VFTS.pl - Łada 2107 Carloz - Strona 9

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A co z waszym mostem?
  
 
Cytat:
2015-06-09 10:28:36, SzokoLada pisze:
A co z waszym mostem?



Gość od złomu ma zorganizować amerykański od L200 ze szperą albo taki właśnie od Pajero Sport. Ten z Pajero o tyle lepszy, że ma tarcze standardowo i koło jest na 5 śrub. Przełożenie z Pajero jest 4,65, a z tego L200 między 4,7 a 4,875. Ten, który mieliśmy, jest już w ofercie pana złomiarza pewnie - w rezultacie z niego nie skorzystamy.

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-06-09 14:04:41 ]
  
 
Cytat:
2015-06-09 10:28:36, SzokoLada pisze:
A co z waszym mostem?



Pytasz o standardowy, ładowski? Jest i sobie leży. Posłuży jako źródło wymiarów do przerabiania tego z pajero.

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-06-15 11:46:57 ]
  
 
Nie, pytam o ten od l200, co miał być.
  
 
Z newsów, to dyfer w rezultacie jest od Pajero Sport '99 z płytkowym LSD. W tej chwili jest u gościa, który go przystosowuje pod 5 śrub, ładowskie zawieszenie itd. Tam jest seryjnie tarcza założona, więc powinno to po ludzku wyglądać wszystko Przełożenie 4,9, więc Vmax będzie w granicach 160 km/h. Trzeba będzie z wałem przykombinować, bo tam tył trzeba taki od pajero, a przód od Łady i na którymś etapie to trzeba połączyć. W wakacje się zrobi

Próbujemy się dobić do Węgrów, żeby kupić zawieszenie, ale nie idzie się skontaktować... Wahacze są o 5cm dłuższe niż standardowe.
  
 
Witam. Jak postwpy prac przy ladziance? Bo niepokojaca cisza nastała na stronie i forum.
Pozdrawiam
  
 
Czy kolega myślał już o jakiś wyczynowych tarczach i klockach do samochodu?
Szukam czegoś ciekawego do oryginalnego rozmiaru felg 13.
  
 
Kup zestaw do montażu od łady Priory, wentylowane 13.
  
 
a pasi to pod zacisk i piastę 2107?
  
 
Jeżeli kupisz cały zestaw z adapterem., to pasuje nawet do 125p.
  
 
...Dobra, bo rzeczywiście ucichło ostatnimi czasy.

Motor jest przywieziony, skrzynia też, w ciągu najbliższych dni trafią do auta. U Havassy'ego jest już metalowa tarcza sprzęgła, ma ją wysłać, więc całość będzie poskładana jakos na początku września.

Mam nadzieję, że w ciągu miesiąca uda się przywieźć kompletne zawieszenie, takie jak tu:





Komplet takiego zawieszenia (4 wahacze przód, 2 długie, 2 krótkie tył + Panhard) kosztuje ok. 800€, ale daje spore możliwości regulacji z przodu i dość dużą sztywność z tyłu (poliuretany + uniballe).

Hamulce - na tył z Mercedesa C-klasy, nie wiem którego dokładnie, ojciec się tym zajmuje. Jeśli chodzi o przód, to trafi tam przypuszczalnie tarcza 302mm albo 288, żeby się dało 15" felgę założyć. Ten dyfer z Pajero Sport ze szperą też powinien jakoś niedługo być gotowy. Pozostanie wtedy poskładać sprytnie wał, gdzie z jednej strony (silnika) będzie Łada, a z drugiej Mitsubishi.

We wrześniu chcemy rozprowadzić przewody hamulcowe (giętkie, w metalowym oplocie), zamontować instalację hydraulicznego ręcznego + korektor. To jednak dopiero po wsadzeniu skrzyni, bo trzeba to zrobić tak, żeby nie wadziło w żadnej pozycji lewarka.

W najbliższym czasie pokupujemy trochę nowych rzeczy, tj. szybę przednią, przekładnię kierowniczą i parę innych niezbędnych rzeczy. Jak przekładnia pójdzie do auta, to się zabiorę za instalację elektrycznego wspomagania (prawdopodobnie Suzuki Ignis lub Fiat Punto 2).

Sezon był urlopowo/wyjazdowy, więc trochę prace spowolniły, ale plan jest taki, żeby auto było do zimy jeżdżące, a najdalej na wiosnę w pełni gotowe do startów.

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-08-27 13:59:37 ]
  
 
Możesz podpowiedzieć co to za wydech w tej ładzie siedzi? chodzi mi o tylni tłumik.
  
 
ładna robota
No właśnie- też mam pytanie o wydech ...
  
 
..Jak będę w garażu, to zrobię zdjęcie całego wydechu. U nas generalnie 65mm na całej długości i na końcu jakaś tam puszka, nie zagłębiałem się. Nie wiem, co to jest na tych zdjęciach. Nasz widać na tym filmie tu:

http://www.youtube.com/watch?v=NFYiJ3h38xU

Zapłaciłem Havassy'emu za tarczę sprzęgła, więc w ciągu najlbiższych 2 tygodni powinniśmy mieć komplet skrzynia + motor w aucie. Motor siądzie na poduszkach od kabiny samochodu IFA (bardzo twarde).

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-08-31 14:05:58 ]
  
 
na silnikach się znam tyle, że mogę wypolerować kanały i zmienić uszczelkę pod głowicą. ale zastanawia mnie czy ten wydech jakiś pan inżynier liczył skomplikowanymi wzorami ?

65 mm to bardziej brzmi jak do jakiegoś turbo silnika.
  
 
niekoniecznie
ja ma w seryjnym silniku 50mm a w rajdówce 60mm.
  
 
Najszybsze policzenie wydechu w wolnossącym 4 cylindrowym, to połowa średnicy tłoka x 0,25.
Te 65 mm to troszkę jak dla mnie za dużo,,, ale może na tej długości wydechu, fala kompensacyjna, akurat tak się rozkręca, że prędkość spalin na końcu ,będzie wystarczająca.
Ja nigdy nie maiłem więcej niż 52 mm, przy pojemności do 2,0.
  
 
79÷2×0,25=9,875

Czyli średnica rury ma być około 1 cm? :-/

Hungarczycy zbudowali nie jedną rajdówkę, idę o zakład, że wiedzą co czynią. Jeżeli jest taki wydech, to jest taka potrzeba. Tylko moim zdaniem, kolektor 4-1 powinien być min do polowy nadwozia. A jeszcze lepiej, do samego końca.


[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-09-01 07:48:48 ]
  
 


Most jest zamontowany od nivy.
  
 
.
Cytat:
2015-09-01 08:06:28, SzokoLada pisze:
Most jest zamontowany od nivy.



To jest auto, na którym w wielu aspektach się wzorujemy, choć mamy część innych rozwiązań swoich lub podpowiedzianych przez innych ludzi.

Przepraszam, wydech jest 60mm, a nie 65. Kolektor 4-2-1.

[ wiadomość edytowana przez: Carloz dnia 2015-09-01 09:37:57 ]