Znika p³yn ch³odniczy

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
Cze¶æ!

W³a¶nie zauwa¿y³em, ¿e poziom p³ynu ch³odniczego jest bardzo niski, ledwo na dnie zbiorniczka. Miesi±c temu wymienia³em rozrz±d z pomp± wody. W³a¶nie w okolicach os³ony rozrz±du na chodniku mam ¶lady gdzie parkujê

Sprawa chyba oczywista - muszê jechaæ z powrotem do mechaniora i reklamowaæ.

Ciekawy jestem co us³yszê? ¯e szajs-pompê kupi³em czy naprawi swoj± fuszerkê bez szemrania?

Pozdrawiam,
Wrolo
  
 
Kluczowa spraw± jest czy kupile¶ sam cze¶ci i mechanik ¶wiadczy³ tylko us³ugê monta¿u czy tez on sam wszystko kupowa³ .
W tym pierwszym przypadku jeste¶ na z góry straconej pozycji.
  
 
I w³a¶nie na wypadek takich przypadków u mnie rozrz±d z pomp± zawsze kupuje mechanior, który to wszystko zak³ada.
  
 
Ja kupowa³em pompê, pasek i napinacz sam i wymienia³em z koleg± - od razu mówiê, ¿e nie jest laikiem i robi³ to wiele razy. Pompa firmy Airtex 3 lata gwarancji bez limitu kilometrów wysiad³a po 54 tys. km. Odda³em do reklamacji w sklepie. Oczywi¶cie na pytanie kto wymienia³ odpowiedzia³em, ¿e w warsztacie robi³em. Nawet adres poda³em... Dosta³em nówkê sztukê w ramach reklamacji. Pompa ciek³a przez ³o¿ysko pompy - widaæ by³a felerna.
Przypadek opisa³em w w±tku: " Wymieni³em pompê wodn± i rozrz±d".

[ wiadomo¶æ edytowana przez: mariusz_u dnia 2011-05-10 20:32:33 ]
  
 
W zwi±zku z tym,¿e i w moim aucie znika p³yn ,postanowi³em zaryzykowaæ i wsypa³em jaki¶ proszek do zbiorniczka.Nazywa siê to uszczelniacz do ch³odnic Xeramic.Pani w sklepie deklarowa³a dobry zbyt tego wynalazku.Podobno tamuje równie¿ wycieki na z³±czach wê¿y .Czy macie jakie¶ do¶wiadczenia z tym cudem?Wstêpnie wsypa³em po³owê opakowania bo nie jest okre¶lone na jak± ilo¶æ p³ynu sypie siê ca³o¶æ.
  
 
W ró¿nej postaci s± te wynalazki. Jedne w proszku, a inne w p³ynie. W ka¿dym razie nie polecam. To cholerstwo zapcha³o mi nagrzewnicê. Jedyny sensowny powód u¿ywania tego dziadostwa to dziura w ch³odnicy powsta³a w czasie jazdy na trasie.

[ wiadomo¶æ edytowana przez: robert_or3 dnia 2011-05-11 03:21:09 ]
  
 
Cytat:
2011-05-11 03:20:12, robert_or3 pisze:
W ró¿nej postaci s± te wynalazki. Jedne w proszku, a inne w p³ynie. W ka¿dym razie nie polecam.



W land roverze moich rodziców nie da³o siê znale¼æ ¼ród³a wycieku p³ynu, na warsztacie próbowali dosypaæ tego ¶rodka, nie pomog³o (okaza³o siê, ¿e uszczelka g³owicy ciek³a ale nie do cylindrów tylko na zewn±trz). To by³o latem, a zim± okaza³o siê, ¿e s³abo grzeje, wiêc pewnie przytka³ nagrzewnicê. Wiêc te¿ nie polecam.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2011-05-10 23:54:42, gafcio pisze:
W zwi±zku z tym,¿e i w moim aucie znika p³yn ,postanowi³em zaryzykowaæ i wsypa³em jaki¶ proszek do zbiorniczka.Nazywa siê to uszczelniacz do ch³odnic Xeramic.



