Yaris 14 d4d p1272 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Biegł jałowy 5,83 mm3 3 tys obr. 8,22 mm3 2 tyś obr 8,15 mm 3 bez obciążenia na drugim korekcja rośnie z 0,315 do 1,405 na wolnych obrotach
 
 
Na biegu jałowym i 2000 rpm powinieneś mieć 3-8 mm3, a przy 3000 rpm graniczna jest wyższa, ale nie pamiętam ile. Może któryś wtrysk delikatnie się przycina.
Co do korekcji wtrysków to jeszcze tragedii nie ma.
Czyściłeś je na krótko?
  
 
Tak lany jest vpower i środek do czyszczenia wtrysków co 10 tys km , ja nie jezdzę tym autem wiec nie mam wplywu co bedzie lane zaworek pójdzie do wymiany scv jednak pzdr. i dzieki za pomoc
 
 
Witam
Odświeżam post - mam ten sam błąd (yaris 1.4 d-4d), ale podejrzenia problemu lokuję w zaworze regulacji ciśnienia PCV na szynie CR (zawór BOSH 0 281 002 507). Proszę o weryfikację mojego toku rozumowania i radę.

Do rzeczy jakie mam objawy:
0. Odczytany kod błędu P1272 (interfejs ELM 327)
1. Po uruchomieniu zimnego silnika, po około 2-3 sekundach (w obecnych temperaturach) i po kilkunastu sekundach w zimie, spadają obroty i silnik prawie gaśnie, ale po ułamku sekundy obroty wracają do normy.
2. Na gorącym silniku jest problem z rozruchem - długo trzeba kręcić rozrusznikiem i silnik ledwo co odpala (ale odpala ).
3. Po wciśnięciu pedału w podłogę po pewnym czasie silnik czasem gaśnie (przy niskich temperaturach na zewnątrz, w leciejest OK). Gdy silnik zgaśnie muszę pompką na filtrze podpompować paliwo i silnik odpala.
4. W zimie na zimnym silniku na wolnych obrotach po włączeniu wentylatora nawiewu po chwili wzrastają wolne obroty (o jakieś 200-300 rpm). Gdy silnik się nagrzeje problem znika.
Powyższe problemy pozwalają na użytkowanie samochodu - jeździ cały czas, aczkolwiek wyprzedzanie jest bardzo ryzykowne...

Co Sprawdziłem do tej pory:
0. Wymieniłam 2 razy filtr paliwa na przestrzeni 5k km, co nie rozwiązuje problemu (niestety).
1. Po odłączeniu zaworu SCV (BOSH 0 928 400 526) na uruchomionym silniku, samochód gaśnie i pojawiają się błędy P0252 i P1228 (błędy można skasować a po podłączeniu zaworu SCV nie pojawiają się ponownie).
2. Po odłączeniu zaworu PCV na uruchomionym silniku, samochód nie gaśnie ale pojawiają się błędy P0089 i P7271. Po podłączeniu zaworu i skasowaniu błędów nie pojawiają się one ponownie.
3. Po odłączeniu czujnika ciśnienia na szynie CR (BOSH 0 281 002 521) na uruchomionym silniku, samochód nie gaśnie, ale silnik pracuje nierówno, pojawia się błąd P0190. Po podłączeniu czujnika i skasowaniu błędu wszystko jest jak przedtem.
4. Po ściągnięciu przewodu powrotnego z szyny CR cały czas z szyny leje się paliwo.
5. Rezystancja zaworu PCV to 4.5 ohm (a podobno powinno być w okolicach 3.6 ohm)

Moja diagnoza:
brak sygnału sterującego lub niesprawny zawór PCV - z szyny leje się ciągle paliwo a całe sterowanie ciśnieniem ogarnia zawór SCV. Gdy jadę spokojnie pompa wydala i jest OK, ale gdy przyspieszam z gazem w podłodze pompa nie nadąża z zaciąganiem paliwa i silnik gaśnie.
Zakładam, że przy rozruchu silnika i chwilę po jego starcie, ciśnienie jest regulowane przez zawór SCV na pompie i gdy ECU próbuje sterować ciśnieniem na szynie CR przez zawór PCV obroty spadają i sterowanie ponownie przejmuje zawór SCV - stąd to 'zająknięcie' po odpaleniu silnika.

Proszę o wsparcie i info jak sprawdzić:
1. czy sygnał sterujący dochodzi do zaworu PCV (nie mam oscyloskopu a tylko interejsc ELM 327 (działa) i mini VCI (TIS go widzi, ale nie mogę się podłączyć do ECU )
2. czy zawóPCV jest sprawny.

