[126]RALLY MALAR by Hellmanns - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
przewody olejowe i chłodnica zaraz powyżej...jeśli ta owijka za 30 kilka złoty coś trochę zatrzyma temperaturę w rurkach to chyba warto
  
 
Podziałałem trochę i powstała prototypowa miska z aluminium oraz na szybko w godzinach pracy nakładki na pedały.











Z miską jest jednak problem przetestowałem ją na szczelność ciśnieniowo tzn dorobiłem dekielek do tego seryjna uszczelka i zaślepiłem miskę i nabiłem 5 bar ciśnienia,oczywiście seryjna uszczelka puszcza,niektóre miejsca spawane po popryskaniu wodą z mydłem delikatnie się pocą ale tylko przy 5 bar przy niższych wartościach jest ok.

Teraz pytanie czy olej spenetruje te nieszczelność i jakie ciśnienie panuje w misce podczas upalania?

Ogólnie dziś się poddałem w temacie spawania aluminium bo za każdym razem miejsca które się pociły,poprawiałem i efekt nie był zadawalający.
  
 
hej tez nad tym myślałem żeby zrobić taką spawaną miskę, masz jakieś fotki z budowy? czym spawałeś?
  
 
Spawałem półautomatem z drutem 1,2mm nie jest to najlepsza metoda, lepszy byłby tig ale tego jeszcze nie opanowałem.

Co do fotek to nigdy o nich nie pamiętam kiedy coś próbuję zrobić

[ wiadomość edytowana przez: Hellmanns dnia 2014-08-16 21:06:25 ]
  
 
Miejsca w których puszcza natnij diaxem, zalej spawem i będzie git
  
 
rozumiem, że każdy chce się czegoś nauczyć i być zadowolonym z własnoręcznie zrobionej roboty, ale licząc koszty blachy, reszty materiałów itp. nie lepiej byłoby kupić gotową miskę abartha albo giannini ?
  
 
Cytat:
2014-08-16 23:46:45, FortenZ pisze:
rozumiem, że każdy chce się czegoś nauczyć i być zadowolonym z własnoręcznie zrobionej roboty, ale licząc koszty blachy, reszty materiałów itp. nie lepiej byłoby kupić gotową miskę abartha albo giannini ?



Kolego całkowicie się z Tobą zgadzam,ta miska pożarła dobrych 10h pracy,do tego kilka razy zmieniałem koncepcję jej wykonania i w domowo-garażowych warunkach temat ciężki do zrobienia bo zawsze czegoś brakuje.Cena blachy też bardzo wysoka ale mnie to nie dotyczy,gdyż materiał pochodzi z odpadów a sprzęt jest stoczniowy i wszystko mam na miejscu tylko chęci mieć i cuda można zrobić,a przy okazji się czegoś nauczyć i dojść do pewnych wniosków,a co za tym idzie przyspieszyć i zejść z czasem wykonania do 3h i uzyskać full szczelność przy 5 barach.

Dlatego teraz uważam,że jeśli ktoś nie ma wszystkich elementów układanki i czasu to lepiej zaoszczędzić sobie pieniążki i nerwy i kupić gotowca
  
 
jak ja bym liczył ile coś mi czasu zajmuje i kosztuje materiał w porównaniu do gotowców to bym miał dawno złożonego malca;P ale nie liczę i wole nie liczyć bo największą zabawę mam z właśnie tego dłuuugiego budowania;P

Co do spawania alu też chce spróbować jak to wychodzi migiem. Niby nie trzeba mieć jakiegoś mega mocnego, starczy nawet 130A żeby już poroztapiać i posklejać cieńsze blaszki. Najważniejsze żeby nie zginać zbytnio przewodu od palnika i żeby nie był on zbyt długi. Podobno...

aż taką "niską" tą miskę chciałeś zrobić?
  
