Hamownia podwoziowa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj widzialem to cacko na wlasne oczy.Dzieki porozumieniu z kolegami z klubu FSO miałem możliwosc obejrzenia tego cacka w akcji.Na tescie stanal VW Golf II GTI.Wynik brakowalo 40KM do fabrycznych.Kolejny samochod to DEAWOO LANOS 1,6 V16 znamionowo 106 a zostalo 92(przebieg 112tys).
Mam cicha nadzieje ze i moj 2108 stanie na tym cacku.Dzisiaj byla szansa ale cholerny akumulator odmowil posluszensta.A po wszystkim jak na zlosc odpalil.
Tak z wolnej stopy to badania okolo 300zl.Bardzo mili panowie obsluguja sprzet.Dokladnie to pracownicy Politechniki pewnien dr i mgr.Jednak zapalency.Z ogolnych informacji pare wnioskow:
-kazdy samochod po 100tys traci przynajmniej 10-15% mocy znamionowej
-nawet nowy samochod nie ma tego co pisze fabryka (rozbieznosc do 10KM)
Dane na podstawie wypowiedzi obslugujacych.
  
 
Nie jest zasada ze auto po 100tys km traci na mocy, czasem ma wiecej niz za nowego, jednak czasem tak sie zdarza. Jakiez bylo zdziwienie Pana z nowego Civica Type R, gdy z fabrycznych 200KM zostalo niecale 180, gosc prawie plakal, widzialem.
  
 
akurat w Japonii podaje się moc silnika bez osprzętu (alternatora, pompy wody itp..) - hamownia podwoziowa nie ma możliwości sprawdzenia mocy samego silnika, więc tak sprawdzona moc w japońskich furach musi być mniejsza niż dane fabryczne..
  
 
...no dobra a kto wie gdzie mozna sprawdzić moc autka z napędem na cztrery koła???
  
 
...jeszcze jedno:
słyszałem że najbliższa takach hamownia jest bodajże w Austrii, ale nie dam głowy, to było jakiś czas temu...moze cosik sie zmieniło???
  
 
Podobnie jak z mocą predkość samochodu nigdy nie jest wskazywana dobrze, w rzeczywistosci jedziemy okolo 3 -5 km/h niz to licznik pokazuje, jest to celowe zamierzenie producentow aut, a co ma na celu nie wiem dokladnie, moze bezpieczenstwo, przepisy , nie wiem. Ale ze liczniki zawyzaja to wiem na 100% bo w radiu slyszalem.
  
 
Tutaj chodzi raczej o to, aby niepewnosc pomiarowa (+/-) sprowadzic "w dol" i zeby jadac powiedzmy 70 na pewno bylo to =<70.
  
 
Cytat:
2004-01-23 23:27:15, Qba_Szklarska pisze:
...no dobra a kto wie gdzie mozna sprawdzić moc autka z napędem na cztrery koła???


V-tech ma hamownię 4x4, lub jest już w końcowej fazie budowy . Oprócz tego jest kilka sztuk w Polsce, głównie w firmach specjalizujących się w strtrejsingu

Cytat:
Podobnie jak z mocą predkość samochodu nigdy nie jest wskazywana dobrze, w rzeczywistosci jedziemy okolo 3 -5 km/h niz to licznik pokazuje, jest to celowe zamierzenie producentow aut, a co ma na celu nie wiem dokladnie, moze bezpieczenstwo, przepisy , nie wiem. Ale ze liczniki zawyzaja to wiem na 100% bo w radiu slyszalem.


większość nowych samochodów, w których liczniki są elektroniczne mają możliwość włączenie trybu serwisowego prędkościomierza i wtedy wyświetla prędkość rzeczywistą... prędkość zawyżona jest dla kierowców, i pewnie masz rację że to jest dla bezpieczeństwa
  
 
Jezeli chcecie to mogo wrzucic na ftp skany z hamowni dotyczace kalibracji tachografu.I co do calosci macie racje roznia sie o jakies 5% do dolu.A powyzej 100 juz prawie sa identyczne.
A co do tego ze nie jest regula to panowie obslugujacy stwierdzili ze tylko jeden samochod mial troszke wiecej (jakis nowy) a tak reszta ma do tylu.
Pomiar mocy dotyczy dokladnie mocy wyjsciowej na silniku poniewaz pomiar odbywa sie w 2 etapach jeden to wymuszenie hamowni a drugi to pomiar swobodnego toczenia.Po dodaniu tego wychodzi to co jest na silniku.Wiec mozna pominac alternator,itd.
  
