RAV4 d4d - problem z biegami

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Od pewnego czasu w mojej RAV4 (d4d 2004r 130 000 km) narasta problem ze zmianą biegów. Szczególnie przy redukcji na niższy bieg przy "wybijanniu" jakby coś blokowało lewarek, ale wrzucanie biegu też z większymi oporami niż kiedyś.
Znajomy mechanik sugerował że nie dociskam sprzęgła, ale to chyba nie to.
Nie wiem czy w jakiś sposób reguluje się lewarek lub czy to problem skrzyni albo sprzęgła.
Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
  
 
zobacz czy gumki w linkach(takie malutkie silentbloczki) nie wybite,i czy kosteczka plastikowa na wybieraku przy skrzyni nie ma luzu..
  
 
Dzięki profesorr .
Jeszcze jakbyś mógł mi powiedzieć jak się do tego dostać i czy można z tym sobie samemu poradzić (przynajmniej sprawdzić) czy trzeba iść do mechanika
  
 
Cytat:
2009-03-02 11:45:37, mareczeq1 pisze:
Dzięki profesorr . Jeszcze jakbyś mógł mi powiedzieć jak się do tego dostać i czy można z tym sobie samemu poradzić (przynajmniej sprawdzić) czy trzeba iść do mechanika



sciągasz całą puszkę filtra powietrza i masz wszystko w miarę na wierzchu,z link wyciągasz zawleczki(takie druciki) i sciągasz z bolczyków końcówki linek i masz na wierzchu(zobacz czy te gumki twardo siedzą i czy nie mają luzu a jak masz kogoś do pomocy to nic nie rozpinaj tylko niech ci delikatnie porusza lewarkiem a ty patrz na połączenia linek z wybierakiem skrzyni czy nie ma luzów,jeśli chodzi o kosteczkę to jest włożona w tym półksiężycu wybieraka,musisz lekko poroszać na boki wybierakiem i sprawdzić luz,jeszcze może być luz na tym łączniczku między wybierakiem a podpórką ale to też niech ci ktoś porusza i wszystko wyjdzie jak bedzie coś nie tak
  
 
Witam
bardzo zainteresował bo mam podobny problem. Tzn. brak płynności przy zmianie biegów. Nie słychać zgrzytów przy jezdzie ani nic takiego.
Wymieniłem już plastikową kosteczkę, łącznik (taki podobny do łącznika stablizatora) i tulejki plastkowe w tych "dzwigienkach". Nie dało to wiele poprawy. Odpiełem od wybieraka łącznik aby spawdzić czy ooru nie powoduje gdzieś linka. Chodzi bardzo ładnie lewarek. Po odpięciu linki stwierdziłem że te opory i cała przyczyna tkwi w miejscu gdzie wybierak wchodzi do skrzyni (ten wałem z półksięzycem). Wiem nawet że można to część skrzyni roizebrać bo z tyłu (od strony filtra paliwa) widać deczko przykręcone na 4 śruby pozatym są schematy katlogu toyoty z dostępnymi częściami które można zamówić. Ja jednak trochę pękam się tam zaglądać. Co jest tak napradę przyczyną tego szukania biegówi i tego oporu przy zmianie biegów???