Zamach z 1.0 do 1.2 fire, czy pasuje?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie jak w temacie:

zmieniam z 1.0 fire 1991 rok, na 1.2 fire 1998 rok, czy kolo zamachowe z 1.0 pasowac bedzie do 1.2?. Silnik 1.2 to 176B4000 z punto 60, silnik 1.0 to 156A3000 z pandy 4x4.

Slyszalem/czytalem, ze jest inny rozstaw srub na kole zamachowym w 1.2 niz 1.0, tak? nie?
  
 
Zamach z 1.0 nie pasuje do 1.2.
  
 
dzieki, jeszcze jedno pytanie wynikajace z odpowiedzi czy po zapieciu 1.2 do skrzyni z 1.0 bedzie pasowac rozrusznik z 1.0? poza innym rozstawem srubek i wieksza tarcza/dociskiem {170 i 181.5mm} kolo jest takie samo? { srednica, wieniec itp}
  
 
Zamach jest na 90% taki sam jeśli chodzi o wieniec i średnicę. Znaczy u mnie w 1.1 jeździł zamach z 1.0. Potem jak sie przesiadłem na 1.2 to koło z 1.0 już nie pasowało na otwory w wale korbowym.

Jeśli by sie sugerować rozrusznikami to Denso ma inny rozstaw śrub mocujących niż Magnetti-Marelli, ale zazębia się na tej samej wysokości.
Piszę o tym dlatego, że miałem rozruch z cc900, teraz mam ze sportinga i pasuje po przełożeniu obudowy. Blok w 1.2 jest praktycznie ten sam choć nieco wyższy przy głowicy. Wątpię by zmieniali średnice kół zamachowych. Jedyne co mogło ulec zmianie to ich grubość i tym samym waga. Jeśli by sie nie mieściło w kołnierzu skrzyni z 1.0 to zawsze można splanować powierzchnię pod docisk.
  
 
Cytat:
2011-10-01 10:39:19, DAWCY pisze:
Zamach jest na 90% taki sam jeśli chodzi o wieniec i średnicę. Znaczy u mnie w 1.1 jeździł zamach z 1.0. Potem jak sie przesiadłem na 1.2 to koło z 1.0 już nie pasowało na otwory w wale korbowym.



Kolo z 1.1 pasuje do 1.2. Skoro tobie pasowało z 1.0 do 1.1 to do 1.2 również podejdzie. W 1.0 jest inna tarcz sprzęgła.

Jeśli moge coś zasugerować to bardziej bym polecał dać tłoki z tego 1.2 do bloku 1.0 oraz przykryć czapką z 1.2 73km.
  
 
Cytat:
2011-10-01 15:33:19, RUFF pisze:
Kolo z 1.1 pasuje do 1.2. Skoro tobie pasowało z 1.0 do 1.1 to do 1.2 również podejdzie. W 1.0 jest inna tarcz sprzęgła. Jeśli moge coś zasugerować to bardziej bym polecał dać tłoki z tego 1.2 do bloku 1.0 oraz przykryć czapką z 1.2 73km.


No niestety nie jest tak różowo jak piszesz, bo zamach z 1.0 NIE pasuje do 1.2. Sprawdzone empirycznie oczywiście możesz nie wierzyć, mówię jak było u mnie. Silnik miałem z uno 1.1, zamach był z tysiączki uniaka, na sprzęgle z cc900- zestaw P&P.
  
 
RUFF: to jest szybka przekladka silnika w pandzie 4x4, nie kajotesowym maluchu, nie interesuje mnie rozwiercanie bloku, tuny frezy i inne duperszwance, kupilem pozna wersje silnika 1200 spi w bdb stanie, fabrycznie wyposazony w najlepszy seryjny walek ,walek 866, taki jak w 1200 mpi 75 konnym, to juz jak dla mnie wystarczajacy tjun tego 1200, ewentualnie zrobie sobie drugi kolektor ssacy i przerobie pod dwugardzielowego webera dmtr zeby jeszcze cos wyciagnac ze zwiekszonego wspolotwarcia i wyzszej krzywki walka 866, i tyle.

Co do kola zamachowego to nadal czekam na wiecej opinii, moze byc tak , ze obaj macie racje, czytalem na wloskim forum pandy, ze te pozne silniki 1200 spi montowane miedzy czerwcem 1997 a 99 pod koniec produkcji punto mk1{ nr silnika 176B4000} maja troche zmian w stosunku do wczesniejszej wersji silnika 1200 produkowanym do maja 1997 czyli 176B1000. Nie znalazlem nic o kole zamachowym, ale moze?

W kazdym razie czekam na dalsze opinie
  
 
Tak sie nie zaglębialem w temat ale jeśli coś nie podejdzie to mam kolo z 1.1 spi oraz kolektor moge wyslać.
  
 
1,1 miały 2 rodzaje koła zamachowego,
od starego 1,1 i na 90% od 1,0 nie bedzie pasowało do 1,2.
1,2 spi ma mniejszy stpien sprężania od mpi