[125p] 1.8 vw

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam jestem nowy także proszę o wyrozumiałość. Chciałem przedstawić moją padline-nigdy nie kończący sie projekt. Mianowicie jest to fso/polski fiat 1500 kupiony za 800 od dziadka w stanie ''oddaj mnie na złom''. Każdy popełnia błędy.po ogarnięciu do jazdy przyszła pora na silnik na początku był kręcący 8000rpm 1500ohv ale po 10000 tys km zmarł. Zaczeły się poszukiwania nastepcy,miał być 2.0 dohc ale ceny zarżniętych silników mnie odstraszały. a że trafił się gotowy swap (ale byłem naiwny) skrzynia 5 polonez z silnikiem vw 1.8 90km nie myslałem zbty długo i dokonałem zakupu. Po przywiezieniu złomu do domu okazało się że zaczynam swap od początku bo baza była spaprana, oprócz dzwonu od skrzyni biegów odlanego na wzór fiata diesla. Po 1.5 roku przeróbek,bluzgania i myślenia udało się objeździć i sprawdzić w 100% konstrukcje. Jest szybki i ekonomiczny.co do szczegółów technicznych
Silnik: 1.8 vw typ GU
Skrzynia: 125p 5-ka
Most: 4.1
Rozrusznik: vw polo 1.3
Sprzęgło: polonez
Chłodnica: vw 1.0 -1.6
Hamulce: seria przerobione
Buda: przepięknie zgnita i zapiankowana

w planach są kolejne silniki mułowatego wv
A tak na marginesie jak ja nie lubie VW!
silnik
silnik
fiat fiat 2 fiat 3

[ wiadomość edytowana przez: grzechuM10 dnia 2013-10-29 23:23:30 ]

[ wiadomość edytowana przez: grzechuM10 dnia 2013-10-29 23:55:47 ]
  
 
Jak fajnie pasuje ten silnik, zajmuje mniej miejsca niż oryginał. No i dobra baza do dalszych modów.
  
 
Dokładnie, silnik wydaje się taki malutki A zapytam z ciekawości- koło zamachowe masz od vw? Jak wygląda sprawa z połączeniem sprzęgła Polonez i silnika VW (wałek sprzęgłowy, tarcza, docisk...) ? Ciekawa opcja taki silnik w fiacie
  
 
Witam,sprzęgło - tarcza i docisk z poloneza. Co do koła zamachowego nie pamiętam już teraz ale możliwe że jest z poloneza. Będe pod autem to sprawdze. Wałek sprzęgłowy pasuje bo łożysko w wale jest takie jak w fiacie. Na długość też nie ma problemu bo jest dzwon od kredensa diesla tzn kopia. Miejsca pod maską jest tyle że przymierzam się do pieca z audi 2.3 5 garów lub vw 1.8/2.0 16v ale na 4/5 gaźnikach bo wtrysku nie zmieszcze. Korzystniejsza była by 2.0 16v bo wagowo wychodzi jak 1.8 8v a moc ta sama prawie. Tylko pozostaje kwestia wepchnięcia taniej i wydajnej chłodnicy/ew 2
  
 
Szczerze powiedziawszy,jakbyś jeszcze popracował nad zawieszeniem to można by tego kanta nazwać przyjemnym dupowozem
Napewno silnik jest żwawszy,bardziej bezobsługowy i oszczędniejszy niż OHV


Dzwon kupiłeś czy wykonałeś sam?
  
 
Co do zawieszenia to jest po kapitalce.Tył na 3 piórach zasmarowany i uszczelniony,tuleje amory itd,przód tak samo.Heble też nowe, przerobione.ale niedługo będą z civica. Obniżać nie mam zamiaru z powodu ze używam go na co dzień,mam dziurawą okolice i belka od zawieszenia jest teraz 10 cm od gleby, mam płyte ale moge go co najwyżej wybić. Co do dzwonu to udało mi się go zakupić z piecem i skrzynią. Trzeba było też obniżyć belke od zaieszenia,zmienić miske i smok na Audi 80
  
 
Ciekawy projekt, zostawiłem wiadomość na priv, czekam na odp. oraz aktualizację tematu
Pozdrawiam