Yaris 14 d4d p1272 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2014-01-02 20:35:47, piast01 pisze:
Witam, Mam podobny problem tylko że w Corolli d4d. Zapala się check, chociaż ostatnio to się uspokoiło, ale drugim problemem jaki istnieje w moim samochodzie to problem z odpalaniem na ciepłym silniku - muszę kręcić ok 10s, na zimnym pali na dotyk. Zregenerowałem już rozrusznik (kręci teraz dużo lepiej), wymieniłem filtr paliwa, zmieniłem stację i nic, pali jak pali. Czasami zdarza się, że mimo rozgrzanego silnika odpali. Dziś zauważyłem, że jak zdejmę wtyczkę z czujnika temp paliwa na pompie to odpala na dotyk. Co o tym myślicie?


Mysle ze masz zajechane wtryski lub pompe lub przestawiona pompe lub listwa nieszczelna.Mozna to zdiagnozować nie wyciagajac niczego ale trzeba wiedzieć jak.Pozatym ważne ile teraz kreci rozrusznik?
A ten numer z czujnikiem to taki niezamierzony zbieg okoliczności ale faktycznie jest taka zaleznosc.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Co do rozrusznika to przy odpiętych wtryskach na ciepłym silniku kręci 200 - 220 obr/min,ale nie wiem czy jest to faktyczna wartość, ponieważ posiadam interfejs diagnostyczny Mini VCI i nie wiem czy to co on pokazuje mogę uznać za prawidłowe dane.
Robiłem też test z zaworkami SCV na ciepłym silniku. Po wypięciu wtyczki tylko z czerwonego silnik na chwilę dławi się,ale po chwili wraca do normalnych obrotów i po chwili znów dławi się i znów wraca do normalnych obrotów i tak w kółko. Po wypięciu wtyczki tylko z zielonego silnik gaśnie.
Czasami wyskoczy podczas jazdy check engine i wtedy pojawia się błąd 78(7) Fuel Line Malfunction.
Korekcja wtrysków na zimnym silniku wynosi odpowiednio
1,6
-0,6
0,4
-2,7

Ale ze względu na tani interfejs diag. to nie wiem czy można wierzyć tym wartościom.

Mam takie zrzuty ekranu może to coś pomoże

http://zapodaj.net/1d9453adbfe30.jpg.html

http://zapodaj.net/3283b3eae16e5.jpg.html

[ wiadomość edytowana przez: piast01 dnia 2014-01-03 13:08:35 ]
  
 
No to mamy kilka problemów.
Interface masz po byku prawie jak oryginal wejdź w utylity i sprawdz czy ci działa fuel leak test na priva masz mój nr w razie pytan.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zrobiłem fuel leak test poniżej wyniki na ciepłym silniku, jutro rano zrobię jeszcze dla zimnego silnika

http://zapodaj.net/45eac9de0aa05.jpg.html

Zastanawia mnie dziwny fakt jaki zaobserwowałem już jakiś czas temu tzn. na ciepłym silniku jeżeli go zgaszę to po chwili słychać wyłączenie się najpierw jakiegoś jednego przekaźnika, a po chwili drugiego i wtedy żeby silnik uruchomić ponownie trzeba kręcić 10-15s, ale jeżeli ciepły silnik zgaszę i kluczyk zaraz przestawię w pozycję zapłonu nie dopuszczając tym do wyłączenia tych przekaźników to silnik odpala normalnie, nie ma też znaczenia czas na jaki pozostawi się kluczyk w pozycji zapłonu. Na zimnym silniku nie ma różnicy w odpalaniu po wyłączeniu się tych przekaźników, jedyne co zauważyłem to to, że na zimnym silniku chyba szybciej te przekaźniki wyłączają się po zgaszeniu silnika.

Jak będziesz mógł to zadzwoń, nie chciałem Ci już dziś przeszkadzać.
  
 
piast01 - to co wysłałeś to do niczego się nie nadaje - nagraj Fuel Test i zgraj to do pliku (w TIS da się to zrobić).
Poza tym ten test masz wykonać na pojedyńczym zaworku SCV - najpierw na czerwonym, a potem na zielonym i podeślij 2 oddzielne pliki z testu Fuel Leak.
Ale jak Ci gaśnie już na jednym to tutaj masz problem na 99,9% - na pojedyńczym zaworku silnik powinien chodzić stabilnie i zaworek daje donośny odgłos.