Z góry serdeczne dzięki za każdą pomocną informację.
  
 
Cytat:
2016-07-26 22:48:09, stary1111 pisze:
Witam Odświeżam post - mam ten sam błąd (yaris 1.4 d-4d), ale podejrzenia problemu lokuję w zaworze regulacji ciśnienia PCV na szynie CR (zawór BOSH 0 281 002 507). Proszę o weryfikację mojego toku rozumowania i radę. Do rzeczy jakie mam objawy: 0. Odczytany kod błędu P1272 (interfejs ELM 327) 1. Po uruchomieniu zimnego silnika, po około 2-3 sekundach (w obecnych temperaturach) i po kilkunastu sekundach w zimie, spadają obroty i silnik prawie gaśnie, ale po ułamku sekundy obroty wracają do normy. 2. Na gorącym silniku jest problem z rozruchem - długo trzeba kręcić rozrusznikiem i silnik ledwo co odpala (ale odpala ). 3. Po wciśnięciu pedału w podłogę po pewnym czasie silnik czasem gaśnie (przy niskich temperaturach na zewnątrz, w leciejest OK). Gdy silnik zgaśnie muszę pompką na filtrze podpompować paliwo i silnik odpala. 4. W zimie na zimnym silniku na wolnych obrotach po włączeniu wentylatora nawiewu po chwili wzrastają wolne obroty (o jakieś 200-300 rpm). Gdy silnik się nagrzeje problem znika. Powyższe problemy pozwalają na użytkowanie samochodu - jeździ cały czas, aczkolwiek wyprzedzanie jest bardzo ryzykowne... Co Sprawdziłem do tej pory: 0. Wymieniłam 2 razy filtr paliwa na przestrzeni 5k km, co nie rozwiązuje problemu (niestety). 1. Po odłączeniu zaworu SCV (BOSH 0 928 400 526) na uruchomionym silniku, samochód gaśnie i pojawiają się błędy P0252 i P1228 (błędy można skasować a po podłączeniu zaworu SCV nie pojawiają się ponownie). 2. Po odłączeniu zaworu PCV na uruchomionym silniku, samochód nie gaśnie ale pojawiają się błędy P0089 i P7271. Po podłączeniu zaworu i skasowaniu błędów nie pojawiają się one ponownie. 3. Po odłączeniu czujnika ciśnienia na szynie CR (BOSH 0 281 002 521) na uruchomionym silniku, samochód nie gaśnie, ale silnik pracuje nierówno, pojawia się błąd P0190. Po podłączeniu czujnika i skasowaniu błędu wszystko jest jak przedtem. 4. Po ściągnięciu przewodu powrotnego z szyny CR cały czas z szyny leje się paliwo. 5. Rezystancja zaworu PCV to 4.5 ohm (a podobno powinno być w okolicach 3.6 ohm) Moja diagnoza: brak sygnału sterującego lub niesprawny zawór PCV - z szyny leje się ciągle paliwo a całe sterowanie ciśnieniem ogarnia zawór SCV. Gdy jadę spokojnie pompa wydala i jest OK, ale gdy przyspieszam z gazem w podłodze pompa nie nadąża z zaciąganiem paliwa i silnik gaśnie. Zakładam, że przy rozruchu silnika i chwilę po jego starcie, ciśnienie jest regulowane przez zawór SCV na pompie i gdy ECU próbuje sterować ciśnieniem na szynie CR przez zawór PCV obroty spadają i sterowanie ponownie przejmuje zawór SCV - stąd to 'zająknięcie' po odpaleniu silnika. Proszę o wsparcie i info jak sprawdzić: 1. czy sygnał sterujący dochodzi do zaworu PCV (nie mam oscyloskopu a tylko interejsc ELM 327 (działa) i mini VCI (TIS go widzi, ale nie mogę się podłączyć do ECU ) 2. czy zawóPCV jest sprawny. Z góry serdeczne dzięki za każdą pomocną informację.

