Jeep - skrzynia automatyczna(545RFE) - specjalista

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Panowie,

Poszukuję kontaktu do kogoś kto ogarnia temat w/w skrzyń i jest skłonny podzielic sie swoją wiedzą.

Może ktoś z Was zna kogoś, albo sam się orientuje w temacie?

Bedę wdzięczny za wszelką pomoc.

Mały
  
 
Cytat:
2014-10-01 10:17:04, Maly_1 pisze:
Panowie, Poszukuję kontaktu do kogoś kto ogarnia temat w/w skrzyń i jest skłonny podzielic sie swoją wiedzą. Może ktoś z Was zna kogoś, albo sam się orientuje w temacie? Bedę wdzięczny za wszelką pomoc. Mały




Adam, tel. 794 684 655
vel adam_buszkowo z jeep.org.pl

ja się zatrzymałem na 42RE, przy 545 nie pomogę

ale - dARTi powinien mieć 545 w hemiku, to pewnie i się orientuje

[ wiadomość edytowana przez: 7gsi dnia 2014-10-01 11:43:20 ]
  
 
Dzięki!

Będę dzwonił!


Opiszę problem - może ktoś coś takiego zaliczył:

Problemy splotły się z wymianą filtrów oraz wyciaganiem i montażem silnika( usunięcie róznych wycieków).
Objawy - po przełączeniu na jakikolwiek bieg( R,D,2,1) i puszczeniu hamulca wal i koła stoją( auto obecnie stoi na kobylkach). Po zwiększeniu obrotów do ok 1200 napęd rusza i pojawia się informacja o błędzie, a skrzynia przechodzi w tryb awaryjny.
Błędy: P0944, P1790, P0876
Switche niezależnie od obrotów i biegu nie zmieniają swojego stanu( odczyt z komputera diag.)
Wymieniłem ponownie filtry i uszczelkę montowaną w pompie( podobno bywaly problematyczne serie) niestety nic sie nie zmieniło.
Zrobilem test wydajności pompy w/g instrukcji( zdjęcie przewodu z chłodnicy oleju i sprawdzenie po jakim czasie naczynie napełni się do ok 1 litra - wg ksiazki ma byc poniżej 30 s u mnie było ok 20s, czyli ok)
Podlączyłem zegar równolegle z czujnikiem ciśnienia i w zakresie obrotów 0-1500 wskazania sa równe 0, nastepnie cisnienie zaczyna rosnąć i przy 4500 jest to ok 100 PSI( więcej zegar nie wskazał)
Sprawdzałem miernikiem opory elektrozaworów - zgodne z książką.

Została już chyba tylko pompa oleju ale już raz ją wyjmowałem, rozbierałem i zadnych uszkodzeń/wżerów nie widziałem.

Najzwyczajniej już nie wiem co jeszcze sprawdzić.

Mały



  
 
Cytat:
2014-10-01 12:22:31, Maly_1 pisze:
Błędy: P0944, P1790, P0876



może to wskaże kierunek dalszego dłubania - ja bym sprawdził te filtry i wszelkie wtyczki

P0944 Loss of Prime
P1790 Fault Immediately After Shift
P0876 UD Pressure Switch Sense Circuit

tu przekleję podpowiedzi przy analogicznym przypadku z forum jeepa:

wymiana pompy ciśnienia w skrzyni

dokręcić mocniej filtry oleju - Najczęściej się tak dzieje przez nieprawidłowy montaż dużego filtra. A dokładnie rozchodzi się o uszczelniacz.

poluzowana kostka czy też wtyczka przy skrzyni . Wystarczyło ją poprawić i mocniej zamocować bo była luźna

  
 
Dzieki za podpowiedź. Filtry były od poczatku podejrzane. Gdzieś w sieci znalazłem tez info o wadliwych seriach. Dlatego wymieniłem kolejny raz ale nie pomogło. Całą wiązkę prześwietliłem( czy aby przy wkładaniu silnika jakiegoś kabelka nie urwałem) ale jest w porządku.
Elektrozawory wyglądają na sprawne - reagują na podanie napięcia.

W końcu wyjałem skrzynię i pompę ale jak dla mnie to pompa jest w porządku( brak uszkodzeń zębatek, wżerów itp) Dodatkowo pompa cały czas tloczyła tylko nie robiła ciśnienia i to jest podstawowy problem. Bez cisnienia komputer nie wie na jakim biegu jest skrzynia i przechodzi w tryb awaryjny.
Zaczynampodejrzewać problem z którymś z uszczelnień i lewe powietrze a w rezultacie brak ciśnienia.
Najgorsze jest to, że nie mozna skrzyni sprawdzić na stole - czy działa dowiadujesz się po zamontowaniu w wozie...

  
 
Może komuś z Jeep-owców się przyda.
Wygląda na to, że jednak przyczyną był filtr, tyle, że nie glówny i jego uszczelka a powrotny. Wymieniłem kolejny raz, dokręciłem, aż prawie uszczelka wyszła, zalałem olejem i okazało się, że cisnienia są książkowe, skrzynia działa i znowu można jeździć( mozliwe do sprawdzenia przed włożeniem skrzyni, ja odkręciłem wieniec zębaty od silnika i założyłem rozrusznik - kręcąc rozrusznikiem można przeprowadzić część testów na stole)
Jesli planowalibyscie remont skrzyni to na necie jest do ściągnięcia książka wydana przez ATSG - w zasadzie kompletny przewodnik demontażu i montażu, znaczaco pomaga przy składaniu skrzyni.

Prośba do adminów o zamknięcie wątku.
Mały