Poza tym masz już słabą korekcje na wtrysku 1 i 4 - zrób sobie czyszczenie wtrysków na króko np: preparatem FORTE lub Liqui Moly.
Potem zobacz jak spadła korekcja.
  
 
Cytat:
2014-01-04 23:02:49, Alien_Obcy pisze:
piast01 - to co wysłałeś to do niczego się nie nadaje - nagraj Fuel Test i zgraj to do pliku (w TIS da się to zrobić). Poza tym ten test masz wykonać na pojedyńczym zaworku SCV - najpierw na czerwonym, a potem na zielonym i podeślij 2 oddzielne pliki z testu Fuel Leak. Ale jak Ci gaśnie już na jednym to tutaj masz problem na 99,9% - na pojedyńczym zaworku silnik powinien chodzić stabilnie i zaworek daje donośny odgłos. Poza tym masz już słabą korekcje na wtrysku 1 i 4 - zrób sobie czyszczenie wtrysków na króko np: preparatem FORTE lub Liqui Moly. Potem zobacz jak spadła korekcja.


i ZROB TEN TEST NA SILNIKU PONIZEJ 50 STOPNI I PRZY 86 LUB WIECEJ.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Zrobiłem test, poniżej link do pobrania pliku

http://przeklej.org/file/sbDoBp/test.corolla.TSE

Zrobiłem test na zimnym silniku dla wpiętych dwóch zaworków SCV, potem dla wypiętego czerwonego i następnie dla wypiętego zielonego. Na ciepłym silniku udało się zrobić ten test tylko przy wpiętych obu zaworkach. Po wypięciu czerwonego lub zielonego silnik po ok 2s gasł. Temp. dla ciepłego silnika 90 stopni i wyżej. Żeby silniki odpalił po długim kręceniu musiała temp. spaść o klika stopni. Tylko trochę zawaliłem bo zapisałem to w jednym pliku. Ze względu na kiepski "interfejs" ograniczyłem listę danych do odczytu do kilku pozycji, żeby uzyskać lepszą częstotliwość odświeżania parametrów.

Zastanawiam się nad tym czyszczeniem wtrysków czy to nie pogorszy jeszcze ich parametrów?
  
 
Jak gaśnie na jednym to znaczy, że zaworki max. padaki i ciśnienie spada Ci poniżej 25 MPa i nadają się tylko do wymiany - możesz jeszcze spróbować reanimacji nieboszczyków poprzez pomoczenie w nafcie i potraktowanie prądem.
Wysłałem Ci info na priva.
  
 

Napisz jakie było ciśnienie na każdym scv na zimnym i na cieplym .Nie potrafie tego pliku otworzyć.Puki co wynika z tego ze wtryski leja na przelew i siada ciśnienie na listwie wiec przedewszystkim wtryki do wymiany jeden lub kilka lub wszystkie po trochu, to tez możesz sprawdzić nie demontując ich ale potrzebne zaślepki na przewody wysokiego ciśnienia przynajmniej dwie.Oprucz tego prawdopodobnie jeszcze od czasu do czasu jeden scv się spoznia lub blokuje.







-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2014-01-05 15:20:08 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2014-01-05 15:21:49 ]
  
 
Cytat:
2014-01-05 15:16:18, Bigelektron pisze:
Napisz jakie było ciśnienie na każdym scv na zimnym i na cieplym .Nie potrafie tego pliku otworzyć.Puki co wynika z tego ze wtryski leja na przelew i siada ciśnienie na listwie wiec przedewszystkim wtryki do wymiany jeden lub kilka lub wszystkie po trochu, to tez możesz sprawdzić nie demontując ich ale potrzebne zaślepki na przewody wysokiego ciśnienia przynajmniej dwie.Oprucz tego prawdopodobnie jeszcze od czasu do czasu jeden scv się spoznia lub blokuje.




Mogę podać ciśnienia na zimnym silniku, bo na ciepłym tzn. 90 stopni, silnik po odpięciu jednego z zaworków gasł na biegu jałowym, więc nie miałem możliwości sprawdzić jakie jest ciśnienie.