GRATULUJE !!! ...przygotuj siê na wymianê ch³odnicy za jakie¶ 2 - 3 m-ce ...w³a¶ciwie to ju¿ mo¿esz sobie jakiej¶ szukaæ ¿eby w sytuacji podbramkowej nie traciæ czasu


Moje do¶wiadczenia z wynalazkami do ch³odnic s± takie, ¿e w pocz±tkowej fazie ...mo¿e i nawet wycieki s± zauwa¿alnie mniejsze (ale i tak zawsze trochê cieknie), ale ten specyfik ca³y czas jest w uk³adzie ch³odzenia i powoduje spustoszenia...

U mnie spowodowa³, ¿e wszed³ w reakcjê z ch³odnic± i ta sta³a siê niewydolna, powoduj±c , ¿e bez przerwy gotowa³a siê woda (nawet w pochmurne dni !!!) Nagrzewnica równie¿ "wyra¼nie pad³a".

W rezultacie musia³em wymieniæ ch³odnicê na now± a wcze¶niej p³ukaæ ca³y blok silnika (przer±bana robota). Nagrzewnica do dzisiaj nie odzyska³a takiej sprawno¶ci jak± mia³a przed t± "operacj±".

Wiêc potwierdzi³o siê przys³owie, ¿e chytry 2 x traci, a ze sprzeda¿y tych wszystkich w±tpliwych specyfików, to najwiêkszy interes maj± ci co nimi handluj± i znajduj± g³upich którzy to kupuj±....



Sorry za szczero¶æ, ale pyta³e¶ jakie kto ma do¶wiadczenia...



  
 
F*ck, co tez To w sklepach sprzedaj± !
I jak mo¿na sie naci±æ...
  
 
Obawiaj±c siê niekorzystnych skutków , wsypa³em po³owê specyfiku.Jak na razie nie cieknie.W ci±gu miesi±ca dolewa³em ok litra dynagelu-wiêc mo¿na za³o¿yæ,¿e p³yn jest mowy.Wnerwia³o mnie to ci±g³e dolewanie.Teraz mo¿e czeka mnie p³ukanie nagrzewnicy.Nie s± to jednak najistotniejsze problemy tego samochodu.Wa¿ne ,¿e koñczy siê ci±g³a obawa ,¿e pojawi siê kolejny wyciek i to w najmniej oczekiwanych okoliczno¶ciach-baju,baju-w starym samochodzie .Trzeba by wymieniæ wszystkie wê¿e uk³adu ch³odniczego, wszystkie ¶ciski,przep³ukaæ nagrzewnicê i ch³odnicê,wymieniæ p³yn i pompê.Po tym wszystkim mo¿na by odchaczyæ ten uk³ad.Stare wê¿e s± twarde i nawet obcinanie ich przy z³±czach na niewiele starcza.Dokrêcanie ¶cisków mija siê(przewa¿nie)z celem.Wewn±trz rurek gumowych tworzy siê skorupka ze ¶cie¿kami dla p³ynu.Poza tym mog± byæ wewnêtrznie rozwarstwione.Krótko mówi±c inwestycja i robota lub warsztat i kasiora.
  
 
Nie wierzê, ¿e zidentyfikowanie wycieku nie jest mo¿liwe. Najczê¶ciej cieknie z pompy czyli mokro powiniene¶ mieæ w okolicy prawego ko³a.
Dla pewno¶ci warto zdj±æ tê os³onê p-b³otn± i wtedy wiêcej widaæ. Jak cieknie z pompy to najpro¶ciej wymieniæ pompê z pozosta³ymi elementami rozrz±du i masz spokój na kolejne 60 - 70 kkm.
W dolewanie mo¿esz siê bawiæ przed sprzeda¿± a jak chcesz jeszcze je¼dziæ to dla pewno¶ci tylko wymiana.

