Fiat 128 3p w polskim sporcie na przełomie 75-80r. - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Masz w razie czego speca od regenracji tej pompy ?
  
 
gratuluje zakupu
Jednak temat nie jest "łatwy", z tego co mi wiadomo wewnątrz pompy jest wałek podobny do rozrządu pompujący paliwo do mechanicznych wtrysków zbrojonymi przewodami. Współpracujące elementy wyrabiają się ,a układ paliwowy pozbawiony jest czujników więc w wyczynie działa "na bogato".
Pozwala wydobyć więcej mocy w porównaniu do gaźnika, pozbawiony elektroniki jego rozwinięcie stosowane np. w GOLF-ie II 1,8
  
 
U nas chyba niewiele osób zajmuje się/ zna się na tego typu wtrysku. Napisałem w paru miejscach prośbę o kontakt z ewentualnymi posiadaczami i nikt się nie odezwał. Rozmawiam na ten temat z Czechami. Na zachodzie to nie jest na szczęście temat tabu więc będę szukał kontaktów. Parę serwisówek już znalazłem. W tej chwili niestety wyjeżdżam i pompą nie mogę się zajmować, ale z zewnątrz zbadałem ją dokładnie, ma fabryczne plomby- nie była rozbierana, chodzi gładko, bez luzów. Zadanie na teraz: dowiedzieć się w jaki sposób ją serwisować, konserwować i jak rozebrać, żeby nie uszkodzić i nie rozregulować i jak diagnozować. Myślę, że temat do rozgryzienia.
  
 
Opis wtrysku mechanicznego z Niemieckiego oldtimera.
1.
2.
3.
  
 
Po co brnąć w tą utopie...
  
 
Np. budując replikę POLONEZ-a DOHC turbo.
Temat bagno ale wart zapoznania.
  
 
Polonez 2000 gr B tez byl na takim wtrysku zaleski chyba posiada taki wtrysk ale nie ma zalozonego
  
 
Miałem gdzieś artykuł z Motoru bodajże, o fabrycznym Polonezie B grupy, który traktował o zastosowaniu mechanicznego wtrysku paliwa. Nie pamiętam, czy to było testowane w PIMOcie, czy szykowane na Politechnice Warszawskiej, ale artykuł był interesujący.
Natomiast co do trudności zbudowania motoru z turbo na wtrysku mechanicznym wzorem konstrukcji FSO, to jest to istotnie problem, bo dokumentacji technicznej chyba (powtarzam chyba) nie ma... Co nie znaczy, że jak ktoś ma fundusze i możliwości, to czemu ma tego nie zrobić. Widzieliście może replikę Escorta 1700T? To jest jedyny egzemplarz tego zapomnianego auta, ale komuś się chciało... i dobrze
  
 
Do wielu starych rajdówek, nawet nietypowych można zdobyć dokumentację, a z FSO jest problem. Ciekawego dlaczego ?
  
 
Z tego co ja wiem, a rozmawiałem z synem mechanika z OBRSO, to wg. jego słów, żadne auto nie mogło pójść do ludzi, a więc, auta jako wyczynówki jak kończyły swój rajdowy/wyścigowy żywot były rozbierane itp. Dokumentacja zapewne też była likwidowana, żeby broń bo że ktoś czegoś nie robił na własną rękę - tak przypuszczam. Zresztą jak pojawili się skośnoocy bracia, to rzekomo był przykaz niszczyć wszystko co zostało po dziale sportu... ale to niech inni potwierdzą...
  
 
Cermotor serwisujący w połowie lat 70-tych 3P W. Gawrona.
  
 


  
 
pony007 - gdzie ją regenerowałeś i do czego trafi ?
  
 
Witam wszystkich miłośników Fiatów 128 w motorsporcie włanie kończymy budowe Zastavy 101 Special 1300 na mechanicznym wtrysku Kugelfichera.Więcej na FB grupa Zastava 101 Racing Poland
  
 
Ciekawe jak wtrysk mechaniczny wypadnie w porównaniu z 4-ema osobnymi gaźnikami.
Jak możesz wklej foty z postępu prac.
pozdro

  
 
Wtrysk mechaniczny zamontowany FIAT 131 rally Tadeusza Myszkiera. (działający











  
 
Cytat:
/2 auta ,wyścigówka i cywilne/



Serwisówka Bublewicza bez klatki z napisem POLSKI (?)


W. Gawron, M. Bublewicz, A. Adamski - jednak kto był jego właścicielem po 82 roku i jeździł nim w rajdach ?
Stan wojenny i kryzys paliwowy z pewnością nie był dobrym momentem do startów.
  
 
Krótki film z pierwszego wyscigu górskiego Zastavy na mechanicznym wtrysku

https://www.youtube.com/watch?v=U0INZjuLKP4
  
 
SOHC i POWER
Łukasz napisz jak oceniasz różnicę pomiędzy dwoma osobnymi gaźnikami, a wtryskiem mechanicznym ?
Na przykładzie silnika DOHC powinno być więcej mocy na maksymalnych obrotach i na niższych powinien lepiej "kulturalniej" pracować. Zdaniem Aleksandra Adamskiego użytkującego FIAT-a 128 3p na mechanicznym wtrysku "obroty użyteczne" zaczynały się tak od 3 000
  
 
Gazniki kontra wtrysk zdecydowanie teraz wolałbym wtrysk,auto wczesniej miało zamontowane 2 gazniki poziome Weber DCOE łatwe i proste w obsłudze,zapewniały fajną zabawe więc pora iść do przodu i w tym roku pod maske wjechał wtrysk mechaniczny pierwszą próbą okazał się wyścig górski w Załużu Nie wiedzieliśmy jak się spisze ,ale na szczęscie dzięki Najlepszemu tunerowi w Polsce za co bardzo dziękuje . To Robert Roszyk który od 2013r opiekuje się moją zastavą on jako jedyny w Polsce podjął się montażu tego wtrysku i jego wystrojenia z resztą .Co do kultury pracy to jest niesamowita wkręca się na obroty jak szalona w porównaniu z gaznikami ,można tu dużo popowiadać zapraszam na wyścig w Korczynie w 16-18 wrzesień GSMP gdzie wystartuje nie ma jak na żywo posłuchać niesamowitego dzwięku tego wtrysku .Na półce czeka kolejny zestaw do montażu we Fiacie 128SC Roberta Roszyka oraz Fiacie X 1/9 Prototipo którego bedzie przygotowywał do wyscigów górskich