Skrzynia R1 a tylny most

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć

Szoko mnie zaraz pewnie zjedzie za spam na temat R1 i dyfrów info znalazłem, ale nie do końca wiem czy wszystko rozumiem, dlatego zwracam się do bardziej doświadczonych kolegów z paroma pytaniami...w celu poprawy przyśpieszenia kosztem Vmax czy ma sens zostawić seryjna skrzynię i dołożyć do tego dyfer z przełożeniem 3:91 czy lepiej 4:10 ? czy włożyć R1 i zostawić seryjny most ? czy np zestawienie R1 z 3:91 nie będzie za dużym hardcorem, bo ile dobrze rozumiem dyfer z 3:91 już sam w sobie ma zapotrzebowanie na moc silnika ? z góry proszę o wyrozumiałość człowiek dopiero się uczy
  
 
Skrzynia 1R jest "dedykowana" pod dyfer 4,44.
  
 
dziękuje za konkretna odpowiedź dobrze rozumiem ze R1 to jest dłuższa 1 i 2 ? i popraw mnie Szoko czy dobrze to rozumiem, przy dyfrze 3:91 jest największy stosunek obrotu wału do obortu kół ? czyli w połączeniu z seryjna skrzynia, przy "fabrycznym" zakresie obrotów silnika dla danego biegu,uzyska się więcej obrotów kół a co za tym idzie teoretycznie lepsze przyspieszenie ?
  
 

Zestaw R1 ma dłuższa 1 i 2 i kolejne biegi zbliżone miedzy sobą, tak aby po zmianie biegów silnik zawsze znajdował się w optymalnym zakresie obrotów (najlepszy moment).
Dynamikę uzyskujesz przez zwiększanie przełożenia..

Weź to stary na logikę !
Masz rower z przerzutkami ?
Jak Ci się łatwiej rozpędzić?
  
 
ok czyli najoptymalniej zestawić R1 z 4:44, będzie i dynamika i dzięki R1 optymalne obroty / moment. A przełożenia w dyfrach im wyższa wartość przełożenia tym więszkę przyśpieszenie ,a mniejsze Vmax ? przyspieszenie = R1 + 4:44 dobrze kombinuje ?
  
 
Tak jest. Ale trzeba mieć mocniejszy motor.
  
 
hehe tego już się domyśliłem do moturu na razie idą poziome