Łada i Korozja. Czy ta bitwa jest do wygrania?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Serdecznie! Planuję stoczyć ciężki bój z korozją która bezwzględnie atakuje moją Ładę, czy ta bitwa jest do wygrania?





  
 
Ty to nazywasz korozją?
  
 
Tak, wiem że to na masce to dość solidne pęknięcie, nie wiem dlaczego tak poszło... dziura nie jest na szczęście na wylot, długość pęknięcia ma aż 5 cm.
ile może kosztować doprowadzenie tego wszystkiego do porządku?

[ wiadomość edytowana przez: Altair74 dnia 2016-04-19 20:12:17 ]
  
 
Kolega chyba nigdy nie widział skorodowanej Łady
  
 
W Rosji jeździłem Grantą i Kaliną Cross więc nie miałem okazji
Ale do rzeczy, jak się tej szpecącej rdzy pozbyć ? Żeby mi to dalej nie poszło
  
 
Ja bym zrobił tak. Po kolei. Papier ścierny na bączku zedrzeć do gołej blachy > jeśli są wżery to fosol na wżery> póżniej znowu przelecieć papierem i zetrzeć fosol z gołej blachy> na taką powierzchnię podkład epoksydow> ewentualne szpachlowanie> malowanie.
  
 
Najpierw blacharz, potem lakiernik. Są różne technologii. Można mechanicznie, można chemicznie. Ale skoro zadajesz pytanie na temat tej korozji, to przypuszczam, że Twoja wiedza jest słaba. Dlatego proponuje oddać auto do fachowca.
  
 
Dobra to już wiem że autko trafi do fachowca, orientujecie się może ile by taka usługa kosztowała?


ps.
I jeszcze jedno pytanie przy okazji bo już tą Kalinę odkopałem, wiecie może jak wygląda sytuacja z częściami do Łady Kaliny w Polsce?


[ wiadomość edytowana przez: Altair74 dnia 2016-04-19 21:19:11 ]
  
 
Kalina, to za nowe auto na Polskę. Mamy bardzo małe doświadczenie. Mechanicznie, to zmodernizowana 110. Z częściami niby nie problem, ale wszystko na zamówienie. Zadzwoń do jacars.pl i się zapytaj. Z tego co ja obserwuje rynek, to nowych części na allegro brak, a używanych jak kropla w morzu.

Co do napraw, to ceny są różne, zależy to od regionu Polski. Ja za element biorę 250-500 zł. Wszystko zależy od trudności. Cena oczywiście obejmuje materiał.
  
 
Cytat:
2016-04-19 21:15:55, Altair74 pisze:
Dobra to już wiem że autko trafi do fachowca, orientujecie się może ile by taka usługa kosztowała?


Dla przykładu. Koszt malowania całej maski (całej bo raczej żaden szanujący się lakiernik nie będzie się bawił w tym miejscu w zaprawki) to, w zależności od regionu, +- 400 zł. Materiały + robocizna.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Dziękuję za wyceny, kwota mała więc wezmę się za to z wypłaty.


To dobrze że Łady Priory nie kupiłem bo wtedy to z częściami mógł bym się pożegnać.

Wystraszyłeś mnie trochę z tymi częściami, planowałem w przyszłym roku sprowadzać do Polski Ładę Vestę Classic a teraz coś czuję że mogę na siebie sporo problemów sprowadzić.


ps. Łada Kalina wywodzi się z Łady 110? tego szczerze mówiąc nie wiedziałem, byłem pewny że Priora wywodzi się ze 110-tki a Kalina to nowa konstrukcja

  
 

wszystkie nowe łady to mechnicznie rozwój starej konstrukcji 2108/2110 (16V)
  
 
witam !!!!!!!!!!
przerobiłem kaline cieszyłem sie jak dziecko kiedy kupiłem z padnietym silnikiem 1.6( z transportem z Drezna 1900zł ) bez kolizji dwie godz i chodziła i zaczeły sie schody rdza !!!!!!!!! jedna wielka tragedia znalazłem firme z BIAŁEGOSTOKU uratowali mi zycie może czesci nie były tanie ale tydzien i paczka była
miałem póżniej drugą radość jak poszła na ukraine za 4200zł
tel na firme załatwią każdą częśc do każdej łady
FIRMA EXIMP 606901990 troche schodza z ceny
  
 
Witam!
macmaz_1 dziękuję za opinie, możesz powiedzieć gdzie znajdowały się największe ogniska rdzy w twoim przypadku?
Była to wersja 1117, 1118 czy 1119?

Czy problemy z rdzą były jedynymi problemami? czy miałeś też problemy techniczne?


  
 
Nawiązując do Kaliny!
Nowsze mają silniki 1.4 16V i właśnie co to za jednostka napędowa? Skąd się wywodzi? Czy jest ona lepsza niż starsza 1.6 8V.Czy jest ona rozwinięciem czegoś wcześniej?
  
 
Każdy silnik 16V Ładowski jest lepszy od 8V. Każdy 16V pochodzi od samary.
  
 
Ciekawe,że starsze modele 110/111 posiadają silnik 1600 16V,a nowsze Kaliny 1600 8V.
  
 
Cytat:
2016-11-16 21:58:46, tomek_27 pisze:
Ciekawe,że starsze modele 110/111 posiadają silnik 1600 16V,a nowsze Kaliny 1600 8V.



I te i te posiadają oba silniki. Granta też. Dopiero Vesta ma tylko 16V.
  
 
Odnośnie kaliny to ostatnio jest coraz więcej ofert z zachodu.Jak to możliwe,że samochód z 2011 roku nie ma z tyłu zamontowanych zagłówków,podczas gdy seria 110 i samary baltic sprzed 20-laty miały.
  
 
a wracając do tematu, czym smarować gołe blachy i spoiny żeby to nie rosło ?
używacie CynkSpray'ów ?