Kabinowy bimbaj

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy możecie zapodać schemat podłączenia tego ustrojstwa?Pozostał mi po Espero i chciałbym go wykorzystać.Jednak osoba płci przeciwnej ,w roztargnieniu...wykasowała mi książki serwisowe.To właśnie do jej blaszanki chcę go zamontować aby bimbał(i wkur.wiał) jak nie domknie drzwi albo klapy bagażnika.Czego efektem jest rozładowany aku,a w dalszej eksploatacji(tym trybem)-jego wymiana(kolejna).
  
 
Pinologia wg Morawskiego:
1 - plus po włączeniu świateł
2 - plus akumulatora
3 - nc
4 - kontrolka na desce
5 - czujnik w pasie bezpieczeństwa
6 - masa
7 - kontrolka na desce
8 - czujnik wstecznego biegu / plus po stacyjce ?

W Twoim przypadku myślę, że wystarczy zasilić dziada na sztywno na pinie 2 i 6 (akumulator, masa), i podać sygnał z wyłączników krańcowych drzwi na piny 5 i 8, ale głowy nie dam.

  
 
Dzięki za odpowiedź.Dzisiaj spróbuję podłączyć wg. podanej przez Ciebie propozycji.Oczywiście próby zrobię na sucho-na warsztacie.Rozebrałem wczoraj ten przekaźnik(od bimbaja). Wyciągając elektronikę urwałem przewody w głośniku.Jeśli komuś przydarzy się konieczność rozbierania go ,to doradzam rozlutowanie górnych bolców -tych od głośniczka gdyż jest on przykręcony do obudowy.Wyciągając elektronikę urywa się ww przewody.Można je naprawić po rozebraniu membrany i dosztukowaniu urwanych drutów.UUuuf... zabawa z lupą .
  
 
Niestety ZeeWolfie-według Twojego opisu nie udało mi się sprawdzić działania dzwonka.Nie ma na nim ośmiu a siedem pinów i nie bardzo kojarzę jak się dostosować z podłączeniem aby nie zjarać go .
Piny wyglądają ,na obudowie, tak:

R , TK , 85 , 58

15 , L , 31 , G


R-nie ma złącza

Na płytce:

-- , dor , ket , light


ING , lamp , GND , S/G

Najłatwiej by było gdyby ktoś wkleił schemat lub podesłał namiar na serwisówkę tom-1(jak kojarzę)
  
 
Zgadza się, "nc" oznacza właśnie pin niepodłączony lub jego brak (przyzwyczajenie z elektroniki ). Schemat nic Ci nie powie (z resztą nie mam jak zeskanować) - opisałem Ci połączenia dokładnie wg schematu (ten sam w serwisówce i u Morawskiego) - wychodzi na to, że piny nie są wyprowadzone w kolejności i są inaczej oznaczone na obudowie i na płytce niż na schemacie. Ale nie załamujmy się. To nie fizyka jądrowa, tu nie ma co spalić. Oznaczenia na schematach samochodowych są zunifikowane, a zatem:
58 - plus po włączeniu świateł
15 - plus po stacyjce
31 - masa
coś mi się kojarzy, że do TK podłącza się właśnie obwód krańcówek drzwi (od strony minusa). Czyli w najprostszym przypadku robisz tak:
sprawdzasz bimbaja "na sztywno" TK i 31 razem do minusa akumulatora, plus do 58 lub 15 i powinien plumkać. Jeżeli plumka, to montujesz, łącząc 58 lub 15 do plusa zasilania, a TK i 31 razem do krańcówek w drzwiach.
  
 
Dzisiaj podłączyłem dzwonek wg Twoich wytycznych i działa -wk..rwia jak ta lala.
TK-wył drzwiowy-do masy
58-stały + z aku
15-stacyjka + po załączeniu
31-stały minus z aku

W zamierzeniu-po wyjęciu kluczyka i otwarciu drzwi lub klapy,bimbaj ma wysyłać upierdliwe ponaglenie do ich zamknięcia.Po załączeniu kluczyka ,można bezkarnie wachlować, czym się komu spodoba.
Dzięki za pomoc.