Problem z ładowaniem 2107

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pacjent - 2107 1500 '89. W zeszłym tygodniu kupiłem nowy akumulator Centra Plus 50 Ah i jakież było moje zdziwienie gdy w piątek wieczorem po pracy nie mogłem odpalić auta, mimo że multimetr wskazywał 11,8V na aku. Naładowałem aku i zacząłem obserwować.
Po pierwsze, ktoś przede mną wyciągnął regulator nap. na błotnik,

podłączając go kablem od lampki nocnej, gdzie zacisk 15 jest podłączony do alternatora

a 57(?) do gaźnika???, gdzie wpięty jest w ten pomarańczowy przewód


Jest jeszcze luźny kabel, schowany tutaj:

a na 2 zdjęciu jest wolne miejsce w altku.

Objawy są takie. Jak odpalę silnik wskazówka ładowania podchodzi pod drugie zielone pole, co daje 14,4V na multimetrze podłączonym do aku. Silnik się nagrzewa, włączam światła i po chwili wskazówka spada na granicę białego i zielonego pola wskaźnika, co daje ok. 12V na multimetrze przy aku. I tak się utrzymuje, pomimo przygazówek do 8000! Zauważyłem dziś że po wyłączaniu świateł podczas jazdy przez chwilę nic się nie działo, lecz po dwóch, trzech minutach wskazówka zaczęła iść do góry. Rozrusznik już gorzej kręci.
Czy takie objawy są normalne? Dodam że nie świeci się kontrolka ładowania, nawet przy zgaszonym silniku i włączonym zapłonie, a moja wiedza o elektryce kończy się prawidłowym podpięciu baterii



[ wiadomość edytowana przez: Marcin125p dnia 2013-12-10 15:36:47 ]
  
 
Odkreciłbym jeszcze, poczyścił i posmarował miedzią w smarze (sprayu) wszystkie te połączenia alternator aku masa rozrusznik itd.
Podłączenia wyglądają ok, objawy spadającego ładowania na wskaźniku to norma czyli regulator działa choć dziwne że niedoładowany jest aku...
  
 
Podejrzewam uszkodzoną diodę.
  
 
Wzrost ładowania po wyłączeniu świateł to jednak nie przypadek. Podczas jazdy wskazówka stoi na granicy białego i zielonego pola, a po chwili idzie w górę.
  
 
Akumulator padnięty też bedzie pokazywał w granicach 12 V. Chodzi o ampery, ile amperów daje.
  
 
Witam serdecznie troszkę się zastanawiałem i:

1. Moja 2107 obecna, jak i poprzednia nie posiadały lampki ładowania (jednakże podobno istnieją egzemplarze, co mają - ja nie widziałem)

2. Ze zmierzeniem prądu ładowania tj. ile A daje alternator, może być problem. Mierniczek uniwersalny jaki posiadam mógłby puścić kopcia, a jak nie on, to same kable do pomiaru.

3. Ciekawa sprawa z tym zewnętrznym regulatorem napięcia, inny jest dedykowany szczotko-trzymacz do takiego regulatora. W opisie sugerujesz, że ładowane jest puszczone przez 2 regulatory?

4. Kable pomarańczowy i czerwony na wyłączniku podciśnieniowego regulatora wolnych obrotów (przy gaźniku) są prawidłowo.

5. Tak, jak pisał przedmówca, może być uszkodzona dioda, ale także może być uszkodzone co innego. Ja bym zaczął od porządku (czyli od wyjaśnienia, jak idą kabelki) z tymi regulatorami napięcia.
  
 
Wziąłem i kupiłem nowy altek z Jacarsu. Tyle że przysłali taki

Będzie pasować, czy mam odesłać?
  
 
To jest od nivy. Będzie pasować ale....
  
 
Ale co?
  
 
Cytat:
2013-12-15 12:55:44, Marcin125p pisze:
Ale co?



Chyba mu chodziło o nieoryginalność Niby pasuje no ale jednak lepiej by było mieć z 2107 - taka moja opinia. Ja też kiedyś dostałem inny produkt niż zamówiłem u nich, także spokojnie możesz oddać (podeślą kuriera). Pozdrawiam
  
 
Eeeeee tam. Ortodoxem to ja jestem w przypadku 125p. Łada to zimowóz, więc skoro pasuje, to montuje. Bo i tak ją czeka skrzyni V z pomyloneza i OZ-y na lato