Za dużo sobie komplikujesz.
Logika działania jest taka ze w zal od temp silnika ciśnienie ustala komputer i raz posluguje się scvem raz pcvem a innym razem naprzemiennie obydwoma ale już niepamietam w jakich to zakresach ogolnie to nieistotne.
Po wlaczeniu ogrzewania na niedogrznym silniku lub wzroście obciążenia mechanicznego lub elektrycznego podniesie obroty to normalne.
Na początek oczyść mase z aku na nadwozie i silnik i zrob to solidnie bo to bardzo ważne w Toyotach.Wyeliminuj tez układ zasilania paliwem weź kanister i wężyki zasilania i powrot do kanistra i sprawdz czy jest roznica.
Test na regulator ciśnienia paliwa jest taki ze operujesz delikatnie gazem i sprawdzasz kolejno czy przyspieszasz na kolejnych biegach do max obrotow 5 tys.Jezeli ok to teraz jedziesz na 3 i 4 biegu i przyspieszasz z 1500 obr do max z pedalem w podłodze.Jezeli dojdzie do około 2500 obr i silnik raptownie zgaznie i jest to powtazalne to możesz zacząć od regulatora.Ale najlepiej kup cala listwe uzywana ale nie rozkrecana.Moment dokręcania regulatora jest na tyle wazny ze jak za mocno przykrecisz nie będzie dzialal porawidlowo.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2016-07-27 22:45:27, Bigelektron pisze:
Za dużo sobie komplikujesz. Logika działania jest taka ze w zal od temp silnika ciśnienie ustala komputer i raz posluguje się scvem raz pcvem a innym razem naprzemiennie obydwoma ale już niepamietam w jakich to zakresach ogolnie to nieistotne. Po wlaczeniu ogrzewania na niedogrznym silniku lub wzroście obciążenia mechanicznego lub elektrycznego podniesie obroty to normalne. Na początek oczyść mase z aku na nadwozie i silnik i zrob to solidnie bo to bardzo ważne w Toyotach.Wyeliminuj tez układ zasilania paliwem weź kanister i wężyki zasilania i powrot do kanistra i sprawdz czy jest roznica. Test na regulator ciśnienia paliwa jest taki ze operujesz delikatnie gazem i sprawdzasz kolejno czy przyspieszasz na kolejnych biegach do max obrotow 5 tys.Jezeli ok to teraz jedziesz na 3 i 4 biegu i przyspieszasz z 1500 obr do max z pedalem w podłodze.Jezeli dojdzie do około 2500 obr i silnik raptownie zgaznie i jest to powtazalne to możesz zacząć od regulatora.Ale najlepiej kup cala listwe uzywana ale nie rozkrecana.Moment dokręcania regulatora jest na tyle wazny ze jak za mocno przykrecisz nie będzie dzialal porawidlowo.



Dzięki za odzew Big.
Zrobiłem tak jak radziłeś test regulatora ciśnienia,niestety tylko drugą część, tj. przyśpieszałem z pedałem w podłodze na 3,4 i 5 biegu i na każdym z nich maksymalne obroty jakie udało mi się osiągnąć to 3500 na 3 biegu, jakieś 3200 na 4 i 3000 na 5. Silnik nie zgasł ale za chiny ludowe nie chciał wejść na wyższe obroty. Muszę jeszcze delikatnie operować gazem tak jak pisałeś i dam znać czy uda się dojść do 5000 rpm.
  
 
Witam,
W chłodniejsze dni (poniżej 10 stopni) pojawia mi się błąd P1272. 100 km przed pojawieniem się błędu auto miało wymieniany zbiornik paliwa na nowy zamiennik.
Auto jeździ i pali normalnie. Filtr paliwa wymieniony, odpowietrzony grzybkiem. Co może być powodem tego błędu?

PS. Gdzie w corolli e12 1.4d jest zawór SCV, czy on może być winien?
  
 
Cytat:
2017-11-20 15:43:43, Mario029 pisze:
Witam, W chłodniejsze dni (poniżej 10 stopni) pojawia mi się błąd P1272. 100 km przed pojawieniem się błędu auto miało wymieniany zbiornik paliwa na nowy zamiennik. Auto jeździ i pali normalnie. Filtr paliwa wymieniony, odpowietrzony grzybkiem. Co może być powodem tego błędu? PS. Gdzie w corolli e12 1.4d jest zawór SCV, czy on może być winien?


Jakiej firmy jest filtr paliwa i jaki ma przebieg

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2017-11-20 20:37:32, Bigelektron pisze:
Jakiej firmy jest filtr paliwa i jaki ma przebieg



Nowy filtr Bosch, przebieg auta 140.000.
Dodatkowo zauważyłem że mimo długiego (ok.5 min) czasu pompowania grzybkiem na filtrze, nie twardnieje on.
  
