PIERWSZY FIAT 125p GTJ - Strona 11

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Fele są BOSKIE
Pasują jak żadne inne.
Będzie super.
  
 
Jedne z ładniejszych felg jakie zaprojektowali i zrobili. Na tym fiacie, ciężko będzie dobrać coś równie efektywnego.
  
 
Cały czas chodzi mi po głowie aby wnętrze mojego bolidu, było całe idealni białe łącznie z klatką. Ale od jakiegoś czasu rozmawiam z Arturem i analizując zdjęcia zamierzchłych czasów, dostrzegamy że klatki malowane były na czarny mat.
Czy to była standardowe postępowanie we wszystkich fiatach from OBR?
Czy były jakieś swoje inwencje poszczególnych zawodników?
  
 
Ostatnio pavlus (S) pytał ile można urwać na przedniej masce z laminatu w stosunku do oryginalnej.

No to wziąłem się wczoraj za ważenie.
Oryginalna maska z zawiasami waży dokładnie 18 kg.

Moja wydmuszka z dodatkową nadbudówką zaciągu powietrza waży 7.2 kg.


Myślę że udało by się zejść niżej gdybym posiadał TIG i lepiej przygotował aluminiowy stelaż. Niestety nie powiadam takowego, przez co musiała pójść większa ilość żywicy aby dobrze związać poszczególne ramiona stelaża.

Dojdą jeszcze zapinki i gumowe zaczepy, ale oryginalny zamek z podstawą też swoje ważą.
  
 
Klatki były białe, czarny mat to już inwencja własna.
  
 
Dzięki za informację, jak będziesz ważył inne części to pisz również!
  
 
Dziękuję

Cytat:
2015-06-18 20:17:52, Mruk pisze:
Klatki były białe, czarny mat to już inwencja własna.

  
 
po dzisiejszych analizach nad sposobem montażu przedniej klapy - jestem pewien że ucieknę kolejne 400 - 500 gram
Wiem że to już obłęd, ale skoro się da, i nic nie zmieni to w jej sztywności i wytrzymałości, więc czemu tego nie zrobić ot takie zawodowe skrzywienie.

Cytat:
2015-06-18 21:30:42, pavlus pisze:
Dzięki za informację, jak będziesz ważył inne części to pisz również!

  
 
Nowa wydmuszka - i to dosłownie.
Mega lekka klapa - pierwsza z dwóch. Montowana będzie standardowo na zawiasy i zamykana na gumowe zapinki.
Do 2 warstw skorupki dołożony delikatny aluminiowy stelażyk, oraz blaszane puszeczki ze śrubami określające wysokość montażu.


Ile to waży?








Waży 2,5 kg



Równolegle ostatnie prace przy karoserii.
Ostatnie cięcia i spawy.
Wstępne przymiary i prototyp niesamowicie sztywnego, i skróconego uchwytu kierownicy i pedał.





Niebawem pojawia się wąż elastyczny i zaczynam montaż układu chłodzenia hamulców. Tył i przód.
  
 
Miało być już kolorowo, a tu biało, biało, biało.



mały remont w najstarszym " Tadeuszu " - silniczek wycieraczek odmówił posłuszeństwa.




  
 
widok - lepszy niż na lazurowym ...
  
 
W moim wycieraczki jeszcze działają, ale mają prędkość pełznącego żółwia....
opłaca się to reanimować, czy lepiej kupić używane z pierwszych Caro?
  
 
Silniczek w 125 tce na pewno taki sam jak w maluszku.
Można jeszcze nowiutki za parę złotych dostać.

Przy tego typu wynalazkach, na wstępie dla pewności pasuje odpiąć ramiona od silniczka, bo często tulejki w których obracają się sworznie są zapieczone ( zardzewiałe ), i nawet 3kW sprawnego silnika będą miały problem.

U mnie po 47 latach mechanizm ramion działa jak nowy, zastał się ( z nieużywania ) natomiast mechanizm zębatkowy, przez co spalił się silnik. Ale znalazłem jeszcze zapasowy...


  
 
Żeby nie było że mam wakacje... przedstawiam com właśnie uczynił.


Biel bezbłędna. RAL 9016 - po prostu śliczna
Dziś podsycha podłoga, juto lakieruje wnętrze wnętrze

  
 
Dziś po raz pierwszy fiat o własnych siłach wyjechał z garażu. Co prawda popchnięty ale wyjechał.
Wuzeczkowi na którym spędził ostatnie pół roku już podziękujemy.
Wnętrze wylakierowane, tylne zawieszenie złożone na gotowo, przód będzie rozbierany po lakierze zewnętrznym.

Zacząłem porównywać kolory bieli, i ta faktycznie jest strzałem w 10-tkę.

Teraz pasuje pozaklejać wszystkie otwory i zaczynać kolejny etap zbaw w lakiernika Kurdeczka, coraz bardziej zaczyna to bawić cieszyć...



  
 
elegancko
czekam z niecierpliwością na efekt końcowy
p.s. gdzie zamawiałeś felgi?
  
 
A to nie seryjna stal założona odwrotnie
  
 
nie no - te w tej chwili to faktycznie założona odwrotnie seria. Bo bez tarcz hamulcowych nie bardzo chcą się obracać na piastach.

A tak szeroką stal faktycznie też sobie zrobię, na wypadek startów na jakiś przydomowych parkingowych imprezach, żeby nie zniszczyć aluminiowych, a tam o krawężniki nie sztuka.
  
 
to że stalówka odwrócona to wiem
pytałem o Cromodory
  
 
Aluminiowe felgi na dwa samochody kupowaliśmy razem szanownym kolega Piątką, i to on jako handlowiec zna adres skąd zamawiał. Pytaj Artura.