tym, czerpnia, czerpnią, a nagrzewnica powinna być.
Zrobisz jak uważasz, ale ciepełko w aucie to podstawa
  
 
A z tymi wężami to jest tak, że w takim układzie montażu jak piszesz czyli kominek na korek i chłodnica na pompę będziesz miał tylko duży obieg co w aucie do upalania nie jest moim zdaniem jakimś błędem choć trudniej będzie go dogrzać przed zabawą.
  
 
Się dzieje Pomimo braków w postępach nad biało-czerwonym zbieram fanty

Wczoraj Pan Paczuszka przywiózł nową blokowirówkę do biało-czerwonego. Tym razem płytka w wersji sport

Inny Pan Paczuszka(a w zasadzie paletka) dowiózł silnik do żółtego - niemęskie 1800 DOHC z wykresem 120 KM i 170 Nm. Doszły też ATS 13x7.

I w związku z tym mam pytanie o opony - szukam czegoś bezbieżnikowego. Co polecacie?
Uzywany slick, r888 a może Extreme VR2?
Ktoś jeździł na tych nalewkach? Cena wydaje się ok, rozmiar 175/50 też skróci przełożenie trochę.
  
 
Co do opon to zależy do czego i w jakich warunkach, R888 w deszczu przerażająca, extreme mam w wersji deszczowej i są rewelacyjne, nie wiem jak druga mieszanka, a jak chcesz mieć w miarę uniwersalny 1 komplet to polecam toyo R1R nie jest jakąś rewelacją ale i cenowo sensownie można kupić nowe.
  
 
Cytat:
2016-02-08 20:30:59, Try3ek pisze:
Co do opon to zależy do czego i w jakich warunkach, R888 w deszczu przerażająca, extreme mam w wersji deszczowej i są rewelacyjne, nie wiem jak druga mieszanka, a jak chcesz mieć w miarę uniwersalny 1 komplet to polecam toyo R1R nie jest jakąś rewelacją ale i cenowo sensownie można kupić nowe.


Ale tej R1R chyba niema o średnicy 13 cali
  
 
nie stety...
pozostaje R888...
  
 
taką w miarę uniwersalną oponą jest A539. Dostępne w rozmiarze 185/60/13.
Do siebie chyba skuszę się na tą extreme vr. Chyba że trafi się promocja na r888.