126p konwersja swapa na MPI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam w maluchu zaszczepione takie coś ciekawego: tiny.pl/qsjmp
Jak widać 2-gardzielowy gaźnik nie jest szczytem marzeń i chciałbym go przekonwertować na MPI, w związku z czym chciałbym wzbogacić swoją wiedzę w następujących kwestiach:
1. czy da się do fabrycznego baku założyć zanurzeniową elektryczną pompę paliwa?
2. czy da się gdzieś w PL dostać aluminiowy profil na listwę paliwową?
3. potrzebowałbym parę części z bisa, ktoś wspomoże?
Pozdrawiam serdecznie!
  
 
Pompe paliwa nawygodniej zastosowac zewnetrzna, mozesz wspawac mocowanie pod wklad z czegos innego, jaieks cc/sc ale to duzo roboty. Najwygodniej albo polnez truck albo lepiej cos takiego:

http://www.ebay.com/itm/New-300LPH-044-HIGH-FLOW-INLINE-FUEL-PUMP-0580254044-Universal-Type-With-Fit-KIT-/281404996006?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item41850b79a6&vxp=mtr


profilu na lsitwe szukaj na ebayu,bedzie tania.

Masz pomysl na sterownik?

bedziesz potrzebowal standalona, czujnika polozenia walu wraz z kolem, coilpackow itd.

Co to wogole jest za silnik?

Poka wiecej fotek jak to w aucie lezy

[ wiadomość edytowana przez: bolec666 dnia 2014-08-07 10:21:48 ]
  
 
Silnik jest z auta z dwoma takimi ^ znakami w logo, fotek jak to leży na razie nie będzie, bo wychodzę z założenia, że lepiej się pochwalić gotowcem, a nie projektem w pół drogi.
Nie planuję coilpacków tylko system cop, sterownik kupny nie będzie, tyle wiem na pewno, coś tam się już opracowuje w oparciu o AVR.
Czytałem w innych tematach że @Krzemowy zastosował pompę w baku, ale nie doszukałem się tematu ze szczegółami. Wspawanie flanszy w bak to pestka, tylko z czego proponujesz?
Miałby ktoś części z bisa?
Pozdrawiam

PS. reflektowałby ktoś na skrzynię ze skody 130?
  
 
Silnik citroen 2cv?

Kolego zachecam do zalezenia tematu w dziale "nasze samochody"i do pokazywania na biezaco bo bardzo ciekawe rzeczy skladasz.

Co do flanszy - na terytorium widzialem kiedys u jednego z userow wspawany kawalek baku z seicento i z tegoz auta wklad zastosowany, pozostaje tylko kwestia wyregulowania wysokosci plywaka,

wciaz mi sie wydaje ze zewnetrzna bedzie wygodniejsza

[ wiadomość edytowana przez: bolec666 dnia 2014-08-07 11:42:12 ]
  
 
nie z 2CV ani nie z visa, silnik pochodzi z modelu GSA z 1983 roku
na prawdę wolałbym chwilowo nie prezentować przebiegu prac, kiedy projekt uznam za skończony napiszę w odpowiednim dziale całą fotorelację z przebiegu prac
  
 
no to trzymam kciuki za projekt bo jest "inny" od wszystkich
inny = ciekawy
  
 
ok, kolejny problem, byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej dopytać się wedle jakiej procedury tego mojego potworka rejestrować i okazuje się, że maluch będzie wymagać jednostkowej homologacji !!! w świetle prawa zmiana hamulców, silnika i ingerencja w zawieszenie kwalifikują go takiej procedury. Niech mi ktoś powie, czy ten świat oszalał, czy 3/4 ludzi posiadających zeswapowane maluchy jeździ nimi niezgodnie z prawem?
  
 
Zarejestruj go w Czechach lub na Słowacji . Tam są rozsądne przepisy dotyczące pojazdów przeznaczonych do sportu . Nawet rejestrując go czasowo w miarę potrzeb w Niemcowni wyjdzie taniej niż w naszym mądrym kraju
  
 
Popytaj się też na innych stacjach diagnostycznych jak to wygląda.
Może lepiej było by zarejestrować najpierw sam swap silnika a za jakiś czas przerobić hamulce i je podbić. Co do ingerencji w zawieszenie mogą się najbardziej czepiać nie wiem co tam chcesz modzić. Ale jeżeli to nie jest niezbędne odłożył bym to na sam koniec.

A co do przeróbki na mpi nie lepiej było by zastosować na początek po prostu dwóch gaźników typu IDF lub podobne i rozwiązanie jak w garbusach? Każdy cylinder ma osobne zasilanie i będzie pięknie chodzić. Na pewno złożyłbyś całość dużo szybciej a z czasem mógłbyś kombinować dalej.

