[126p bis] Prawie rajdowy Bis

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Nazywam się Sebastian, mieszkam w okolicy Bielska-Białej.
Chciałem w skrócie przedstawić mojego Bisa kupionego parę lat temu za 400zł ratując go od złomowania.
Jak się później okazało Bis nie nadawał się już na klasyka więc , stwierdziłem że sensowną opcją będzie zrobienie go pod KJS, upalanie kiedyś jak przyjdzie kasa być może do 3 ligi.
Bis na początku miał zrobioną caluteńką podłogę, wymienione wahacze , jak się później okazało silnik również trzeba było wymienić
Z czasem zostały zrobione poszerzenia, malowanie i wiele wiele innych

Silnik (póki co nie za mocny)
głowica z CC na zaworach wydechowych z Bisa minimalnie posadzona
gaźnik z CC coś tam podłubany
kolektor ssący wypolerowany zgrany z głowicą
zmodyfikowany dolot
luźniejszy wydech
Silnik nie jedzie rewelacyjnie czego powodem jest seryjny wałek
Zawieszenie jakieś hipolsteiny ,coś tam utwardzone w planach „trochę niżej”.

Wiem że modyfikowanie Bisa to rzeźba w gównie i wiele osób mówiło mi że objedzie mnie każda dobrze pogrzebana 650, ale od dłuższego czasu zbieram zdjęcia ,filmy(oryginalne z tamtych lat), rozmawiałem nawet z Robertem Herbą który miał okazję jeździć OBR-owym rajdowym bisem.
Być może kiedyś jak będzie zainteresowanie napiszę nieco o rajdowych bisach z OBR-u albo powrzucam jakieś filmy.

Trochę fot z budowy( w wolnej chwili nie co je zaktualizuje)
Galeria

[ wiadomość edytowana przez: ilovemaluch dnia 2015-09-24 18:41:26 ]
  
 
Nareszcie , ktoś wskrzesza BIS-a do sportu.
Cytat:
Silnik nie jedzie rewelacyjnie czego powodem jest seryjny wałek


Silnik rozebrać.
Obspawać mocowanie głownej panewki od koła zam.
Zrobić porządny remont, wyważyć, wałek - Światek ma super kopiał
I latać.
Cytat:
Wiem że modyfikowanie Bisa to rzeźba w gównie i wiele osób mówiło mi że objedzie mnie każda dobrze pogrzebana 650


Nie prawda
Pisz o bisach, bo na ślaśku jest chłopak - Jacek Grzybowski - który ma oryginalnego bisa z OBR-u.
Własnie po Robercie.
Powodzenia.
  
 
Gregor zdecyduj się, raz piszesz że ten Bis jest po Koczurze, raz że po Herbie, jak to w końcu jest ?
  
 
Bo najpierw miał go Herbol, a Potem Koczur.
To jest ten sam egzemplarz
  
 
1.Gregor masz nie aktualne informacje Pan Jacek Grzybowski nie ma tego bisa od dobrych kilku lat, ale istnieje.
2. Długi czas sądziłem że był jeden jedyny Bis z OBR-u ale są wyniki i wpisy gdzie widniały dwa bisy z OBR-u zwłaszcza że nie tylko oni jeździli bisami z OBR-u.
Cytat:
Zrobić porządny remont, wyważyć, wałek


Jeszcze nie jestem ogarnięty w temacie wywarzania ale cały silnik jest zbudowany na tak zwanym kole zamachowym odśrodkowym i wyważyć układ korbowy to będzie w moich warunkach póki co nie realne.
Wałek będzie od Rewara 290.

Nawet Herbol mówił że Bis nie jechał rewelacyjnie,bynajmniej ten którym on jeździł, po Koczura wynikach widać coś innego.
Jest fragment wywiadu gdzie K.koczur mówi że starają się by bis prowadził się tak jak normalny maluch,szkoda że nie dali chłodnicy na przód , tak jak miało to miejsce w skodzie RS



[ wiadomość edytowana przez: ilovemaluch dnia 2015-09-25 19:22:44 ]

[ wiadomość edytowana przez: ilovemaluch dnia 2015-09-25 19:31:25 ]
  
 
Cytat:
1.Gregor masz nie aktualne informacje Pan Jacek Grzybowski nie ma tego bisa od dobrych kilku lat, ale istnieje.




A to ciekawe....
Jacek sprzedał bisa?
Mamy wspólnych znajomych w cieszynie i jeszcze 3- lata temu go miał.
Ale nie ważne.
Masz namiary na nowego właściciela ?
  
 
Kumpel robi z Panem Jackiem, osobiście go nie znam.
  
 






Ostatnio się tu nie odzywałem, ale jakiś tam progress jest są naklejki trochę części do nowego silnika i tym samym więcej nie wiadomych.

Zakładać nanoplexa? Warto? Jest z tym trochę roboty, największa rzeźba to wypustki na kole pasowym i mocowanie czujnika położenia wału reszta to formalność

Co modyfikować w gaźniku z CC700(taki obecnie mam)? dyszę będę testował po poskładaniu silnika, ale nie mam pojęcia jakie rurki emulsyjne założyć i jakie zastosować inne modyfikację po za polerką.

[ wiadomość edytowana przez: ilovemaluch dnia 2015-10-25 19:51:24 ]
  
 
Szykuje mi się obszycie lub wymianę kubłów i tu moje pytanie warto je obszywać(Sam materiał kupiłem)? Czy lepiej zainwestować choćby w bimarco C... Fotele to Speed-y skorupy w miarę całe, doły powzmacniane. Jak sprawdza się takie fotele podczas BK?
  
 
fotel jak fotel, nie połami się odrazu, jak obszycie wyjdzie taniej niż nowy to warto obszyć, a bimarco C to fotel prawie że turystyczny co trzymanie boczne na oparciu słabe. Jak Ci pasują te co masz to obszyj i tyle, to ty masz tam się dobrze czuć i trzymać.
  
 
Sporo się zmieniło ale opiszę wszystko razem ze zdjęciami do max 2 tyg.

m.in kubły się sprzedały wiec mam póki co jedno bimarco C
Z silnikiem coś tam ruszyło i myślę że końcem tygodnia w pracy będę robił swoją głowicę, w planach włożenie zaworów z Autobianchi 1050 są krótsze o prawie 5mm (gniazda trochę siądą i głowica będzie planowana wiec mam nadzieje że się to trochę straci) i mają inne zabezpieczenie więc zapewne miski też będę musiał zmienić.

Oryginalne zawory w CC to
35ssące 27wydech ja mam 35/28 a plany 36.5/29