[OT] Ciekawe fotki - Strona 11

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A może po to, aby przy okazji zmniejszania przełożenia zwiększyć prześwit? Nie ma to jak kłócić się, gdy wszyscy piszą to samo
  
 
Nie wszyscy piszą to samo i nie wszyscy czytają ze zrozumieniem.

-TOMMY-
Co to za reduktor o przełożeniu 1:1? Reduktor jak sama nazwa wskazuje redukuje "zwalnia". Zmniejsza prędkość kątową koła napędzanego względem koła napędowego.
To "urządzenie" o którym piszesz to zwykła przekładnia zębata
o przełożeniu 1:1 i faktycznie nie ma nic innego na celu jak zwiększenie prześwitu auta, bo ze względu na straty wewnętrzne to ona tylko mniejsza siły na kołach.

qubek
Zwolnica to nazwa reduktora montowanego przy kołach w pojazdach. Przeważnie "skracanie" przełożenia odnosi się do zmniejszenia przełożenia czyli dążenie w kierunku multiplikacji, nie redukcji. (np. krótka przekładnia kierownicza. Mały ruch kierownicą duży ruch zwrotnicą, choć ten przypadek nigdy nie wchodzi w zakres multiplikacji) Reduktory stosuje się żeby "wydłużyć" przełożenie.

p.s.
Dla ścisłości nie odnosiłem się do celowości stosowania reduktorów w wieśwagenie, lecz ogólnie. (po prostu dostrzegłem wg. mnie błędy merytoryczne) Przekładnie zębate w tym reduktory ze względu na swoja charakterystyczną budowę dają łatwą możliwość zwiększenia prześwitu więc z tego się korzysta i tego nie neguję.

  
 
Zapewniam Cie ze w wypadku skrzyni biegow i przelozenia glownego pojecie "krotkie" i "dlugie" stosuje sie "przewaznie" w takim sensie, w jakim ja go uzylem, a nie tak jak Ty raczysz twierdzic. Oczywiscie masz prawo do odmiennego zdania w tym zakresie, ale narazasz sie na niezrozumienie.
  
 
Tak kania do maluchów w sporcie stosuje się długie 3 i 4
  
 
Jaqo
Tak kania do maluchow w sporcie stosuje sie dlugie 3 i 4. ( Jaqo co 3 i 4 przełożenie czy bieg) Z tego co wiem to stosuje się "krótkie biegi" - małe predkości maksymalne na poszczególnych biegach. Natomiast "krótkie biegi" mają duże, długie przełożenia o większym stopniu redukcji w stosunku do oryginalnych.


[ wiadomość edytowana przez: kania_ dnia 2013-12-03 12:18:44 ]
  
 
Z tego co wiem to stosuje się "krótkie biegi" - małe predkości maksymalne na poszczególnych biegach. Natomiast "krótkie biegi" mają duże, długie przełożenia o większym stopniu redukcji w stosunku do oryginalnych.
  
 
-TOMMY- Co to za reduktor o przełożeniu 1:1? Reduktor jak sama nazwa wskazuje redukuje "zwalnia". Zmniejsza prędkość kątową koła napędzanego względem koła napędowego. To "urządzenie" o którym piszesz to zwykła przekładnia zębata o przełożeniu 1:1 i faktycznie nie ma nic innego na celu jak zwiększenie prześwitu auta, bo ze względu na straty wewnętrzne to ona tylko mniejsza siły na kołach.

Pisząc zwolnica miałem na myśli to o czym jak podejrzewam, szczególnie w kontekście T1, myślała większość dyskutujących. Chodziło mi o przekładnie o kolach zębatych walcowych, w opisywanym przeze mnie przypadku 3 (żeby wałek odbiorczy i zdawczy kręciły się w tym samym kierunku). Generalnie w offroadzie stosuje się pewien skrót myślowy w którym "most na zwolnicach" = most portalowy. Z resztą brnąc w temat nie zawsze zwolnica powoduje wzrost prześwitu np. ciągniki Ursus czy też ciężarówki Tatra mają zwolnice planetarne gdzie prześwit nie rośnie natomiast moment obrotowy na kole tak.
  
 
Cytat:
Gregorze, Kubelwagen byl mniejszy od Bulika, a to z niego zapozyczono pomysl.


Tak po części się domyślałem że z czegoś swojego musieli zaadoptować to ustrojstwo.
A z tego co mi się zawsze używało i stosowało, to REDUKTOR - redukuje, czy skraca przełożenie.
Czyli krótkie 3 i 4 to skrócenie przełożenia i zawsze pozostaną krótkie. To że zwiększa się średnicę kół zębatych aby to uzyskać to inna sprawa.
Ja w Patrolu miałem mosty od Laplandera i tam zwolnica miała przełożenie 1;2. Czyli jeden obrót wałem, to pół obrotu koła.
A momencie zapięcia reduktora, to było mega krótko, bo sam reduktor skracał przełożenie 1;2. Finalnie wychodziło 1;42 ,ale na 33 calowych kołach było fajnie.
  
 
Cytat:
2013-12-04 08:24:09, gregor125 pisze:
Tak po części się domyślałem że z czegoś swojego musieli zaadoptować to ustrojstwo.



Watpie, zeby to bylo wprost zaadoptowane, choc nie porownywalem tych zwolnic.
  
 
http://www.typ-17.de/product_info.php/info/p3621_Getriebe-kpl--mit-Achswellen-und-Vorgelege---Bus-08-59-07-63-und-Kuebel-mir-Pendelachse.html



http://www.typ-17.de/index.php/cat/c75_Getriebe-fuer-T1-bis-07-67.html

Chyba to samo


[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2013-12-04 12:58:58 ]
  
 
gregor czyli "sportowe" przełożenie układu kierowniczego to długie przełożenie?

p.s.
"Tak po części się domyślałem że z czegoś swojego musieli zaadoptować to ustrojstwo. "
W tym przypadku nie zaadoptować tylko zaadaptować.
  
 
redukuje nie redukuje, po chuj drazyc?

strasznie piane bijecie wciskajac sobie szpileczki
  
 
Krótkie
flapjck1 ma rację, jeden ch..j.
Wszyscy wiedzą o co chodzi.
Chodziło o odbudowę, a nie reduktory - srory..
  
 
No właśnie że nie jeden ..uj

  
 
Cytat:
2013-12-05 08:08:01, kania_ pisze:
No właśnie że nie jeden ..uj


Obrazek dobry ale sie go nie posłuchałem i poszedłem....
  
 


Yugo
  
 
kozacka choć ma kilka szczegółów do dopracowani ale taka mała integrale
  
 
http://tablica.pl/oferta/fiat-126-p-custom-CID5-ID4sTSl.html#5f6e95d154

Zdjęcie silnika...
  
 
hehe, dobry magik
  
 
fiat-y