Czekoladowa чeтвёpka dawbialo1 - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Politolog, nie myślałeś nad jakimś fajnym, gustownym felunkiem ?
  
 
To zostawiam na deser. Na razie wypadałoby poprawić blacharkę, bo starszawy Francuz poobijał Ładziankę tu i ówdzie. No ale z tym chwilę się wstrzymam. Muszę policzyć finanse. Felgi to będzie wisienka na torcie. Na razie są 14 cali od Punto, bo po lekturze forum chciałem przejść na 14 cali. Może pomaluję na jasno lub rozjaśnię doraźnie jakimiś kołpakami z epoki

No i chyba czeka mnie zabawa z gaźnikiem. Dziwny objaw, raz na kilka - kilkanaście kilometrów coś poszarpuje autem, jakby na sekundę przygasało, a potem znów ok. Tylko, że szarpanie jest coraz częściej. Kiedyś było raz na kilka dni, a teraz co kilkanaście km.
  
 
Czy znany jest wam temat przewodów zaplonowych w materiałowym oplocie, które podobno mają być dużo lepsze niż robione współcześnie? Mam problem z poszarpywaniem raz na jakiś czas, jakby zapłon wypadał, a niby wszystko nowe w układzie zapłonowym (poza aparatem). Kolega, który kiedyś wiele lat miał ładę twierdzi, że to problem znany wszystkim ładziarzom i on sam szukał specjalnie starego aparatu z materiałowym przewodem, bo na nowych mu auto czasem poszarpywało. Na forum nic nie znalazłem, ale może pod złym hasłem szukam. Prawda czy legenda?
  
 
oczywiście, ze legenda.
  
 
Pomogła wymiana kondensatora w aparacie zapłonowym.

Przymierzam się do montażu lpg. Ponieważ mało kto już gazuje gaźniki, to nie ma części na stanie i trzeba ściągać zanim przyjadę na montaż. Czy ktoś kojarzy jaka butla wejdzie w koło w 2104? I jaki mikser jest do mojego gaźnika? Wysłałem niby zdjęcie do warsztatu lpg, ale wolę się upewnić, żeby uniknąć odsyłania części i przestoju Ładzianki w warsztacie.
  
 
Opcji mikserow sa dwa - albo nakladany od gory
mikser
Lub mikser stosowany zamiast podkladki ebonitowej, mozliwy do zalatwienia u Bartka.

Miksery montowane od gory gaznika maja rozne modyfikacje( na jeden waz lub dwa weze).

  
 
Cytat:
2016-04-06 06:26:54, glod pisze:
Opcji mikserow sa dwa - albo nakladany od gory mikser Lub mikser stosowany zamiast podkladki ebonitowej, mozliwy do zalatwienia u Bartka. Miksery montowane od gory gaznika maja rozne modyfikacje( na jeden waz lub dwa weze).



Dzięki, mikser kupiony, Łada dziś odstawiona na zgazowanie

Jedna rzecz mi jeszcze przeszkadza: między 45-60 km/h Łada wpada w wibracje, aż plastiki zaczynają skrzypieć. Poniżej i powyżej tej prędkości tego nie ma. Nie zależy od obrotów, ale od prędkości, z jaką jadę. Chyba nie wał? Bo wtedy wibracje zależałyby od prędkości obrotowej? Opony chyba, też nie, bo powyżej 60 znika. Szukać w zawieszeniu?
  
 
Cytat:
2016-04-18 10:49:30, politolog16 pisze:
. Chyba nie wał? Bo wtedy wibracje zależałyby od prędkości obrotowej? Opony chyba, też nie, bo powyżej 60 znika. Szukać w zawieszeniu?


Wał jak najbardziej może dawać takie efekty ale oczywiście napedowy a nie korbowy.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
politolog16 pisze: Opony chyba, też nie, bo powyżej 60 znika. Szukać w zawieszeniu?


a przy 120 ?
  
 
Cytat:
2016-04-18 14:40:41, morphio pisze:
a przy 120 ?



Muszę poobserwować czy się powtarza przy innych prędkościach. Z zakresu do 100km/h jest tylko między 45-60, a więcej rzadko jeżdżę
  
 
ja tak miałem kiedyś od 90-100km
kierownica strasznie sie trzęsła że trzeba było ją trzy mać dwiema rękami...jak przekroczyłem 100....juz było dobrze...jak zwalniałem drrrrrrrrrr????

po zmianie opon....wyszło na to...
też podejżewałem wszystko aż przełożyłem koła z tyłu na przód i problem znikł...!!!
  
 
Cytat:
przełożyłem koła z tyłu na przód i problem znikł



A wystarczyło by wyważyć kola, lub wyprostować felgi.
  
 
Cytat:
2016-04-18 14:40:41, morphio pisze:
a przy 120 ?



To wracając do tych wibracji. Wczoraj rozpędziłem się do 130. Wibracje są tylko w zakresie 45-60km/h i to zarówno gdy przyspieszam, hamuję silnikiem czy jadę na luzie. Krótko mówiąc czego bym nie robił to w tym zakresie są wibracje.

Przy niektórych prędkościach słychać trochę za bardzo most, ale wibracje są tylko między 45-60.

Jak kiedyś miałem problem z kołami, to nasilał się im szybciej jechałem, stąd koła bym wykluczył? Czy jednak zacząć od kół? Potem sprawdzić zawieszenie i na końcu wał?



[ wiadomość edytowana przez: politolog16 dnia 2016-04-20 09:17:41 ]
  
 
Zacznij od wału. Napędowego, nie korbowego.
  
 
sprawdź też koła
  
 
Czy wam też tak bardzo przekłamuje prędkościomierz? U mnie przełamanie dochodzi nawet do 20 procent i ciężko się połapać w rzeczywistej prędkości. Myślałem, żeby sobie założyć z boku licznik, który pracuje w oparciu o GPS, jednak to ostatecznosc. Opony mam 14 i czytałem, że przy takim rozmiarze przekłamanie jest akceptowalne. U mnie niestety nie jest. A co ciekawe dystans przejechany mierzony jest bardzo dobrze. Odchylenie od GPS na odcinku 50 km jest poniżej 2 procent.
  
 
U mnie koła 13" i opony 175/70 czyli standardowe i podczas licznikowego 100 km/h w rzeczywistości jest 90 km/h. Czyli przekłamanie o 10%. Przy standardowym rozmiarze opon licznik zawsze będzie pokazywał więcej (zabezpieczanie się producenta). Mimo to 20% to już spory błąd. Jaki mas rozmiar opon?
  
 
Opony 14". Ależ dużo nam powiedziałeś. Jaka szerokość, jaka wysokość? To jest też ważne.
  
 
u mnie 195/50/15 lub podobne i różnica prędkości w stosunku do nawigacji to kilka kilometrów przy większości prędkości, a im większa prędkość tym większa zbieżność wskazań
  
 
Cos mi siw wydaje zw standardowe 175/70. Ja do sb bd zakladal 185/60 ciekawe ile bd przeklamywalo