Sterownik centralnego zamka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam. wiem, że temat poruszany był już kiedyś (przeczytałem chyba wszystkie posty) jednak konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Chcę bowiem zamontować pilota do mojego espero i mile widziana porada odnośnie jaki sterownik konkretnie zakupić (najlepiej nr aukcji) i w które przewody się podłączyć. NIE ZALEŻY MI ANI NA MRUGAJĄCYCH KIERUNKACH ANI NA OTWIERANIU BAGAŻNIKA. Chce jedynie otwierać drzwi z pilota i zamykać. Pogubiłem się również jeżeli chodzi o samo miejsce podłączenia. Jedni piszą , że w drzwiach kierowcy, inni, że w okolicy przedniego lewego słupka (chyba chodzi o wiązkę wychodzącą z przednich lewych drzwi) przy kierowcy a inni, że w nogach pasażera. Nie jestem elektrykiem dlatego najprostszy sposób byłby dla mnie najlepszy. Z góry dziękuję. Może ktoś montował to niedawno i pamięta co i jak . Pozdrawiam.
  
 
Nie miałeś w nim alarmu ??? Patrzyłeś do drzwi ??? Zobacz, czy masz siłowniki. Centraliki przeważnie mieliśmy pod kierownicą albo za popielniczką lub nawet w słupku przy nodze kierowcy. Byłoby łatwiej znaleźć odpowiednie kable. Jak nie masz to musisz ciągnąć kable sam. Notować siłowniki w drzwiach i w ogóle sporo tego.


[ wiadomość edytowana przez: Ikarus260 dnia 2015-05-06 23:01:48 ]
  
 
alarmu nigdy w nim nie miałem a siłowniki w drzwiach naturalnie są bo ma fabryczny centralny zamek. Pewnie każdy sterownik z allegro by pasował jednak wolałbym w ciemno nie kupować a podeprzeć się wiedzą praktyczną kogoś kto już pilota sobie montował.
  
 
Zakładałem, a i owszem. Ale ja zakładałem całość, łącznie z siłownikami w drzwiach, więc po prostu pociągnąłem dodatkowe kable (były w zestawie). Najtańsze chińskie badzie... znaczy, cudo - coś koło 70 PLN - śmiga bezawaryjnie do dziś (4 lata). Phantom czy jakoś tak. W oryginale masz 3 siłowniki 2 żyłowe, więc żadna filozofia się wpiąć, a w drzwiach kierowcy master - 5 żyłek (2 sterujące, 2 robocze i bodajże masa) - ale tu już odsyłam do Morawskiego. Druga sprawa, czy kupna centralka pociągnie fabryczne siłowniki prądowo.
  
 
Ja montowałem też. Miałem kable od centralnego zamka pod kierownicą. Ale wcześniej był tam alarm. Tylko centralka była wyjęta, bo się paliła
  
 
to były espero bez centralnego zamka???! bez klimy welurów to słyszałem ale, żeby centrala nie miały to zdumiony jestem
  
 
Cytat:
2015-05-07 09:26:54, Rafi pisze:
to były espero bez centralnego zamka???! bez klimy welurów to słyszałem ale, żeby centrala nie miały to zdumiony jestem


W europie nie było takich.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Wszyscy piszecie o wszystkim tylko nie o tym co jest przedmiotem zapytania

W espero centralka centralnego jest w prawym przednim słupku za komputerem silnika (w 90% przypadków powinna tam być) trzeba zdemontować komputer (2 wkręty) żeby dostać się głębiej - do centralki.

Centralka centralnego to takie czarne pudełko wielkości ...paczki papierosów. W pudełku tym poza elektroniką są 2 przekaźniki odpowiedzialne za otwieranie i zamykanie drzwi. Przekaźniki te mają "bebechy" na wierzchu. Wystarczy dotknąć odpowiednią kotwicę aby siłowniki otwierały się bądź zamykały drzwi.

Najprościej będzie wpiąć się pod styki robocze: "na wyjściu z przekaźnika" (przekaźników) poprzez dolutowanie odpowiednich kabelków ...podłączonych dalej do zakupionej centralki od pilota.

Sorry ale już kupę lat temu to robiłem i nie pamiętam szczegółów co i gdzie lutowałem ale w przypadku espero to jest prosta sprawa bo można obejść się bez tych "dedykowanych" dodatkowych siłowników, puszczać dodatkowe kable w wiązce drzwi itp. utrudnienia...

Niestety więcej nie pomogę bo swojego esperaka już dawno temu odstawiłem na złom...


