Katalogowa moc silnika 2105 1300 - jaka jest?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Katalogowa moc silnika 2105 1300 - jaka jest?

- motor w teście VAZ 2105 1300S podaje 69KM
- przyśpieszenie 0-100 13,4 sek.!
- Vmax 136km/h
- dyfer 4:1

- motor w teście VAZ 2105 kombi 1300 podaje 65KM

- wikipedia podaje 68KM
- przyśpieszenie 18s
- Vmax 145km/h
- dyfer 4:3

Moja jest '89r 2107 1300 4b "wersja Fińska" - cokolwiek to znaczy;
czy ktoś pomoże mi to ogarnąć?
  
 
Tutaj masz info.

Poklikaj i będzie wiadomo.


[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-12-26 22:07:22 ]
  
 
Różnice w mocy silnika wynikają z innych norm, według których podawana jest moc (DIN i SAE). A przyśpieszenie podawane przez Motor... to chyba według radzieckiego zegarka Wostok, po spożyciu litra Stolicznej przez sprawdzającego
  
 
Cytat:
2015-12-26 18:59:25, Pereira pisze:
Różnice w mocy silnika wynikają z innych norm, według których podawana jest moc (DIN i SAE). A przyśpieszenie podawane przez Motor... to chyba według radzieckiego zegarka Wostok, po spożyciu litra Stolicznej przez sprawdzającego



Pewnie tak...
Być może jest to przyśpieszenie 0-80km/h, bo takie testy wówczas Motor także robił...
A potem przy przepisywaniu "do internetu" popełniono błąd. Lub też błąd popełniono celowo już wówczas za czasów PZPR...
Wg jakiej zatem normy podaje Wikipedia, chyba nie SAE? Piszą tam co chcą, tyleż ona warta.

Za książką "poprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" podaję,
że nieco poprawiony OHV 1500 0-80 powinien robić w 125p w 11s - z dyfrem 4:1.
Dane mogę potwierdzić w realu. "Nieco" oznacza kosmetykę, nie tuning.
Maksymalny tuning tej jednostki pozostawiający jeszcze akceptowalne zużycie paliwa i trwałość ok. 50 000km to OHV 1600 95KM/5600 i 145Nm/4000, 0-100 12s, trwała autostradowa Vmax 165 km/h na V. przy 4:1. Ale to offtopic.

Czym różni się silnik VAZ 1300 od silnika 2105 1300 inaczej - 1300S? Tylko gaźnikiem Ozon?
Przecież chyba nie?



[ wiadomość edytowana przez: bartcom dnia 2015-12-26 21:29:05 ]

[ wiadomość edytowana przez: bartcom dnia 2015-12-26 21:32:50 ]

[ wiadomość edytowana przez: bartcom dnia 2015-12-26 21:34:40 ]
  
 
Wg książki "Jeżdżę samochodem Lada 1300S", silnik 2105 o pojemności 1,3 l ma następującą moc:
-wg GOST - 69 KM,
-wg DIN - 65 KM,
-wg SAE - 72 KM.

Natomiast przyśpieszenie:
-do 80 km/h - 13,4 s,
-do 100 km/h - 20,6 s.
  
 
Jakby nie liczyć mac silnika 1300 jest po prostu za mała 😡

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Silnik 1,3 to całkiem fajna jednostka. Bez problemu zawstydzi 1,6 z Poloneza.

Tyle poszła moja lada z silnikiem 1,3, dodam, że na LPG i dojechanym motorem.
Fotka

[ wiadomość edytowana przez: SzokoLada dnia 2015-12-26 22:34:29 ]
  
 
Cytat:
2015-12-26 22:12:18, SzokoLada pisze:
Silnik 1,3 to całkiem fajna jednostka. Bez problemu zawstydzi 1,6 z Poloneza.


Nikt nie wie tego lepiej, niż ja.
Za czasów mej bujnej młodości miałem okazję porównać osiągi Łady 2105 w motorze 1300 z Milicyjnym Polonezem Caro 1600. Moja Łada była szybsza
  
 
Policyjny Caro GLi 1.6 prawdopodobnie był na wtrysku 76kM; Caro GLE 1.6 - gaźnikowe miały dyfer 3,9 i też kicha,
choć ten drugi VAZ'a 1300S powinien robić...