Dane dla zimnego silnika:
Wypięty zaworek zielony - obroty ok. 2100 rpm, ciśnienie 59-67 MPa
Wypięty zaworek czerwony - obroty ok. 2100 rpm, ciśnienie 64-67 MPa

[ wiadomość edytowana przez: piast01 dnia 2014-01-05 16:27:10 ]
  
 
Zacznij od diagnozy zaworków - spróbuj je pomoczyć w nafcie przez całą noc i z rana potraktuj prądem z aku lub prostownika.
Sprawdź u siebie ten plik, ob u mnie się zawiesza i wywala mi aplikację TIS.
  
 
Alien zaworki już były moczone w nafcie tak jak opisałeś i po tym zabiegu przestała mi się zapalać kontrolka silnika, przez jakieś 3 tygodnie od tego zabiegu zapaliła się tylko raz, zawsze wyskakiwał błąd 78(7), ale pozostał problem z odpalaniem na ciepłym. W przyszłym tygodniu możliwe, że będę miał do dyspozycji identyczną toyotę z takimi zaworkami i mam zamiar je podmienić w celu sprawdzenia.

Panowie, a jakie powinny być prawidłowe wartości ciśnień na pojedynczym zaworku dla zimnego i ciepłego silnika?

Zastanawia mnie kwestia lejących wtrysków,ale to chyba najlepiej sprawdzić jak będzie wiadome co z zaworkami jak je podmienię i po tym chyba będę musiał się zwrócić do Ciebie Bigelektron, bo sam raczej tego nie zrobię z wtryskami,a do Ciebie mam nawet blisko.
  
 
Jak już je moczyłeś i nic nie pomogło to zaworki są już trupami
Na pojedyńczym zaworku powinieneś mieć co najmniej 80 MPa przez cały okres testu Fuel Leak i czasami w pikach do 90-100 MPa.
To jest dobry pomysł - jak ogarniesz zaworki to jedź do Biga to ogarnie Ci wtryski, o ile jeszcze będziesz miał problem
  
 
Opór na czujniku na listwie 4,3 oma ale teraz po skasowaniu błędów tych co wczesniej pisałem , zgasł podczas przejazdzki i błąd wyrzuciło p 1229 , filtr 8 tyś km temu wymieniłem. Zaczynam myśleć o czyszczeniu zbiornika bo to wkurzać zaczyna pomału....
 
 
Na zaworku Pressure Control Valve powinieneś mieć 3.42 to 3,78 Ohm, a one często się psują w 1ND-FTV - jak Ci wywala błąd p1229 to masz problem w tym obszarze.
Dodatkowo przeczyść sobie zaworek SCV.
A po co chcesz czyścić zbiornik? Sprawdzałeś, czy na dnie masz szlam?
  
 
Na zaworku Pressure Control Valve powinieneś mieć 3.42 to 3,78 Ohm, a one często się psują w 1ND-FTV - jak Ci wywala błąd p1229 to masz problem w tym obszarze.
Dodatkowo przeczyść sobie zaworek SCV.
A po co chcesz czyścić zbiornik? Sprawdzałeś, czy na dnie masz szlam?




Bo raz wywala na listwie raz na pompie błąd i gaśnie silnik, któryś się nie domyka za duże ciśnienie , w nafcie były moczone czujniki aku i skoro to nie pomaga a nie będe wyliczał a jakaś przyczyna musi być. Jeszcze nie ,czekam narazie co teraz się zapali
 
 
...i jestem po wymianie jednego wtrysku - przepuszczał na przelew na ciepłym silniku i przez to były problemy z odpaleniem. Zaworki SCV jednak jeszcze do czegoś się nadają. Trafną diagnozę postawił Bigelektron. Warto do niego jechać - fachowa robota. Dzięki Big
  
 
piast01 - opisz dla potomnych, w jaki sposób została postawiona diagnoza przez Biga.
  
 
Witam ja się jeszcze męcze z mędą pojawia się ten sam błąd jeden bo z zaworu na listwie już nie p 1229 jak dostanie po garach samochód ,po wnikliwej refleksi zaczynam sądzić że big elektron dobrze nakierowywał temat z wtryskami na jednym na cieplym silniku jest duża korekcja w porównaniu z pozostałymi , Lukne jak jest na zimnym
 
 
A jakie masz wartości injection volume na biegu jałowym, przy 2000 i 3000 rpm?