W swoim "roboczym" samochodzie (...) wypierdoliłem pilota i wróciłem do XIX w. po tym jak na kilku parkingach przed marketami dowcipnisie skanowali sygnały z pilotów i otwierali zamknięte samochody... Wolałem nie ryzykować. Warto zastanowić się czy te najtańsze chińskie badziewia (które będziecie dokładać) warte są takiego ryzyka i zachodu....???

Pozdro.


  
 
Jeśli centralka jest oryginalna to musi tam być. Tak samo mam w Oplu. Dodatkowo jest jeszcze między komputerem, a centralką gąbka. Żeby ktoś nie pomyślał, że nie ma centralki.
  
 
centralka jest faktycznie dokładnie tam gdzie napisałeś. Z centralki wychodzą przewody w następujących kolorach:
zielono-czarny
biało brązowy
czarny
czerwony
czerwony z białym paskiem
czarny z żółtym paskiem
ale który jest od czego to już nie wiem za bardzo.
  
 
Niech mi ktoś podpowie, który z wymienionych przeze mnie przewodów to masowy przewód. Z góry dziękuję
  
 
W podanej kolejności:
- sterowanie z przycisku w pilocie w drzwiach (LOCK)
- sterowanie z przycisku w pilocie w drzwiach (UNLOCK)
- "masa"
- "plus"
- zasilanie siłowników
- zasilanie siłowników (ruch w drugą stronę)
  
 
mam sterownik rtx, sprzedawca podesłał mi schemat ponoć do espero.
niestety nie umiem wklejać zdjęć więc napiszę jakie kolory wg sprzedawcy należy połączyć:
biały przewód z centralki(pilota) połączyć z czarno-zielonym w centrali espero
żółty i żółto czarny z centralki pilota połączyć ze sobą i wpiąć w masę espro
a biało czarny z centralki pilota podłączyć do brązowo-białego w espero.

o plusie nie ma tam żadnej mowy. napisane jest natomiast, że potrzebna wiązka znajduje się w lewym przednim słupku w nogach kierowcy. Sprawdziłem i są tam przewody czarno-zielony i biało-brązowy jednak reszta jest inna niż z centralki za komputerem. oczywiście jeżeli będzie kłopot to podjadę do elektryka ale wolałbym sam sobie poradzić
  
 
Sterownik musisz zasilić, inaczej nie będzie działał (plus na czerwony z bezpiecznikiem, masa na czarny). Podaj model sterownika.
  
 
rtx ranger se2c
  
 
Cytat:
2015-06-24 11:25:35, Rafi pisze:
biały przewód z centralki(pilota) połączyć z czarno-zielonym w centrali espero żółty i żółto czarny z centralki pilota połączyć ze sobą i wpiąć w masę espro a biało czarny z centralki pilota podłączyć do brązowo-białego w espero


Spróbuj tak połączyć, będziesz miał sterowanie pośrednio przez przycisk w drzwiach (powinno działać, dodatkowo sterownik nie będzie tak obciążony prądowo). Zasilanie samego sterownika tak czy tak musisz zapewnić (czerwony z bezpiecznikiem, czarny).
  
 
czyli podany przez sprzedawcę sposób nie pozbawi mnie zamykania panelem w drzwiach czy kluczykiem?
i rozumiem, że wszystkie potrzebne przewody znajdę właśnie przy centralce po prawej stronie nóg pasażera za komputerem? i jeszcze jedno pytanie odnośnie tego plusa piszesz czerwony przewód z bezpiecznikiem ale nie widziałem żadnego bezpiecznika czy mam go domontować ?
  
 
Za komputerem czy w wiązce po stronie kierowcy - nie ma znaczenia, to te same przewody (czarno-zielony i brązowo-biały). Fabryczne zamykanie będzie działać jak do tej pory (sterownik wpinasz tak naprawdę w przycisk w drzwiach w tym wypadku - po prostu oprócz wciśnięcia przycisku palcem dodatkowo będziesz mógł "wcisnąć go" sterownikiem przez pilota). Między każdym odbiornikiem a akumulatorem powinien być bezpiecznik, jeżeli weźmiesz "plus" z fabrycznej instalacji (a nie pociągniesz osobnym przewodem) to na bank będzie szedł już przez skrzynkę bezpieczników, więc nie musisz go dokładać, ale dodatkowy bezpiecznik nigdy nie zaszkodzi. 10 - 15A wystarczy.
  
 
dzięki za poradę. jutro jak będzie pogoda to spróbuję bo zaraz do pracy wychodzę.
  
 
sterownik zamontowany. wszystko przebiegło dokładnie tak jak opisałeś. dzięki za pomoc