Natomiast Polonez '87-'90 "przejściówka" 1.6 SLE z dyfrem 4,1 gaźnikowy ma 87kM wg DIN, 160km/h 0-100 15s.

W jaki więc sposób Łada 1300S może być szybsza: 65kM wg DIN, 145km/h 0-100 20s.?
- oczywiście standardowa. Silnik VAZ 2105 daje oczywiście znacznie większe możliwości.

Mam zamiar coś z tym zrobić.
W co lepiej iść: short rod 1.3 --> 1.6 (krótkie korby) - bez kompresora
czy poprawa 1.3 (plan głowicy - ile?, kanały - wyrównanie, kolektory - pasowanie, zawory - frez, docieranie) + kompresor?
- z tym, że mam gaz, jeżdżę zarówno za benzynie jak i na gazie.

VAZ 2105 jest raczej wysokoobrotowy w całkowitym przeciwieństwie do OHV.
To mi się najbardziej w nim podoba, tylko jak jechać 200 km cały czas z 6000 obr/min?

Sorry, znowu offtop powstaje...

[ wiadomość edytowana przez: bartcom dnia 2015-12-27 13:58:34 ]
  
 
Co do pościgu- to wykorzystałem te elementy przewagi, jakie miałem. Policyjne Caro nie chodziły rewelacyjnie, ale na pewno osiągały większe prędkości, niż Łada 1300.

Rasowanie motoru 1300 nie da za dużo, lepiej zrób z tego 1600 lub kup większy silnik 1700.
  
 
Trzymam w ręce dowód rejestracyjny łady 21072 1300 (1294) z roku 1986( podałem błędnie w opisie 85 już poprawiłem) moc to 52kW. silnik 2105. Mój styl jazdy to styl szofera królowej angielskiej a więc moc wydaje się odpowiednia %20x().
  
 
Cytat:
2015-12-27 16:10:23, Pereira pisze:
Co do pościgu- to wykorzystałem te elementy przewagi, jakie miałem. Policyjne Caro nie chodziły rewelacyjnie, ale na pewno osiągały większe prędkości, niż Łada 1300. Rasowanie motoru 1300 nie da za dużo, lepiej zrób z tego 1600 lub kup większy silnik 1700.



Ale ten kompresor do 1300, czy nie warto w to pójść? Ktoś sprawdzał?
Zrobić 1600 - ale jak? wał 2103 1.5+krótkie korby czy +krótkie tłoki (od czego)?
- co z przeciwwagami na wale? (zahaczają czy nie zahaczają?)
- wałek rozrządu, gaźnik ?
- spalanie stukowe?
- trwałość? Jesli jest niższa niż 50 tys. - chyba nie warto...
- robi to ktoś już konkretnie w short-rodzie doświadczony aby zrobić to trwale?

PS. Gdzie jest dział tuning a w nim temat "short rod", znaleźć nie mogę?...
  
 
Ale ten kompresor do 1300, czy nie warto w to pójść? Ktoś sprawdzał?
-dużo pracy i kasy, jeśli już uturbiać- to lepiej większy silnik

Zrobić 1600 - ale jak? wał 2103 1.5+krótkie korby czy +krótkie tłoki (od czego)?
-silnik 1300, wał 1500, korby albo z Rosji (kolega Bartixir może Ci pomóc), albo z Węgier, albo od któregoś silnika DOHC, nie pamiętam już, którego, tłoki 1300 modyfikowane lub tuningowe

- co z przeciwwagami na wale? (zahaczają czy nie zahaczają?)
- jak skrócisz tłok, to chyba nie

- wałek rozrządu, gaźnik ?
-zawsze warto przy tuningu zrobić

- spalanie stukowe?
- jak nie przesadzisz ze stopniem sprężania, to nie będzie problemu

- trwałość? Jesli jest niższa niż 50 tys. - chyba nie warto...
-zależy, co zrobisz z silnikiem i w jaką moc celujesz... oraz jak jeździsz

- robi to ktoś już konkretnie w short-rodzie doświadczony aby zrobić to trwale?
- zdaje się, że Morphio aktualnie robi, poszukaj jego tematu

PS. Gdzie jest dział tuning a w nim temat "short rod", znaleźć nie mogę?...
- wiedza jest rozczłonkowana, szukaj wyszukiwarką