Układ hamulcowy - FSO- Polonez

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytanie.
Czy ktoś zakładał pod zaciski Fso- Polonez - tarcze od ATU 240 mm? od Lucasa?
  
 
Ja zakładałem całego lukasa - zwrotnica tarcze zaciski.
  
 
JA też , ale chodzi mi o coś innego.
Tarcza ( 240mm) od lukasa- do starego zacisku ( 227mm).
CZy tak się da ,czy będzie brakować ...miejsca.
  
 
Wysokość tarczy jest identyczna. Miałem kiedyś takie tarcze z tyłu w poldku. Rozpiłowałem delikatnie otwory na fasolki tak, aby klocek był przy krawędzi tarczy. I nie było to ((240-227)/2)=6,5mm tylkko mniej - jakieś 4mm.
W sumie można pokusić się o podobną rzeźbę z przodu.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
no własnie o to mi chodziło.
Lepiej działało ?
  
 
Nie mierzyłem. Nie odczułem.
Pewnie tak.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
jak założę to wrzucę fotki.
Zawsze dodatkowo parę mm więcej
  
 
A ja mam inne pytanie, czy dużo jest roboty z hamulcami od ładzianki? Tam jest zdaje się dwutłoczek i trochę większa tarcza - w dalszym ciągu pod 13-kę
  
 
Możesz też zapakować wentyle z palio i 13 też podejdzie.
  
 
jeżeli hebel jest lepszy niż to seryjne gieeee to ja chętnie Pytanie pwr79 jaka jest rzeźba z tymi zaciskami z palio?
  
 
Cytat:
2015-05-06 14:13:18, eFeSOwiec pisze:
jeżeli hebel jest lepszy niż to seryjne gieeee to ja chętnie Pytanie pwr79 jaka jest rzeźba z tymi zaciskami z palio?



Nie ma rzeźby, wsadzasz i tyle Trzeba mieć zwrotnicę z mocowaniami od lucasa. Są twa typy tarcz - musisz kupić te mniejsze.

Tak to wygląda po założeniu:



W zasadzie jak masz dobrze utrzymane seryjne hamulce, to też powinny być ok.
  
 
na ładę 13stka bez problemów nachodzi,plusem jest to ze za grosze kupujesz tłoczki i inne duperele do regeneracji.dawno zakładałem wiec nie jestem pewny,ale chyba zwrotnice muszą byc ładowskie.
  
 
zwrtotnica i piasta są z FSO. Płyta jarzmo, tłocki, tarcza, klocki, zabezpiecznia - łada.
Przewód giętki z szerokiego caro (dłuższy - długość jak lucasowy)
Zasadniczo puzzle.

Prosta zasada - im większa tarcza tym lepsza skutecznośc hebla.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Pawel wentyle z Palio pasują pod 13" ?
  
 
Cytat:
2015-05-07 02:36:20, OLO pisze:
zwrtotnica i piasta są z FSO. Płyta jarzmo, tłocki, tarcza, klocki, zabezpiecznia - łada. Przewód giętki z szerokiego caro (dłuższy - długość jak lucasowy) Zasadniczo puzzle. Prosta zasada - im większa tarcza tym lepsza skutecznośc hebla.



Olo to jest dobra informacja Czyli muszę zorganizować zaciski z ładzianki, mocowanie zacisków od łady przykręcane do zwrotnicy z Poloneza. to są najważniejsze tematy. Klocki i tarcze to wiadomo, że i tak są inne. Plusem jest to, że tłoczki z cylindrami można zdemontować w celu wyczyszczenia obudowy zacisku. Poza tym dwa tłoczki o większej średnicy pracujące wespół i większa tarcza. Chyba pójdę w tę stronę
  
 
Cytat:
2015-05-07 10:38:07, Piatka pisze:
Pawel wentyle z Palio pasują pod 13" ?



O ile pamięć mnie nie myli, miałem założone 13 ATS
Tylko nie wszystkie... musisz zobaczyć na wymiary tarcz ja już nie pamiętam ile miały te moje... musiał bym zmierzyć ale to dopiero jak by coś w weekend.
  
 
Ja mam u siebie 7,5 albo 8 calową felgę stalową 13-kę. To jest poszerzana polonezowska stalówka.

Mam nadzieję, że wejdzie
  
 
Cytat:
2015-05-07 13:06:02, eFeSOwiec pisze:
Ja mam u siebie 7,5 albo 8 calową felgę stalową 13-kę. To jest poszerzana polonezowska stalówka. Mam nadzieję, że wejdzie



Dlaczego miała by nie wejść? Najwyżej dasz dystans
  
 
Cytat:
2015-05-07 14:29:06, pwr79 pisze:
Dlaczego miała by nie wejść? Najwyżej dasz dystans



no i jeszcze poszerzenia będę musiał założyć, żeby mi koła nie wychodziły poza obrys potem tylko folia i wizualnie wychodzi rasowe 2000 ze stajni OBRSO hehehe
  
 
Ci co startują na monte ,mają Ferrodo F3000 i seryjny zestaw hamulcowy i też daje radę.
Miałem lucasa, szału nie robiło.
teraz kombinuję z seryjnym zaciskiem fso i tarczą lucasa + ferrodo.
Mam w zapasie ładę i też do tego się przymierzałem.
I chyba jest to najlepsza opcja.
Bo ferrodo do ładzianki też jest.