 
Witam. Przeglądałem cały ten wątek, gdyż mam identyczny problem, tj. błąd 1272 w Corolli 1ND-TV z 2008r. W sumie ostatni wpis był w ubr i nie wiadomo, czy udało się rozwiązać ten problem innym użytkownikom oraz co było przyczyną ? W moim aucie po raz pierwszy zaobserwowałem to w styczniu tego roku przy temp. -15 st C. W sumie mam już nakręcone 190 tyś km. Auto po odpaleniu i przejechaniu ok. 1 km zgasło po wciśnięciu pedału sprzęgła i zmianie biegu z 2 na 3. Obroty w trakcie zmiany spadały standardowo do wartości ~ 800 i pewnie jeszcze niżej i wtedy silnik zgasł. Po zatrzymaniu auta, dało się normalnie odpalić silnik. Problem pojawił się w tym miesiącu na nowo. Dodatkowo pojawił się błąd 1272. Aczkolwiek zgasł tylko raz w identycznej sytuacji, ale przy +2 st C. Po zgaśnięciu silnika nie pojawił się żaden błąd. Pojawił się raz parę dni temu w trakcie jazdy, ale silnik nie zgasł. Przedwczoraj to samo. Dziś po odpaleniu auta, na desce rozdzielczej nie pali się już kontrolka Check Engine, ale błąd nadal jest przechowywany (sprawdzałem interfejsem diagnostycznym mini VCI). Dziś przeczyściłem dokładnie dwie masy na nadwozie oraz zaciski przy akumulatorze. Sprawdzę, czy to pomoże, choć były one w dość dobrym stanie. Odnośnie wymiany filtra paliwa (jak sugeruje Bigelektron) jestem jeszcze przed wymianą. Na obecnym filtrze MAN (jest on tej samej dużej średnicy, co oryginalny Toyotowski) mam najechane 34 tyś km. Poprzednio był Knecht (o średnicy o połowę mniejszą niż MAN), który też miał tyle nalatane - ale wówczas żadne gaśnięcie silnika i błędy nie występowały. Tankuję na tych samych stacjach.
Wczoraj sprawdzałem interfejsem mini VCI prog. Techstream na postoju, na zimnym silniku. Po wejściu na obroty 3 tyś i całkowitym odpuszczeniu pedału gazu, parametr Injection Volume zszedł ostro w dół do wartości 0 mm3, po czym równie szybko odbił do wartości 6 mm3. Przy osiągnięciu dołka silnik niemal zgasł i chyba tylko dzięki braku obciążenia i momentowi bezwładności rozpędzonej masy nie zgasł. Myślę, że podobnie musiało się dziać przy wcześniejszych samoczynnych gaśnięciach silnika. Jeszcze raz podkręciłem obroty na krótko do 3 tyś i po odpuszczeniu spadło do 5 mm3, i na koniec do 2 tyś i spadło do 3 mm3. Mam zapisane te wyniki oraz wykresy i dodatkowo wydrukowane do pliku pdf.
Widzę, że Bigelektron tu zagląda jeszcze więc gdyby był tak uprzejmy i mógł się wypowiedzieć, to będę wdzięczny. Ogólnie auto sprawuje się dobrze. Nie ma problemu z odpalaniem na zimnym, czy ciepłym silniku. Dynamika w miarę ok, choć nie wiem, czy nie bywało lepiej ?
  
 
Cytat:
2018-12-16 18:04:30, MarkD4D pisze:
Witam. Przeglądałem cały ten wątek, gdyż mam identyczny problem, tj. błąd 1272 w Corolli 1ND-TV z 2008r. W sumie ostatni wpis był w ubr i nie wiadomo, czy udało się rozwiązać ten problem innym użytkownikom oraz co było przyczyną ? W moim aucie po raz pierwszy zaobserwowałem to w styczniu tego roku przy temp. -15 st C. W sumie mam już nakręcone 190 tyś km. Auto po odpaleniu i przejechaniu ok. 1 km zgasło po wciśnięciu pedału sprzęgła i zmianie biegu z 2 na 3. Obroty w trakcie zmiany spadały standardowo do wartości ~ 800 i pewnie jeszcze niżej i wtedy silnik zgasł. Po zatrzymaniu auta, dało się normalnie odpalić silnik. Problem pojawił się w tym miesiącu na nowo. Dodatkowo pojawił się błąd 1272. Aczkolwiek zgasł tylko raz w identycznej sytuacji, ale przy +2 st C. Po zgaśnięciu silnika nie pojawił się żaden błąd. Pojawił się raz parę dni temu w trakcie jazdy, ale silnik nie zgasł. Przedwczoraj to samo. Dziś po odpaleniu auta, na desce rozdzielczej nie pali się już kontrolka Check Engine, ale błąd nadal jest przechowywany (sprawdzałem interfejsem diagnostycznym mini VCI). Dziś przeczyściłem dokładnie dwie masy na nadwozie oraz zaciski przy akumulatorze. Sprawdzę, czy to pomoże, choć były one w dość dobrym stanie. Odnośnie wymiany filtra paliwa (jak sugeruje Bigelektron) jestem jeszcze przed wymianą. Na obecnym filtrze MAN (jest on tej samej dużej średnicy, co oryginalny Toyotowski) mam najechane 34 tyś km. Poprzednio był Knecht (o średnicy o połowę mniejszą niż MAN), który też miał tyle nalatane - ale wówczas żadne gaśnięcie silnika i błędy nie występowały. Tankuję na tych samych stacjach. Wczoraj sprawdzałem interfejsem mini VCI prog. Techstream na postoju, na zimnym silniku. Po wejściu na obroty 3 tyś i całkowitym odpuszczeniu pedału gazu, parametr Injection Volume zszedł ostro w dół do wartości 0 mm3, po czym równie szybko odbił do wartości 6 mm3. Przy osiągnięciu dołka silnik niemal zgasł i chyba tylko dzięki braku obciążenia i momentowi bezwładności rozpędzonej masy nie zgasł. Myślę, że podobnie musiało się dziać przy wcześniejszych samoczynnych gaśnięciach silnika. Jeszcze raz podkręciłem obroty na krótko do 3 tyś i po odpuszczeniu spadło do 5 mm3, i na koniec do 2 tyś i spadło do 3 mm3. Mam zapisane te wyniki oraz wykresy i dodatkowo wydrukowane do pliku pdf. Widzę, że Bigelektron tu zagląda jeszcze więc gdyby był tak uprzejmy i mógł się wypowiedzieć, to będę wdzięczny. Ogólnie auto sprawuje się dobrze. Nie ma problemu z odpalaniem na zimnym, czy ciepłym silniku. Dynamika w miarę ok, choć nie wiem, czy nie bywało lepiej ?

