Rozważania swapowe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bo tak zima to mnie wzięło za rozważania.

Seat Marbella 903 znaczy Panda MK1

Najpowszechniejsza droga to silnik Punto 1.2 60KM i skrzynia fire UNO i półosie Panda Fire.

Tanio na swapa idzie kupić zardzewiałą kompletną Siene 1.2. Tylko nie wiem jak podejść do tematu czy to była jakaś skrzynia modyfikowana po Uno czy kompletnie nowe dzieło?

Też jest ten stary silnik 1372 Uno. Tylko też ma inne półosie niż uno Fire wiec nie podejdą półosie z Pandy.
  
 
Żeby nie zakładać kolejnego tematu. Może ktoś robił doktorat z silnika 1372 z Uno. Bo w teori to jest to samo co w Tipo/Tempra i późniejsze Sieny. Wiadomo różnica w osprzęcie. Ale czy np zmieniali coś w głowicy na przestrzeni lat?

Silnik niby stary technologicznie. Czy on jest dużo cięższy od silników FIRE?
  
 
Jak już wkładać sohca ( choć nie wiem czy nie trzeba rzeźbić podłużnic ) to akurat 1,4 jest chyba najgorszym wyborem. Duży skok, mała pojemność robi z niego nudnego kapcia. Chcesz go coś modzić czy wsadzać serię? Mając już skrzynię która spina się z sohcem można by się pokusić o 1,6 16V ze sieny/palio.
  
 
Cytat:
2016-01-30 10:53:31, pavlus pisze:
Jak już wkładać sohca ( choć nie wiem czy nie trzeba rzeźbić podłużnic ) to akurat 1,4 jest chyba najgorszym wyborem. Duży skok, mała pojemność robi z niego nudnego kapcia. Chcesz go coś modzić czy wsadzać serię? Mając już skrzynię która spina się z sohcem można by się pokusić o 1,6 16V ze sieny/palio.



Ostatnio na olx była panda mk1 z silnikiem 1.6 Tipo/Tempra. Wyglądało na to że silnik się mieścił. Chyba największy problem to dopasować półosie.

Silnik wsadzona będzie seria. Obecnie w Seacie jest 0.9 fiata i skrzynia króciutka 4,5. Bardzo źle się tym jezdzi po autostradach i ekspresówkach. I zamiast kupować nowsze cywilizowane auto co jeździ bez problemów 110 km/h po autostradach wymyśliłem swapa. To małe kańciate auto ma coś w sobie i ma się niajak do cywilizowanej motoryzacji.

Za 1000 zł spokojnie kupi zgnite Uno/Siene na dawce.

Najlepszy by był chyba 1.2 ze Sieny. Ale też odpada bo skrzynia krótka 4.0. Siena 1.4 i 1.6 też wiele lepiej nie jest 3,9. Uno w 1.4 miało fajne długie skrzynie 3,3 lub 3,5. Tipo też 3.9. Fajnie by było kupić jeden samochód w całości a nie kombinować i szukać jeszcze innej skrzyni biegów.
  
 
przełożenie główne to jedno a jakie masz przełożenia poszczególnych biegów? 4 czy 5?
  
 
Cytat:
2016-01-30 16:14:01, pavlus pisze:
przełożenie główne to jedno a jakie masz przełożenia poszczególnych biegów? 4 czy 5?



Obecnie?
5ty 0,83 i główny 4,5 bo wnętrze skrzyni to (ponoć) to samo co fiatowska skrzynka 900. Na piątym biegu 3000obr 85-90 km/h.
  
 
Cytat:
2016-01-30 16:14:01, pavlus pisze:
przełożenie główne to jedno a jakie masz przełożenia poszczególnych biegów? 4 czy 5?


a ja pytam o heble i zawieszenie...
  
 
Cytat:
2016-01-31 01:15:49, mar125 pisze:
a ja pytam o heble i zawieszenie...



Seryjnie tam są zaciki z duuużo cięższego fiata 125/FSO polonez. Po zakupie auta trzeba było wymienić przeowdy elastyczne wszytskie bo się jeden rozwarstwił.

Seryjnych miękkich amortyzatorów nie ma bo poprzedni wlasciel wsadził Sachsy Touringi. Auto nie będzie używane w rajdach i szaleńczych jazdach. Poprostu u mnie w górach brakuje mi w tym momentu obrotowego. W Ładzie jak robiłem swapa 1.3 -> 1.7 to sobie bardzo chwaliłem. Skrzynia biegów 4biegi taka sama a jazda pod górki o niebo lepsza. Prędkości max nigdy nie sprawdzałem bo jestem kierowcą typu emeryt


A może ktoś wie jak z wagami takich silników? 900? 1.2 Fire? 1.4 1.6 albo 1.6 16V?
  
 
Jeśli wejdzie tam skrzynka z Lacii Y najstarszej 1.0 z mocowaniami to w to miejsce masz kilka konfiguracji przełożeń od krótkiej VI z P1 po długą V z Seja. A silnik to łatwo i tanio 75.
  
 
Raczej bym szukał nowszych silników z punto I już takie 1.2 60km daje radę a skrzyń jest kilka, uno 1,4 to stara historia
  
 
Cytat:
2016-02-01 18:49:57, Try3ek pisze:
Raczej bym szukał nowszych silników z punto I już takie 1.2 60km daje radę a skrzyń jest kilka, uno 1,4 to stara historia



Punto odpada. Nie wystepują zgnite więc trudno kupić w małych pieniądzach. Za to bezproblemowo sie kupi zgnite uno/siene (1.2 zadko sie trafiają) lub tipo.

A jak swapować to jedynie kupic całe auto żeby nie brakowało po drodze elementów...

Wiem że ten 1372 to prehistoria. Ale przecie przy 110 km/h przy spokojnej jezdzie nie bedzie dostawał zadyszki?
  
 
Cytat:
2016-02-01 19:27:30, NaczelnyFilozof pisze:
Punto odpada. Nie wystepują zgnite (...)

Chyba żyjemy na innych planetach.
  
 
napisalem Ci juz posta ze zdjeciami na forum pandy{volumetrico} , to nie bede sie powtarzal

A apropo silnika 1.4 uno/tipo, to do normalnej jazdy jest napewno lepszy niz starsze wersje 1300 czy 1500 z ritmo/regaty 128 itp, bo ma wlasnie tlok jak 1100 a skok jak 1600, bardziej elastyczny dolem, niz sporo podkwadratowe silniki 1300/1500 na tloku 86/ 86.5.


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2016-02-01 20:21:46 ]
  
 
Cytat:
2016-02-01 20:16:55, jacekes pisze:
Chyba żyjemy na innych planetach.



Przepraszam Oczywiście że występują. Ale łatwiej trafić zgnite uno/siena niż punto
  
 
Na raziue kupiłem silnik ze skrzynią ze Sieny i rozkręcam w garażu...


No i teraz tak by było: Silnik ze sieny. Skrzynia z una. Półosie z pandy. Czy do tego podejdzie mi moje sprzeglo z 900? Bo sienowskie nie pasuje na wałek una no nie?

Bo w sumie byłem w sklepie i przegub sejczento/ marbella(uno-panda) jest inny od koła ale chyba taki sam od strony wejscia półosi (20 zebow). Nie zauważyłem tam różnic. Czyli do przegubu marbelli można by było wsadzić półosie z sejczento (tam są kielichy co pasują do skrzyni ze sieny). Tylko że tak na oko taka półos będzie za dłuuga o ok. 2,4 cm. Pytanie czy to skompensuje luz trójpalczaka w kielichu?