Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-03-12 23:03:37 Witam. Kolejny raz uderzam z pytaniem i prośbą o pomoc do ludzi bardziej doświadczonych. Wiem, że taki temat już był i proszę o połączenie go z odpowiednim.
A więc do rzeczy. Mam problem z ładowaniem. Otóż tak: Wymieniłem regulator, gdyż stary podawał napięcie rzędu 15V a czasami nawet więcej. I teraz jest 14,1V na biegu jałowym bez odbiorników, a przy włączonych odbiornikach czyli światła drogowe, ogrzewanie dmuchawa, przeciwmgielne itp i było poniżej 13V. Wydaje mi się że wskazania są troche za niskie, ale pozostawiam to do oceny. Wcześniej na wskaźniku ładowanie wychodziło poza zielone pole prawie czerwone, ale podczas długich tras spadało coraz niżej. teraz ładowanie czasami jest na granicy białego i zielonego pola a czasami w połowie zielonego. 1. Jakie powinno być prawidłowe wskazanie na wskaźniku na desce rozdzielczej( na którym polu)? 2. Czy przyczyną skaczącego wskaźnika może być nie odp. naciągnięty pasek klinowy? 3. Czy pasek klinowy może się ślizgać nie wydając pisków? 4. Czy stan naładowania akumulatora może wpływać na prąd ładowania? Czekam cierpliwie na odpwiedzi z pomocą . Pozdrawiam |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-03-13 15:23:49 Ja też właśnie zastanawiam się nad naciągiem tego paska. Wydawało mi się że jest naciągnięty ok ale ten pasek już troche przejechał.Dużo na to wskazuje bo podczas jazdy wskazówka raz idzie w dół raz w górę. Tylko czy to może aż tak wpływać na ładowanie?
[ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2013-03-13 15:26:29 ] |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-03-13 17:40:40 Co do paska, nie myślę ze to wina paska, ale nie zaszkodzi go wymienić, bo cena zakupu nowego jest w granicach 10zl. Co do kółka pasowego, również zalecam wymianę na kółko od poloneza. Najlepiej wymienić cały alternator na samarowski (60-65A) lub od Nivy (80A) no od nivy wymaga również wymiany uchwyt montażowy do silnika i napinacz paska, ale to już droga zabawka. Uchwyty około 100zl+ alternator około 200zl używka. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-03-13 21:25:50 Odnośnie naciągu paska. Właśnie wróciłem z garażu. Naciągnęłem jeszcze trochę bardziej pasek, ale w granicach rozsądku. Wskazówka od ładowania jest dalej w pozycji pionowej i powoli przechyla się w prawą stronę, a gdy włącze światła zbliża się do białego pola.
Dzisiejsze pomiary: - 14V bez obciążenia -13-14V z światłami |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-03-13 22:27:56 Jeśli chodzi o akumulator to ma zaledwie 2 może 3 miesiące. wyjmowałem alternator żeby wymienić regulator i przy tej okazji wyczyszczone były końcówki przewodów. |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2013-03-14 15:11:42 Sprawdź tez bezpiecznik nr. 9 czy nie jest nadtopiony i czy dobrze przylega do styków. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-03-14 20:14:04 jutro sprawdze bezpiecznik. I też tak myślałem o tej dodatkowej masie, i chyba dam na blok silnika, zobaczymy jakie będą efekty.
Jeszcze jedno pytanie. Chcę sprawdzić rezystancję przewodów od alternatora na akumulator, tylko za cholere niewiem jakie powinny być granice? |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-02 23:45:57 Witam wszystkich. Ożywiam temat. Otóż doszedłem a przynajmniej tak mi się wydawało, co było przyczyną niskiego napięcia. Niewiem cz to było z tym związane, ale spaliła mi się żarówka od lampki kontrolnej świateł mijania na tablicy rozdzielczej i gdy ustawiłem przełącznik jasności podświetlenia max w lewą stronę ładowanie momentalnie wracało na prawą stronę. Jeździłem tak trochę czasu i było dobrze. Teraz zrobiło się trochę cieplej i po odpaleniu ładowanie jest takie jakie powinno być. Problemy zaczynają się później gdy silnik się nagrzeje 9dłuższa trasa). Motyw z pokrętłem od podświetlenia tablicy działa na parę sekund a później znowu jest to samo. Spotkał się ktoś z czymś takim? Proszę o pomoc, bo już tracę siły [ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2013-05-02 23:47:12 ] |
Astro2107 Kandydat na Kandaydata Lada21072 Radomsko | 2013-05-03 02:26:29 Hmm wiesz jak silnik sie nagrzewa to możliwe tez że pasek się delikatnie rozciąga dzięki czemu tracisz ładowanie.
Moja teza podciągnąć lekko pasek alternatora i sprawdzić co będzie,jak nie pomoże bd myśleć dalej,a i jak coś sprawdź miernikiem jakie ładowanie masz na zimnym jakie na ciepłym. Na wolnych obrotach i na wysokich. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-03 10:42:20 Też o tym myślałem. Miałem o tym napisać, że sprawdze ładowanie na ciepłym. Bo może być tak że ten wskaźnik jakoś oszukuje. Ale pasek jest napięty nawet troche za bardzo i jest w stanie bardzo dobrym, więc myślę że to nie jest jego wina. |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2013-05-03 10:46:09 Jak był by to pasek, to i temperatura silnika rosła. |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-03 10:47:52 Właśnie Szokolada ma racje a nic takiego niema miejsca.
Myślałem że to może być wina regulatora, ale na starym jak się nie myle też było napisane 14,5 V. Na starym regulatorze było dokładnie to samo, tylko wachania były w drugą stronę czyli za wysokie. [ wiadomość edytowana przez: driver158 dnia 2013-05-03 11:00:22 ] |
driver158 Kandydat na Kandaydata Łada 21072 Łomża | 2013-05-03 23:56:54 Dodam jeszcze jedno. Nie jest to napewno wyżej wymieniony bezpiecznik, gdyż właśnie założyłem nowy i dalej jest to samo. Dzisiaj zauważyłem że wskazówka lekko drga i występuje to tylko na nierównościach. Niewiem czy to może mieć jakikolwiek związek z tym dziwnym zdarzeniem, ale pisze wszystko może ktoś pomoże bo ręce już mi opadają |
Cezary_84 Łada 2105/07 Mińsk Mazowiecki | 2013-05-04 01:00:45 Spróbuj podpiąć sprawny akumulator i wepnij się miernikiem w przewód, który idzie bezpośrednio z alternatora. To powinno zawężyć krąg podejrzanych. Bo raczej nie ma mowy byś odpiął od zasilania wszystko prócz cewki i wskaźnika ładowania, aby zbadać awarię na posiadanych elementach. |