Filtr paliwa wymienia się tak jak olej co max 10- 15 tys Jak ktoś jeździ więcej to się zawsze zle konczy.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2018-12-16 19:31:33, Bigelektron pisze:
Filtr paliwa wymienia się tak jak olej co max 10- 15 tys Jak ktoś jeździ więcej to się zawsze zle konczy.



Oby ten filtr był faktycznie przyczyną. Sugerowałem się trochę wpisem w książce serwisowej, że filtr paliwa wymienia się co 5 lat/60 tyś km w zależności, co pierwsze wystąpi. Skróciłem ten okres o połowę. Czy przy przytkanym filtrze nie powinien też się przymulać przy wyprzedzaniu z pedałem w podłodze ?
  
 
Cytat:
2018-12-16 20:18:19, MarkD4D pisze:
Oby ten filtr był faktycznie przyczyną. Sugerowałem się trochę wpisem w książce serwisowej, że filtr paliwa wymienia się co 5 lat/60 tyś km w zależności, co pierwsze wystąpi. Skróciłem ten okres o połowę. Czy przy przytkanym filtrze nie powinien też się przymulać przy wyprzedzaniu z pedałem w podłodze ?


No to zmien lektore zanim sie obudzisz z reka w nocniku.Zalecenia serwisowe maja jeden cel. Stworzyc przekonanie ze samochod nie wymaga obslugi i zadnych nakladow finansowych od momentu zakupu do konca gwarancji gdyz jest doskonaly technologicznie.Stad chory pomysl ktory zrodzil sie w umyslach ksiegowych aby olej zmieniac co 30 tys f paliwa co 60 a olej w skrzyni biegow wogole, a jezeli to razem ze skrzynia.Mozna ten okres spokojnie wydluzyc tyle ze zbyt wiele silnikow nie dociagnelo by do konca gwarancji. Ale jest z tego wyjscie.Robiac silnik odpowiednio olejozerny mamy podwojny zysk. Po pierwsze silnik spalajacy okolo litr na tysiac zgodnie z norma producenta zalatwia problem spadku sprzedazy oleju w wyniku rzadkich wymian, i jego czystosci w silniku zawsze jest swierzy Filtry oleju sie nie zapchaja bo juz od dawna sa bocznikowe a nie pelnego przeplywu.... Jest prosto i genialnie.
Abstrachujac od teorii spiskowych zdroworozsadkowo co 10-15tys nalezy wymienic olej filtr oleju paliwa w dieslu, filtry powietrzne silnika i kabiny mozna wymieniac co drugi przeglad chyba ze jezdzimy w duzym zapyleniu lub stajemy pod drzewami to kabinowy mozemy nawet raz w miesiacu wymieniac
Jezeli po wymianie filtra problem pozostanie to prawdopodobnie uszkodzony regulator cisnienia paliwa na listwie lub wieszajacy sie na przelew wtryskiwacz


-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-19 00:05:36 ]
  
