Jak podłączyć elektryczną pompkę do gaźnika?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Kupiłem sobie do Syreny elektryczną pompkę paliwa i chciałbym się poradzić jak ją podłączyć?

Generalnie chciałem zrobić tak, żeby przed ową pompką zamontować filtr paliwa(na pewno jakiś brud w zbiorniku jest), a zaraz za pompką dać trójnik(dwa wejścia fi 8mm, a trzecie jakieś mniejsze) i z tego mniejszzego zrobić powrót do zbiornika. Chcę powrót, bo zawroki w tych gaźnikach są liche i może przebijać.

Natomiast nie wiem, jak rozwiązać elektrykę, bo tutaj kuleję(jeszcze).

Chciałbym jakieś proste rozwiązanie, bo im mniej skomplikowane, tym mniejsze prawdopodobieństwo, że stanę gdzieś w trasie.

Myślałem, żeby włączała się po zapłonie, a dodatkowo uruchamiać ją wyłącznikiem. No i pewnie trzeba użyć przekaźnika?

Jakby ktoś bardziej rozeznany w temacie się wypowiedział, to będę wdzięczny.
  
 
Żeby podłączyć pompkę elektryczną potrzebujesz jeszcze gniazda bezpiecznika i przekaźnika, dopiero po tych zakupach możesz myśleć o podłączeniu pompki

Jak skompletujesz całość to uzyskasz pomoc w podłączeniu bo inaczej jak nie zrobisz tego tak jak trzeba to uszkodzisz pompkę albo się spalisz w samochodzie,tak więc zadbaj o swoje życie
  
 
Jaką masz biegunowość w tej skarpecie?
  
 
Cytat:
2014-12-08 23:03:26, pavlus pisze:
Jaką masz biegunowość w tej skarpecie?



Założyłem alternator z Poldka, więc mam już minus na masie.
  
 
I bardzo dobrze.
Instalacja powinna składać się z:
-przekaźnika pompy:
http://allegro.pl/przekaznik-pompy-paliwa-huco-132021-i4848695233.html
-wyłącznika wstrząsowego:
http://allegro.pl/wylacznik-wstrzasowy-uderzeniowy-renault-laguna-i-i4853291658.html
i tak jak już hemi wspomniał podstawki i bezpiecznika.

Podłączenie:
+ z aku->skrzynki bezpieczników/ Bezpiecznika, 8A powinien wystarczyć->nóżka 30 przekaźnika.

87->wstrząsówka->pompa+

pompa- na budę.

31- na budę

15 ze stacyjki, albo z zasilania cewki ( plus po stacyjce)

1 przerywacz zapłonu, albo z wyjścia na przerywacz z cewki.

Dzięki takiemu układowi pompa przestanie działać jak silnik zgaśnie, np w skutek pożaru/przerwania przewodu paliwowego a także po wypadku. Przekaźnika możesz poszukać używanego na złomie występuje w VW/Audi /Porsche.

Co do samego układu paliwowego w przelewie musi być dysza ograniczająca odpływ paliwa, średnicę trzeba dobrać doświadczalnie dla danej pompy tak żeby ciśnienie na gaźniku wyniosło ok 0,2 bar. najczęściej ok 1-2mm, ja używam do regulacji dysz paliwowych z poloneza wkręconych w wytoczony łącznik przewodów.


[ wiadomość edytowana przez: pavlus dnia 2014-12-08 23:49:03 ]
  
 
Dziękuje Pavlus, za rzeczową i szybką odpowiedź.

Czy fakt, że Syrena ma 3 przerywacze i 3 cewki(osobno na każdy cylinder) w niczym nie przeszkadza? Krzywka jest tylko jedna, więc każdy przerywacz otwiera się tylko raz na jeden obrót wału korbowego(dwusuw)

Pompka rzekomo jest do gaźnikowych silników i ma mieć właśnie 0.2 bara(tyle samo ma oryginalna mechaniczna wg. książki Syreny). Jest sens bawić się w powrót, czy może zostać bez ?


[ wiadomość edytowana przez: Maciek1994r dnia 2014-12-11 22:49:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: Maciek1994r dnia 2014-12-11 22:50:45 ]
  
 
W maluchach działa więc tu też będzie ok.
Ja bym bez przelewu nie zakładał, nie ma co oszczędzać. Jazda płonącym autem to słaba rozrywka wiem z autopsji
  
 
możesz zrobić dwa trójniki jeden na zasilaniu a drugi na powrocie i połączyć to ze sobą, wydajność mechanicznej pompy jest zależna od obrotów więc przy elektrycznej pompie może dostawać się za dużo paliwa i gaźnik nie da rady przelewem jej oddać. Sprawdzał się też patent z zaślepionym powrotem w gaźniku i dać jeden trójnik ale tutaj musi być sprawny zawór zamykający dopływ w gaźniku.
  
 
Okej, zrobię tak jak mówi Pavlus. Nie chcę oszczędzać, bo jeśli miałbym się tym kierować, to zostawiłbym seryjną pompkę, albo zmienił pasję
Chcę mieć zrobione dobrze i mam nadzieję, że tak mi wyjdzie
Jak przyjdą części, to wrzucę filmik z odpalania.
Dziękuje