Przekaźnik szyb z Mondeo 4 pinowy a pięcio - różnice w pracy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie, wie ktoś czym się różni przekaźnik 4 a 5 pinowy ?

Foto zapożyczone 4ro pinowego przekaźnika:



Idzie zaadoptować go do Esa ?
  
 
4 pinowy jest oryginalnie w essie i odpowiada za otwieranie szyby po jednokrotnym naciśnięciu przycisku otwierania szyby - nie trzeba go trzymać. 4 pinowy działa tylko w jedną stronę a z tego co wiem 5 pinowy z mondeo działa w obydwie ale tego nigdy osobiście nie sprawdzałem.

[ wiadomość edytowana przez: spinacz25 dnia 2011-08-29 21:22:13 ]
  
 
Cytat:
2011-08-29 21:09:10, spinacz25 pisze:
4 pinowy jest oryginalnie w essie i odpowiada za otwieranie szyby po jednokrotnym naciśnięciu przycisku otwierania szyby - nie trzeba go trzymać. 4 pinowy działa tylko w jedną stronę a z tego co wiem 5 pinowy z mondeo działa w obydwie ale tego nigdy osobiście nie sprawdzałem. [ wiadomość edytowana przez: spinacz25 dnia 2011-08-29 21:22:13 ]



A jakiś schemat/opis jak to wpiąć w instalację masz ?
  
 
tak na szybko narysowałem. U mnie tak podłączyłem i działa.

  
 
przekaznik 5-pinowy niestety tez dziala tylko w jedna strone
  
 
Cytat:
2011-08-29 22:08:44, radekbox pisze:
przekaznik 5-pinowy niestety tez dziala tylko w jedna strone



więc mamy jasność - swoją drogą jeszcze mi 5 pinowy nie wpadł w ręce ani razu
  
 
radekbox, a masz jakiś malunek do tego 5-pin?
  
 
5 pinowy wystepuje tez w focusie mk1 i tez działa tylko w dół.
  
 
Cytat:
2011-08-29 22:22:06, Venom_4x4 pisze:
radekbox, a masz jakiś malunek do tego 5-pin?


niestety nie
  
 
Cytat:
2011-08-29 22:19:21, spinacz25 pisze:
więc mamy jasność - swoją drogą jeszcze mi 5 pinowy nie wpadł w ręce ani razu


No właśnie też go jeszcze nie widziałem. Kilkukrotnie wyciągałem one toucha z różnych mondeo i wszystkie były 4 pinowe... Ale skoro istnieje przekaźnik od przednich wycieraczej na 6 nóżek to już nic mnie nie zdziwi...
  
 
mam obydwa. będę zrysowywał ich schematy. podobno 5 pin to domykanie szyb po zamknięciu auta. wszelkie info jak najbardziej potrzebne
  
 
jeśli 5 pinów to domykanie szyb to zapewne trzeba to jakoś uruchomić - myślę ze tak jak np. w oplu przekręcasz kluczyk w zamku trzymasz 3 sekundy i zamyka Ci szyby ale do tego trzeba mieć w przypadku escorta podwójne ryglowanie bo tylko tam występują obejmy na zamkach
  
 
5-cio pinowy działa dokładnie tak jak 4-ro pinowy. Po prostu inna architektura instalacji była w mdo mk2 (5-pinowe przekaźniki). Zeby 5-pin działał to trzeba zmostkować 2 piny po czym mamy 4 kable.
  
 
Cztero pinowy przekaźnik z mdo 1 bez problemu pasuje do escorta??
  
 
Cytat:
2011-08-30 11:11:20, --KULEK-- pisze:
Cztero pinowy przekaźnik z mdo 1 bez problemu pasuje do escorta??



tak
  
 
Wszystkie przekaźniki one touch mają takie same działanie i wszystkie można podpiąć bez problemowo do escorta.
Od siebie dodam, że to bardzo przydatny gadżet - jak zakładałem u siebie (a mam na wszystkie 4 szyby w górę i w dół) to zastanawiałem się po co mi to ale teraz dostrzegam różnicę
  
 
Patrząc jak narysował to spinacz, to wydaję się mi że można zastosować przekaźnik do domykania w górę jak i w duł. Nie wiem na jakiej zasadzie przekaźnik wykrywa że szyba jest domknięta. Ale jeśli na zasadzie pomiaru obciążenia to sprawdzi się w obie strony.

W oplach z "gorszym" wyposażeniem moduły domykania są w silniczkach. Żeby domykały szybkę, trzeba go zaprogramować przytrzymaniem guzika po zamknięciu. Przy okazji posiadają fajną opcje, gdy ktoś włoży rękę miedzy domykaną szybę a drzwi, to szyba się nie domknie tylko wraca do pozycji pół otwartej.

Na forum elektroda jeden użytkownik, stworzył dosyć zaawansowany moduł domykania szyb dla samochodu który nie ma czujników przeciążenia. Jeśli ktoś ma odrobinę smykałki w tych sprawach, to może to wykorzystać w essie.
  
 
potwierdzam, że działa w dwie strony bo tak mam u siebie ale przy dwóch szybach czyli 4 przekaźnikach jest dość duży pobór prądu np. przy zgaszonym silniku bo aż mi np. lekko podświetlenie przygasa jak ida na raz;p
  
 
We wszystkich nowszych autach są moduły odpowiadające za domykanie 1 przyciśnięciem, to samo jeśli chodzi o zabezpieczenie przed zgnieceniem dłoni, ale bez obaw, przy tych przekaźnikach w essie ręki nie ucina - sprawdzone.

Przekaźniki one touch działają tak, że wykrywają obciążenie (większy prąd)

Pobór prądu jest faktycznie duży, ale to sprawa silników i tutaj również one touch pomagają, bo jak mam zamkniętą szybę, a wcisnę przycisk zamykania to przekaźnik tylko pyknie i rozłącza, a jak przekaźnika nie ma to prąd idzie na silnik tak długo jak trzyma się przycisk.
  
 
Cytat:
2011-08-30 15:12:41, spinacz25 pisze:
potwierdzam, że działa w dwie strony bo tak mam u siebie ale przy dwóch szybach czyli 4 przekaźnikach jest dość duży pobór prądu np. przy zgaszonym silniku bo aż mi np. lekko podświetlenie przygasa jak ida na raz;p


ale masz jeden przekaźnik na szybę, czy dwa?