 
Cytat:
2018-12-19 00:01:43, Bigelektron pisze:
...Jezeli po wymianie filtra problem pozostanie to prawdopodobnie uszkodzony regulator cisnienia paliwa na listwie lub wieszajacy sie na przelew wtryskiwacz [ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-19 00:05:36 ]



Dzięki Big za odpowiedź i słuszne spostrzeżenia. Filtr wymieniłem w poniedziałek. Dziś niestety błąd P1272 znów się uaktywnił i to bardzo szybko, bo 10 sekund po odpaleniu zimnego silnika. Parametry zamrożonej ramki:
- injection volume: 11,66 mm3
- engine speed: 1085 rpm
- MAP: 99 kPa
- colant temp. 3 C
- intake air -1 C
- vehicle spd: 0 km/h
- common rail pressure: 67 MPa
- M-in/pilot on: 409 us
- pilot injection: 307 us
- engine run time: 10 sec.

Widać wyraźnie, że ciśnienie na listwie jest zbyt wysokie (dwukrotnie wyższe niż przy normalnej pracy "idle", tj. ~ 31 MPa).
Po pojawieniu się błędu i zapaleniu kontrolki Check engine, silnik nie zgasł (pewnie był to chwilowy wzrost ciśnienia). Regulator dogorywa... Cóż, czeka mnie wymiana szyny z regulatorem. Mierzyłem jeszcze opór na pinach regulatora ciśnienia paliwa i przy temp. powietrza +2 st C miernik wskazał 4,1-4,2 Ohma.
Przedostatnie pojawienie się błędu (pod koniec ub tygodnia ) było w trakcie jazdy, przy opadających obrotach (podczas zmiany biegów) - przy obrotach silnika 2219, ciśnieniu na listwie 55 MPa, temp silnika 76 C, prędkości auta 48 km/h i po 255 sek. jazdy (parametry zamrożonej ramki).
Używana listwa ma być z regulatorem, to już wyczytałem, ale czy też z tym drugim elementem po przeciwnej stronie regulatora (czujnik ciśnienia ?) ?
Jutro spróbuję odczytać numery z obecnej listwy. Czy nowa musi być z identycznymi numerami ?
Bigelektron, może mógłbyś polecić pewne źródło na priv ?

Jeszcze raz wielki dzięki !
  
 
Cytat:
2018-12-19 20:38:51, MarkD4D pisze:
Dzięki Big za odpowiedź i słuszne spostrzeżenia. Filtr wymieniłem w poniedziałek. Dziś niestety błąd P1272 znów się uaktywnił i to bardzo szybko, bo 10 sekund po odpaleniu zimnego silnika. Parametry zamrożonej ramki: - injection volume: 11,66 mm3 - engine speed: 1085 rpm - MAP: 99 kPa - colant temp. 3 C - intake air -1 C - vehicle spd: 0 km/h - common rail pressure: 67 MPa - M-in/pilot on: 409 us - pilot injection: 307 us - engine run time: 10 sec. Widać wyraźnie, że ciśnienie na listwie jest zbyt wysokie (dwukrotnie wyższe niż przy normalnej pracy "idle", tj. ~ 31 MPa). Po pojawieniu się błędu i zapaleniu kontrolki Check engine, silnik nie zgasł (pewnie był to chwilowy wzrost ciśnienia). Regulator dogorywa... Cóż, czeka mnie wymiana szyny z regulatorem. Mierzyłem jeszcze opór na pinach regulatora ciśnienia paliwa i przy temp. powietrza +2 st C miernik wskazał 4,1-4,2 Ohma. Przedostatnie pojawienie się błędu (pod koniec ub tygodnia ) było w trakcie jazdy, przy opadających obrotach (podczas zmiany biegów) - przy obrotach silnika 2219, ciśnieniu na listwie 55 MPa, temp silnika 76 C, prędkości auta 48 km/h i po 255 sek. jazdy (parametry zamrożonej ramki). Używana listwa ma być z regulatorem, to już wyczytałem, ale czy też z tym drugim elementem po przeciwnej stronie regulatora (czujnik ciśnienia ?) ? Jutro spróbuję odczytać numery z obecnej listwy. Czy nowa musi być z identycznymi numerami ? Bigelektron, może mógłbyś polecić pewne źródło na priv ? Jeszcze raz wielki dzięki !


