Kolizja/stłuczka, co dalej ? jak obecne procedury/przepisy?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Jeśli Ty jedziesz dobrze to wjadą w Ciebie... niestety miałem wątpliwa przyjemność doświadczyć tego dzisiaj...
Yaris nie wyhamował i wjechał mi w kufer Mondeo jak stałem ostatni w kolejce. Uderzył w prawy tył bo lekko odbił. Hamował może 0,5sek...
Ponieważ nie mam doświadczenia w tego typu zdarzeniach poradźcie co i jak aby załatwić sprawę szybko i bezboleśnie.

Widoczne uszkodzenia u mnie to róg/bok klapy bagaznika pogięty na ostro + sam rant aż się zwałkował, porysowana lampa, pogięty narożnik błotnika tylnego, wyrwany element pod lampą (jakby przedłużenie błotnika pod lampę), zmasakrowany zderzak.
Co z ew. uszkodzeniami "pod", typu mocowania zderzaka itd?

Jak zabrać się za temat? Najpierw zgłoszenie w PZU (sprawca także w PZU, przyjał mandat i przyznał się do winy, Policja spisała wszystko na miejscu). Chcę oddać auto do ASO, interesuje mnie rozliczenie bezgotówkowe, nie chcę biegać...
wszystkie elementy maja być oryginalne i nowe.

Czy nalezy sie pojazd zastępczy? Auto jest wykorzystywane w mojej działalności gospodarczej (jednoosobowa więc nie ma wpisu do dow. rej. a tylko do ewidencji środków trwałych firmy).

Jak rozegraż to z ubezpieczycielem/rzeczoznawcą?
A zlot już tuż tuż ehh.....

Wszelkie porady/wskazówki jak najbardziej mile widziane!


[ wiadomość edytowana przez: michcio_007 dnia 2012-05-07 20:23:26 ]
  
 
jest coraz więcej wyroków na korzyść kierowcy, nie kombinującego ubezpieczyciela

auto zastępcze należy się jak psu zupa bez względu na to kto i jak używa auta
masz prawo do naprawy na nowych częściach bez żadnych zonków typu odliczenia za wiek irp
na pewno vat Ci ukroją bo masz na firmę

a ogólnie, to piszesz tonę makulatury i zgłaszasz szkodę, czekasz na wycenę, w międzyczasie walisz do aso po własną kalulację naprawy, na koniec porównujesz wycenę aso z ubezpieczyciela, i myślisz.