Zmiana zapłonu ze stykowca na elektronik - 2.0 DOHC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, poszukuje od jakiegos czasu informacji na temat przeróbki zapłonu z tradycyjnego na elektroniczny w silniku 2.0 dohc fiata, gaźnikowy. Przede wszystkim w tym momencie potrzebne mi są porady co powinno sie znalezc w komplecie do takiej modyfikacji.

Otóż posiadamy z ojcem taki aparat montowany w głowiczke:



oraz



i pozostaje kwestia czego brakuje? Jaka cewka, jaki moduł, jakie czujniki? Kolejną sprawą będzie kwestia ożenienia tego z naszym motorem, ale narazie najważniejsze jest aby skompletowac wszystko co potrzebne. proszę o porady
  
 
to jest kawałek digiplexa stosowanego w silnikach 2000iE
tobie potrzebny jest moduł z cewka i aparat z czujnikiem halla Magnetti Marelli
pozdr
  
 
Cytat:
2013-01-13 22:24:08, winiar7 pisze:
to jest kawałek digiplexa stosowanego w silnikach 2000iE tobie potrzebny jest moduł z cewka i aparat z czujnikiem halla Magnetti Marelli pozdr


chyba że digiplexa chcesz założyć (a to co masz to rozdzielacz) to potrzeba to co masz+ drugi czujnik , dzwon skrzyni z otworem na czujnik , dekiel przedni wału z miejscem na czujnik , cewkę oraz koło pasowe z wypustkami
  
 
strasznie dużo drogich rzeczy Ci brakuje do tej przeróbki. Co Ci pozostaje to albo przeszczep zębatki na aparat z poloneza albo... poszukać na złomie forda z EDIS'em i wykonać sobie zapłon typu wasted spark.
  
 
Czy ktos tutaj na forum dysponuje elementami ktore są nam potrzebne?

widze ze mniej inwazyjnym jest skompletowanie zestawu który opisał winiar7 czyli aparat MM z czujnikiem i moduł z cewka. chętnie bym cos takiego zakupił w rozsądnych pieniadzach.

kombinacje z digiplexem chyba sobie podarujemy
  
 
Koledzy znajacy temat, czy taki aparat będzie odpowiedni?