Allegro z gwarancja rozruchowa, listwa musi miec te same nr co twoja 5cyfr-5cyfr i nie moze byc rozkrecana.
Patrzac po tych parametrach nieda sie stwierdzic uszkodzenia regulatora. Ale jak pojedziesz na 4 lub piatym biegu od 1500 obr z gazem w podlodze i przy okolo 2500 ci zgasnie silnik to jakies 90% ze to regulator ten od strony kierowcy przy przelewie.
Mam taki dyzurny regulator i przekladam go do testow aby potwierdzic usterke ale docelowo wymieniam cala listwe na uzywke. Odnosze wrazenie ze w zaleznosci jaka sila i w jakiej pozycji go przykrece silnik inaczej pracuje. I nie jest to tylko wrazenie.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Cytat:
2018-12-19 23:38:02, Bigelektron pisze:
...patrzac po tych parametrach nieda sie stwierdzic uszkodzenia regulatora. Ale jak pojedziesz na 4 lub piatym biegu od 1500 obr z gazem w podlodze i przy okolo 2500 ci zgasnie silnik to jakies 90% ze to regulator ten od strony kierowcy przy przelewie.



Wczoraj już nie kasowałem błędu. Kontrolka Check Engine aktywna. Dziś z rana auto normalnie odpaliło i przejechało spokojnie 2 x 70 km. W drodze powrotnej ostatnie kilometry testowałem auto z pedałem gazu w podłodze od 1,5 tyś obrotów w górę. Najpierw na 4 biegu doszedłem do 4 tyś obrotów (ale chciało jeszcze dalej się rozpędzać, jednak ze względu na nieciekawe warunki drogowe - dałem sobie spokój). Po zwolnieniu ta sama procedura dla biegu 3 i 2. W sumie zrobiłem 3 takie serie. We wszystkich próbach auto przyspiesza równomiernie i płynnie bez żadnego zająknięcia. Na 5 biegu nie testowałem. Poczekam, aż śnieg i lód zgarną z dróg. Pod wieczór jeszcze podpiąłem kompa, aby sprawdzić, czy błąd P1272 się powielił. Jest tylko ten jeden z wczoraj. Jutro sprawdzę jeszcze raz dokładnie wiązkę kablową i może uda się przetestować na zimnym silniku na 4 biegu rozpędzanie.
  
 
Poszukiwanie przyczyny błędu P1272 ciąg dalszy. Dziś znów zapalił się Check (z rana wykasowałem stary) i ten sam błąd w trakcie jazdy. Parametry ramki:
- Injection Volume 0,00 mm3
- Engine SPD 1912 rpm
- MAP 109 kPa
- Coolant Temp 34 C
- Intake Air 2 C
- Accel Position 0 %
- Vehicle SPD 42 km/h
- Common Rail Pressure 56 MPa
- M-INJ/PILOT ON 0 us
- Pilot-Injection 0 us
- Engine Run Time 255 sec
Moment pojawienia się błędu to dojeżdżanie do ronda i zmniejszanie obrotów.
Widzę tu zbieżność czasową ostatniego parametru (tj. czas 255 sek.) oraz ciśnienia na listwie (55-56 MPa) z wystąpienie błędu po raz pierwszy. Ale może to tylko przypadek. Auto musiałem przetestować na zapalonym checku. Silnik na 4 biegu od 1,5 do 3,5 tyś normalnie się rozpędza. Brak przerwań (silnik nie rozgrzany).
Pomierzyłem jeszcze z rana przed uruchomieniem silnika opór na zaworze regulacji ciśnienia i przy temp. powietrza +3 st C jest 3,5-3,6 Ohma. Zmierzyłem jeszcze na odpiętej wtyczce zasilającej ten regulator napięcie między jednym pinem, a ujemnym biegunem akumulatora. Przy załączonym zapłonie na jednym jest 11,66 V, a na drugim 3,48 V. Napięcie akumulatora 11,88 V.
Podczas testowania miałem podpięty tester i zapisywałem parametry. Od prędkości 3 km/h do 100 km/h na prostej drodze i bezwietrznej pogodzie zajęło to aż 24 s, przy czym, nie przeciągałem auta więcej niż do ~ 3700 obr/min. Może w tryb awaryjny się przełącza ? Turbina dmucha w miarę ok do 212 kPa, a korekcje na wtrysku nie przekroczyły +1,4 (na czwartym cylindrze przy prędkości 100 km/h). Na pozostałych były niższe. Wczoraj błąd się nie pojawił może z tego względu, że nie przekraczałem obrotów 2 tyś zanim nie osiągnął temperatury optymalnej.
Nie wiem, co jeszcze można zmierzyć ? Kończą mi się pomysły, a nie chciałbym, aby po zakupie używanej listwy z regulatorem błąd znów się pojawił...Chciałem jeszcze dziś zrobić Active test Fuel leak, ale nie dało rady. Zapalały się naprzemiennie tylko kontrolki ABS, niezapiętych pasów u pasażera i P/S i test się kończył bez zmiany obrotów silnika i wyświetlaniu jakichkolwiek informacji.
  
