[125p] Kałczuk 125FP - Franky Garage - Strona 13

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
kopiłem sobie wałek rozrządu a tu taki zonk czy da się to przerobić z poloneza do fiata??


dotarł także błotnik


oraz ostatnia część do bez stykowego układu zapłonowego


no i zaczynam myć wszystkie części silnika do składania



  
 
czy da się założyć obudowę paska rozrządu i kola z paskiem z poloneza do dużego??
  
 
da się.
Tylko szkoda, bo na łańcuszku było by lepiej.
Co to za wałek ?
  
 
jakiś tam świątek jedyne co o nim wiem to ze wzniosy ma 6,8mm
  
 
NIe lepiej oddać wałek do szlifierni, żeby przerobili i wstawili noniusz gdzie trzeba. Operacja za 50 zeta zapewne. To taniej niż obudowa, pasek i dwa koła z polda.
  
 
Jak na dzień dzisiejszy łatwo jest z dostępem do bardziej wyczynowych wałków nierządu do silników 1500?
Jakie wałki byście polecili?

Ostatnio chodzi mi po głowie zrobienie troszkę podkręconego silnika 1500 do drugiego mojego fiacika.
A może lepiej silnik 1600 ?

[ wiadomość edytowana przez: Lukasz_Wais dnia 2015-04-29 12:17:17 ]
  
 
swiatek i rewar zrobia co chcesz
  
 
Trzeba tylko pamiętać, że popychacze i klawiatura mogą nie do końca wyrobić przy wałkach powyżej 300 st.
  
 
Cytat:
2015-04-29 14:31:25, Furiosus pisze:
Trzeba tylko pamiętać, że popychacze i klawiatura mogą nie do końca wyrobić przy wałkach powyżej 300 st.



a co to będzie powodować??
  
 
Zawory nie zdążą się na czas pozamykać - pootwierać więc efekt może być odwrotny od zamierzonego.



[ wiadomość edytowana przez: Furiosus dnia 2015-04-29 15:16:09 ]
  
 
hmm pytam bo koleszka od którego kupiłem świątka ma jeden wałek na łańcuch ale to jest 310, czyli to może nie mieć sensu go wymieniać?
  
 
to jest kwestia obrotów silnika, zamknąć się zdąrzą tylko trzeba będzie dać twardsze sprężyny zaworowe
  
 
Po prostu założenie tak grubego wałka wymaga odpowiedniej modyfikacji układu sterowania zaworami, tak, żeby zdążyły się zamykać na czas. Zmiana charakterystyki sprężyn i ccustomowa lekka klawiatura.
Układ sterowania zaworami w fabrycznym FSO jest niestety mało precyzyjny do tego klawiatura lubi "tracić" swoje właściwości - wyciera się poprostu.

310 - to grubo do takiego silnika w moim mniemaniu.
  
 
no to chyba zostaje opcja seria bo byłem i tokarza i tego wałka z poloneza nie warto przerabiać bo na czopach nieco inny wymiar niż mój seryjny
  
 
wszystkie te cyferki które podajecie są super , trzeba tylko pamiętać/wiedzieć jaka jest ich "prawdziwa" wartość.

  
 
Prawdziwa czyli przy odpowiednim ludzie pomiarowym. Ja kiedyś mierzyłem wałek Światka (niby podaje parametry przy luzie 0,2) i miał wtedy 340 stopni! Przy luzie 0,6 miał ich już 308.

pozdro
  
 
Cytat:
jakiś tam świątek jedyne co o nim wiem to ze wzniosy ma 6,8mm



Daj sobie spokój z tym wałkiem. Będziesz kombinował i wyjdzie kupa i stracisz czas, kasę i cierplwość.
Daj swój stary wałek do Świątka i niech zrobi 278, albo 285.
Nic więcej nie kombinuj.
Z resztą jak powiesz do czego - to sam podpowie. - Żeby sieto nie krecił owyżej niż 7 tysi. B o się zrobi awaryjne.
Pozostajesz na seryjnych sprężynach i nie masz problemów z ustawieniem zapłonu, na zwykłym paliwie.
Wszystko co jest powyżej 290 stopni mija się z celem w Twoim przypadku.
"""Układ sterowania zaworami w fabrycznym FSO jest niestety mało precyzyjny do tego klawiatura lubi "tracić" swoje właściwości - wyciera się poprostu.
310 - to grubo do takiego silnika w moim mniemaniu""""
To delikatnie powiedziane.
Klawiatura w tych silnikach ma za dużą bezwładność.
Miałem kiedyś wałek 310 stopni. To była masakra. Jechało dopiero od 5.5 tyś ,a konczyło się na 8. Działo się, tylko krótko i drogo.


[ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2015-04-30 09:00:05 ]
  
 
Cytat:
2015-04-30 08:54:00, gregor125 pisze:
Jechało dopiero od 5.5 tyś ,a konczyło się na 8. Działo się, tylko krótko i drogo. [ wiadomość edytowana przez: gregor125 dnia 2015-04-30 09:00:05 ]



niektórzy tak lubią
  
 
a teraz pytanie z innej beczki , jak rozwiązać odmę w ohv?? ta gruszka na bloku ma zostać? czy może tam ma być trójnik łączący miskę z blokiem i catch tankiem?? czy jeszcze coś innego
  
 
z bloku w tankowca i z tankowca w michę po mojemu.