 
Cytat:
2014-08-17 13:36:45, KrauzeR pisze:
jak ja bym liczył ile coś mi czasu zajmuje i kosztuje materiał w porównaniu do gotowców to bym miał dawno złożonego malca;P ale nie liczę i wole nie liczyć bo największą zabawę mam z właśnie tego dłuuugiego budowania;P Co do spawania alu też chce spróbować jak to wychodzi migiem. Niby nie trzeba mieć jakiegoś mega mocnego, starczy nawet 130A żeby już poroztapiać i posklejać cieńsze blaszki. Najważniejsze żeby nie zginać zbytnio przewodu od palnika i żeby nie był on zbyt długi. Podobno... aż taką "niską" tą miskę chciałeś zrobić?



prototyp zawsze jest zjeb... ale myślę,że do wyścigów będzie ok

wymyśliłem już nowy model więc będę robił o seryjnej wysokości ale ze zwiększoną pojemnością.Także na tym jeszcze nie koniec i metoda spawania tym razem będzie tig
  
 
taa pewnie będziesz ja spawal w noe
  
 
Cytat:
2014-08-17 16:08:37, fuso pisze:
taa pewnie będziesz ja spawal w noe



spoko,spoko pospawam tu na miejscu,jak będzie szczelna to Ci przywioze
  
 
możesz spawac u mnie tylko najpierw się naum tigiem
  
 
Uszczelnij miejsca cieknące klejem epoksydowym.
  
 
Cytat:
2014-08-16 22:25:06, Dar00 pisze:
Miejsca w których puszcza natnij diaxem, zalej spawem i będzie git



zrobię jak kolega radzi,tak się fachowo poprawia styki
  
 
Dziś przeprowadziłem test szczelności miski za pomocą specjalnego penetranta kolor czerwony i drugiego markera którym pomalowałem miskę na zewnątrz,czerwone punkty to mikro dziurki które trzeba poprawić.
Nie jest aż tak źle myślę ,że temat będzie opanowany za pierwszym podejściem.








  
 
Zaczyna to miec rece i nogi ciekawe jaki bedzie efekt koncoway na silniku
  
 
fajne jak się nazywa taki preparat?

i jeszcze kilka pytań...

jak zrobiłeś gwint pod korek?
z jak grubego alu są ścianki miski?
na jakich parametrach spawałeś?

[ wiadomość edytowana przez: KrauzeR dnia 2014-08-19 09:01:25 ]
  
 
Co do środków penetrujących to jest pewnie wiele różnych firm jak wpiszesz sobie dye penetration test welding w google to Ci wyskoczą te spraye

korek wykonałem z alu pręta który przewierciłem i otwór nagwintowałem,pręt fi 40,gwint użyłem 3/4 cala i wkleiłem na niebieski klej do gwintów redukcję 3/4 / 3/8 cala i na koniec korek.

Grubości alu dno 8mm,ścianki 4mm,flansza pod silnik z otworami 10mm

Co do parametrów spawania maszyna Kempii ustawiona w automacie na pozycji A1 i do tego regulacja posuwu w rączce od 1 do 5 u mnie 3.

Nie jestem specjalista od spawania aluminium i tak naprawdę nigdy wcześniej nie spawałem na szczelność i powiem wam że proste to nie jest,dziś poprawiłem wszystkie dziurki ale mimo to miska dalej krwawi

Postanowiłem przesiąść się na tig'a,jutro kolega ma mi przeprowadzić szybki kurs
  
 
Witam już w ten weekend rozprostujemy kości na imprezie zorganizowanej przez AK Rallyland dwa dni 13/14.09.2014.
W sobote prolog wieczorny ulicami Chojnic,mega wydarzenie a w niedzielę tradycyjny rajd w Debrznie na terenie lotniska.

Od ostatniego razu doszło kilka gratów do mojej rajdówki
-chłodnica oleju
-czerwony moduł zapłonowy
-przekaźnik safety car do elektrycznej pompki paliwa
-czujnik temperatury oleju wraz z wskaźnikiem
-drugi wskaźnik napięcia ładowania
-zapłon z guzika
-aluminiowa,komorowa wyciszka do bredy(przesadziłem jest tak cicho jak w serii)ale na prolog idealna
-flokowany panel kokpitu
-gaźniczek ala rozwiert ze szczeliną
-dolot ala karbon

niestety zmieliła się krótka skrzynia i teraz jest seria
temat skrzyni w toku

Fotki robione przed chwilą











od dwóch dni przeprowadzam testy,jest dobrze,dzisiaj zacząłem się z bąblem dogadywać.

Trasa
prologu


Link do wyników online

mam zamiar ukończyć cało te zawody,a wynik zobaczymy jaki będzie

[ wiadomość edytowana przez: Hellmanns dnia 2014-09-11 23:52:04 ]
  
 
Trasa prologu jest kozak, będą sie felgi łamać