 
Cytat:
2018-12-21 18:21:16, MarkD4D pisze:
Poszukiwanie przyczyny błędu P1272 ciąg dalszy. Dziś znów zapalił się Check (z rana wykasowałem stary) i ten sam błąd w trakcie jazdy. Parametry ramki: - Injection Volume 0,00 mm3 - Engine SPD 1912 rpm - MAP 109 kPa - Coolant Temp 34 C - Intake Air 2 C - Accel Position 0 % - Vehicle SPD 42 km/h - Common Rail Pressure 56 MPa - M-INJ/PILOT ON 0 us - Pilot-Injection 0 us - Engine Run Time 255 sec Moment pojawienia się błędu to dojeżdżanie do ronda i zmniejszanie obrotów. Widzę tu zbieżność czasową ostatniego parametru (tj. czas 255 sek.) oraz ciśnienia na listwie (55-56 MPa) z wystąpienie błędu po raz pierwszy. Ale może to tylko przypadek. Auto musiałem przetestować na zapalonym checku. Silnik na 4 biegu od 1,5 do 3,5 tyś normalnie się rozpędza. Brak przerwań (silnik nie rozgrzany). Pomierzyłem jeszcze z rana przed uruchomieniem silnika opór na zaworze regulacji ciśnienia i przy temp. powietrza +3 st C jest 3,5-3,6 Ohma. Zmierzyłem jeszcze na odpiętej wtyczce zasilającej ten regulator napięcie między jednym pinem, a ujemnym biegunem akumulatora. Przy załączonym zapłonie na jednym jest 11,66 V, a na drugim 3,48 V. Napięcie akumulatora 11,88 V. Podczas testowania miałem podpięty tester i zapisywałem parametry. Od prędkości 3 km/h do 100 km/h na prostej drodze i bezwietrznej pogodzie zajęło to aż 24 s, przy czym, nie przeciągałem auta więcej niż do ~ 3700 obr/min. Może w tryb awaryjny się przełącza ? Turbina dmucha w miarę ok do 212 kPa, a korekcje na wtrysku nie przekroczyły +1,4 (na czwartym cylindrze przy prędkości 100 km/h). Na pozostałych były niższe. Wczoraj błąd się nie pojawił może z tego względu, że nie przekraczałem obrotów 2 tyś zanim nie osiągnął temperatury optymalnej. Nie wiem, co jeszcze można zmierzyć ? Kończą mi się pomysły, a nie chciałbym, aby po zakupie używanej listwy z regulatorem błąd znów się pojawił...Chciałem jeszcze dziś zrobić Active test Fuel leak, ale nie dało rady. Zapalały się naprzemiennie tylko kontrolki ABS, niezapiętych pasów u pasażera i P/S i test się kończył bez zmiany obrotów silnika i wyświetlaniu jakichkolwiek informacji.


Bo w 1.4 na tescie fuel leak musisz sam dodawac gazu i zwiekszac plynnie obroty z 2500-3000 ibpatrzec na cisnienie ktore powinno powedrowac do zadanego 160Mpa. Oczywiscie test nie za kazdym razem wyjdzie i gesto bedzie gubil komunikacje. Toyota niestety nie potrafi zrobic testera do wlasnych aut zeby wszystkie funkcje dzialaly prawidlowo we wszystkich modelach.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Przeslij zdjecie tej listwy która masz bo niepamietam już jak ona wygląda ..czy od strony skrzyni biegow masz regulator czy tylko zaworek upustowy na dwa piny???
To jest rok 2008 czy to jest ta wersja gdzie od strony pasażera jest czujnik 3 pinowy ,a od strony kierowcy zaworek discharge valve 2 pinowy?
Masz na scianie grodziowej lub na wentylatorze chłodnicy modol EDU?
sprawdz w dataliscie w testerze czy jest pozycja fuel pressure i target fuel pressure.
Po tych objawach które opisujesz wygląda ze jest za wysokie ciśnienie na listwie podczas schodzenia z obrotow czyli nie wtryski a problem ze sterowaniem EDU instalacja zaworek upustowy na listwie lub za geste paliwo.

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-24 13:35:51 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-24 13:47:02 ]

[ wiadomość edytowana przez: Bigelektron dnia 2018-12-24 13:50:30 ]
  
 
Problem rozwiązany. Pod koniec ubr. zdemontowałem zawór regulacyjny na szynie. Przeczyściłem preparatem do czyszczenia gaźników (w sprayu) i zamontowałem z powrotem. Do tej pory przejechałem 2000 km. Auto nie gaśnie i nie pojawiają się błędy. Odpalanie i dynamika ok.
Podziękowania dla Bigelektrona.