Często jak się chce za dużo na raz to projekt bardzo przeciąga się w czasie, sam jestem tego doskonałym przykładem.

Projekt naprawdę fajny Powodzenia.
  
 
Dziękuję za dobre słowa.

Silnik chce przekonwertować na MPI głównie po to, aby ogarnąć magię sterowania PWM, protokołów sterowania wtryskiem i wszelkich zagwostek zarządzania silnikiem oraz wdrożyć w coś poważniejszego jakiegoś AVRa, poza tym ten nieszczęsny solex zaczyna szwankować, a części do niego już praktycznie nigdzie poza Francją nie ma.

W zawieszeniu mam na razie wielodrążek zastąpiony przekładnią listwową i mam szczerą ochotę pióro zastąpić belką z wahaczami, bo jedzie prosto w zakrętach przy dodaniu gazu.

Przy okazji, czy reflektowałby ktoś na skrzynię ze skody 130, na mokrych półosiach niestety?

[ wiadomość edytowana przez: Kubs dnia 2014-08-09 22:15:39 ]
  
 
Swapy zazwyczaj nie skręcają. Ile waży taki silnik?
  
 
Gdzies ktos mial zamontowana pompe paliwa z daewoo nexii, jest przykrecana z boku takze to tylko kwestia otworu
Spawanie kołnierzy pod inne pompy na dluzsza mete chyba mija sie z celem, nie zabezpieczysz spoiny od wewnatrz
  
 
Zawsze można przylutować, ewentualnie spawać drutem nierdzewnym
silnik nie jest wiele cięższy, problemem jest sposób jego mocowania, ma on 2 poduszki gumowo-metalowe w osi mocowania koła zamachowego, tworząc piękny punkt obrotu. Tego jednego momentu wolałem nie liczyć, bo bym chyba zawału dostał Nie ma niestety za bardzo możliwości zamocować go jakoś od frontu, ewentualnie ja tej możliwości nie dostrzegam. Życzę wszystkim słonecznej niedzieli
  
 
ale to jest bokser wiec zadnych momentow skretnych nie powinno być
  
 
są aż dwa momenty skrętne, zależy jak spojrzeć, sam moment obrotowy silnika juz generuje niezłe obciążenie na belkę silnika, ale to akurat nie problem, rozchodzi mi się o moment skrętny generowany przez wiszący silnik-wraz ze skrzynią biegów działa jak dźwignia, a belka silnika jest punktem obrotu

  
 
znalazłem jakiś starszawy filmik jak ten silnik kręci
film nagrałem zaraz po przywiezieniu go do garażu, jak widać był nieco zdekompletowany
przepraszam za post nad postem, nie mogę już poprzedniego edytować

https://www.youtube.com/watch?v=8DMb0CTpNWg

przepraszam za jakość dźwięku
  
 
ach, dlaczego tu nie można edytować swojego postu w dowolnym momencie?

udało mi się dziś prawie zagotować olej, mam już zewnętrzną chłodnicę oleju, ale problem z nią jest taki, że jest usytuowana na tunelu powietrznym nad silnikiem. Potrzebuję dostarczyć do tunelu jak najwięcej powietrza, jest jakiś sprawdzony sposób na zwiększenie objętości powietrza przepływającego przez ów tunel? Jak rozwiązany jest ten segment karoserii w bisie, że zastosowano większe kratki? Mile widziane zdjęcia
2 koncepcja- stworzyć jakieś nakładki na kratki aby nagarniały więcej powietrza.
Która opcja będzie korzystniejsza?
  
 
edytować nie można bo kiedyś był taki typ co się obraził na forum i skasował kilkaset swoich postów powodując że wiele wątków straciło sens.

Najlepiej przenieś ją w lepsze miejsce.
  
 
no, po sesji (w końcu) to coś się ruszyło
dzisiaj w ramach poklepania się po plecach odwiedziłem szrot w zabrzu i przytargałem stamtąd fajną listwę wtryskową z fiata kromki 2.0
oczywiście zaraz kątówka w dłoń i listwa się jutro będzie spawać, gniazda wtryskiwaczy już narysowane w inventorze, jeszcze wycieczka po koło i hall sensor no i będzie rzeźba dodatkowo kupiłem STM discovery na którym bazuje rusEFI
Pytanie: potrzebowałbym koło 36/1 z bieżnią na pasek wielorowkowy średnicy 80mm i otworem centrującym 30mm, z czego szukać?
  
 
Najłatwiej to narysuj w inwentorze i daj obrobić. Dobrać coś pod ten silnik może być ciężko. Ewentualnie wyciąć samo koło 30-1