 
Cytat:
I co do calosci macie racje roznia sie o jakies 5% do dolu.A powyzej 100 juz prawie sa identyczne.


to też zależy od samochodu.. w niektórych samochodach i motocyklach różnice przy dużych prędkościach sięgają nawet 10% i więcej.

Cytat:
A co do tego ze nie jest regula to panowie obslugujacy stwierdzili ze tylko jeden samochod mial troszke wiecej (jakis nowy) a tak reszta ma do tylu.
Pomiar mocy dotyczy dokladnie mocy wyjsciowej na silniku poniewaz pomiar odbywa sie w 2 etapach jeden to wymuszenie hamowni a drugi to pomiar swobodnego toczenia.Po dodaniu tego wychodzi to co jest na silniku.Wiec mozna pominac alternator,itd.


tak naprawdę to jedyną hamownią która 'powie prawdę' o mocy silnika jest hamownia silnikowa... hamownia podwoziowa tylko przybliża tą moc, z różną dokładnością w zależności od typu i nowoczesności hamownii..

natomiast nie zmienia to faktu że jest to najlepsze rozwiązanie przy strojeniu/tuningu. szczególnie że tak naprawdę liczy się tylko moc na kołach, którą właśnie hamownia podwoziowa mierzy..
  
 
Mylisz sie schweeps o na nie mierzy na kolach ale na silniku przeczytaj dokladnie co napisalem w ostatnim poscie.Pan doktorek ladnie mi to wyjasniel (+wzory itp. nawet zaczailem ).
  
 
niestety, ale ta hamownia, jak każda inna podwoziowa, mierzy moc na kołach.. moc na silniku jest podawana jako suma mocy na kołach i oporów toczenia obliczonych z 'wybiegu', a to jak przyznaje wiele osób obsługujących hamownie nie zawsze się zgadza w 100% z rzeczywistością (choć jest bardzo dobrze przybliżone w nowych hamowniach)

z tego też powodu wpływ wszelkich modyfikacji należy zaleca się sprawdzać na tej samej hamownii na której samochód był sprawdzany przed modyfikacją..
  
 
A to co sie mierzy to sie sumuje i wychodzi to co na silniku.Nigdy nie bedzie idealnie.Bo wiadomo ze sa bledy pomiarowe.Ale facet, ktory ma dyplom dr z budowy i eksploatacji samochodow to chyba cos wie na ten temat.Mysle ze nasz dyskusja dalsza jest bezcelowa bo widze ze wiesz swoje.Ok.
  
 
Badanie w Łodzi kosztuje 180 zł
  
 
Cytat:
2004-01-25 21:47:36, nerwus pisze:
A to co sie mierzy to sie sumuje i wychodzi to co na silniku.Nigdy nie bedzie idealnie.Bo wiadomo ze sa bledy pomiarowe.Ale facet, ktory ma dyplom dr z budowy i eksploatacji samochodow to chyba cos wie na ten temat.Mysle ze nasz dyskusja dalsza jest bezcelowa bo widze ze wiesz swoje.Ok.


Przecież ja nie twierdzę że z tą hamownią jest coś nie tak (szczególnie że parametr mocy na kołach jest dla mnie parametrem kluczowym, bo mówi całą prawdę o osiągach samochodu).. po prostu przedstawiam informacje osób, które też trochę wiedzą na ten temat z praktyki, bo hamowanie samochodów to część ich dochodów. A podawanie przez nich takich informacji na pewno nie ma na celu wprowadzania nikogo w błąd bo było by to bezsensowne z finansowego punktu widzenia .
  
 
http://tuning.dtgas.pl/index.php?chip=hamownia

hamownia w lublinie za 150zł
tam robimy kolejny spot
  
 
Cytat:
2007-01-04 10:43:38, Sp4rkY pisze:
http://tuning.dtgas.pl/index.php?chip=hamownia hamownia w lublinie za 150zł tam robimy kolejny spot


Tylko się wynikami pomiarów nie zdziwcie
  
 
Cytat:
2007-01-04 10:57:19, simon2107 pisze:
Tylko się wynikami pomiarów nie zdziwcie



jak nie pojedziemy to nie bedziemy wiedzieli czy sie dziwic czy nie
  
 
w warszawie mozna sie zhamowac za 50pln
grabowski ul. mineralna
  
 
NOWA HAMOWNIA PODWOZIOWA W GDANSKU WRZESZCZU NA KOśCIUSZKI 6 BARDZO MIłA OBSłUGA TYLKO MOJA BEJCA STRCIłA PARE KUCYKóWWWW.BMCONCEPT.PL