To wszystko i tak bardziej siê op³aca ni¿ szukanie lawety w nocy ...300 km od domu
  
 
Miejsce wycieku jest oczywi¶cie zdiagnozowane.To trójnik za silnikiem,z którego rurka idzie do nagrzewnicy.Dostêp kiepski i raczej tylko z kana³u lub najazdu.A do takowego niestety nie mam dostêpu.Latanie z piwkiem i proszenie siê znajomych o dostêp do kana³u po prostu ju¿ mnie wnerwia.Dodam jeszcze,¿e za ka¿dym razem ,przy wizycie w warsztacie (u mechaniora) zaznaczam by zlokalizowano wycieki i usuniêto je-co czyni± ze skutkiem o jakim piszê.
  
 
No to chyba czeka mnie wymiana UPG Zacz±³ mi ubywaæ p³yn ch³odz±cy a z rury wydechowej zapierd...la bia³a para - nie jest to zas³ona dymna ale taka jak w silne mrozy.
Dodatkowo zauwa¿y³em ¿e z otworu na bagnet i spod korka wlewu oleju w czasie pracy silnika te¿ zasuwa para - nie wiem czy tak by³o czy dopiero teraz, bo wcze¶niej nie sprawdza³em w czasie pracy silnika. Jakie¶ pomys³y?
  
 
Mas³o pod korkiem oleju jest? Bulgot / plamy w wyrównawczym jest? Zrób test na obecno¶æ spalin w p³ynie ch³odniczym.
  
 
P³yn ch³odz±cy klarowny, nic w zbiorniczku nie b±bluje, ci¶nienie w cylindrach wrêcz wzorcowe: 12,5/12/12/12,5. Wycieków nie ma - przele¿a³em pod autem pó³ dnia i nic ani kropelki, a p³ynu ubywa. Za to przybywa oleju i pojawi³o siê mase³ko pod korkiem i na bagnecie. Wniosek: pad³a UPG ale nie na cylindrach tylko miêdzy kana³em wodnym a kana³em olejowym i ci±gnie p³yn do komory korbowej dlatego go ubywa a oleju przybywa.
  
 
Nie ma to jak dobra diagnoza. A mo¿e nie rób uszczelki - skoro oleju przybywa to za miesi±c, góra dwa, otworzysz hurtowniê . Wlewasz borygo, wychodzi Castrol. Milionowy biznes .
  
 
Cytat:
2015-03-15 22:42:33, mariusz_u pisze:
No to chyba czeka mnie wymiana UPG



Te¿ to mia³em, ogarno³em w 2 wieczory; jeden wieczór demonta¿, drugi monta¿ (oczywi¶cie g³owicy nie planowa³em bo za³o¿enie by³o takie, ¿e jak padnie ponownie to od razu ci±gnê szrota na z³om).

Ca³o¶æ dzia³a³a do koñca tj. przez jeszcze ok. 18kkm a¿ dobrowolnie nie zdecydowa³em siê z³omowaæ samochodu. Oczywi¶cie uszczelka by³a OK.
Tak wiêc - do dzie³a - i ¿yczê powodzenia (o ile ju¿ nie zrobi³e¶ )

  
 
Ogarn±æ temat UPG to nie problem, tylko najgorzej, ¿e w bloku silnika na powierzchni przylgni s± w¿ery...
  
 
Nie b±d¼ g³owica i nie pêkaj:

Mo¿esz spróbowaæ Alu-Weld, a raczej odpowiedników do ¿eliwa.
Mo¿esz wype³niæ w¿ery za pomoc± ta¶my o³owiowej lub stopu cyny z o³owiem (30/70).
Mo¿esz splanowaæ blok i daæ nadwymiarow± uszczelkê.
Napawanie ubytków + szlif.
Wersja na bogato - wymiana bloku / swap silnika.
  
 
....na Allegro jest do ³ykniêcia nowy blok silnika 1.8 z t³okami za 700 z³. Du¿o to i ma³o.

Mo¿e gdzie¶ jeszcze znajdziesz nowy blok taniej. Silniki 1.8 by³y popularne zatem ja bym ...chyba szuka³ czego¶ nowego bo za robociznê tego Twojego starego bloku te¿ Ciê wykasuj± a nie wiadomo jaki bêdzie efekt koñcowy.
Przy okazji nowy blok = nominalny wymiar na cylindrach czyli praktycznie nowy silnik.