Rav4 regulacja zaworów 3s-fe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Ravka ma juz prawie 170 tys na liczniku i od nowości zawory nie były w niej ruszane. Nie jeździ na gazie. W silniku nic nie stuka, puka. Na co mogę liczyć po regulacji zaworów jeżeli faktycznie są rozregulowane? Czy spalanie jest od tego bardzo uzależnione? No i przede wszystkim jakie mają być przerwy na zaworach, silnik to 3s-fe. Szukałem w internecie haynesa do ravki ale nie ma szans ze znalezieniem, do carinki z tym silnikiem tez nie znalazlem
  
 
Cytat:
2010-01-29 22:47:16, junior_ek pisze:
[...] Szukałem w internecie haynesa [...] do carinki z tym silnikiem tez nie znalazlem



Bardzo słabo szukałeś.
Wujek Goooogle wypluwa na pierwszej pozycji chomika z tą książką
Z Haynesa do Cariny E:
Ssące: 0,19-0,29
Wydech: 0,28-0,38
Pozdro.
  
 
Chyba nie masz na myśli tego Haynesa który zajmuje prawie 300 mb dzięki za pomoc
  
 
A po co chcesz regulować? Źle zrobiona regulacja zniszczy Ci silnik w bardzo krótkim czasie. Spalanie nie ma związku z luzami zaworów, no chyba że w ekstremalnym przypadku

Jeśli nie jeździsz na gazie to w praktyce zawory nie wymagają w tych silnikach żadnej regulacji w czasie całej eksploatacji , nawet po 250.000 na gazie !

(wiem bo mam Ravkę z 3sfe zagazowaną i luzy zaworowe są idealnie w normie i nigdy nie były regulowane - regularnie je sprawdzam)
  
 
Skoro tak twierdzisz to nic nie będę ruszał. Silniczek chodzi jak zegarek, w swoim życiu nie miał do czynienia z gazem
  
 
Cytat:
2010-01-31 17:45:07, leon99 pisze:
A po co chcesz regulować? [...] w praktyce zawory nie wymagają w tych silnikach żadnej regulacji w czasie całej eksploatacji , [...] - regularnie je sprawdzam)



To po co sprawdzasz skoro twierdzisz j.w. ?
Od samego sprawdzenia nic mu się z silnikiem nie stanie, a nic nie jest wieczne. Nawet zawory w 3S-FE.

Cytat:
Chyba nie masz na myśli tego Haynesa który zajmuje prawie 300 mb



Tak, właśnie tego
Ja na szczęście mam oryginał i każdemu polecam.
3S-FE jest tam bardzo ładnie rozpracowany Na pewno są drobne różnice w porównaniu z wersją 128KM, ale to tylko kwestia osprzętu. Samo serducho jest identyczne.
Pozdro.
  
 
Sprawdzić luzy zawsze można,regulować niekoniecznie.To że nic nie klepie o niczym jeszcze nie świadczy,najgorszy bywa właśnie brak luzu gdzie następuje perfidne wypalenie gniazda i(lub) zaworu.
  
 
Witam po długiej nieobecności.
Zdążyłem już przejechać Rav-ką z silnikiem 2.0 3s-fe 120 tys. km na gazie. Ogólny przebieg samochodu to 290 tys.
W związku z tym postanowiłem sprawdzić luzy zaworowe i oto co wyszło:
ssące: 0,22 0,25 0,26 0,26
wydechowe: 0,26 0,28 0,23 0,22
Z tego wynika że mam do regulacji zawory wydechowe. Przy okazji chciałbym wymienić uszczelniacze zaworów, bo z rana przy odpaleniu samochód lubi puścić chmurę niebieskiego dymu i raz na 5 tys. km znika ok 1 litr oleju. Słyszałem, że takiej wymiany można dokonać bez zdejmowania głowicy. Pytanie do osób ogarniających temat: Czy potrzebuję jakieś dodatkowe narzędzia np. do przytrzymania zaworu, czy może zawór oprze się o tłok? Jakiej firmy uszczelniacze polecacie? Za wszelka pomoc mile dziękuję