Łada 2107 1300 szarpie silnikiem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Od pewnego czasu mam problem z szarpaniem silnika. Na początku poszarpywał na biegu jałowym, tak jakby wypadały zapłony. Wyczyściłem więc świece, platynki, napiąłem pasek, sprawdziłem ustawienie zapłonu na znaki, wyczyściłem różnego rodzaju połączania elektryczne i wszystko ustawiłem. Po tych zabiegach zapłon znacząco się nie przesunął gdyż obroty jałowe nie zmieniły się. Jenak jest gorzej, gdyż teraz szarpie nawet na wyższych obrotach - tak do około 3000 obr/min. Szarpanie jest wyczuwalne zwłaszcza przy jeździe ze stałą, niewielką prędkością (do 3000 obr/min). Przy przyśpieszaniu jest niewyczuwane. Wymieniłem wiec na nowe kondensator, kopułkę, palec oraz przewody na NGK. Nie dao to w zasadzie żadnej poprawy. Wróciłem do starej kopułki, palca i kondensatora gdyż są w dobrym stanie a nowe są firmy MS. Zauważyłem jedną rzecz - gdy przy prędkości silnika około 2500 obr/min odepnę przewód podciśnienia od aparatu zapłonowego - szarpanie niemal całkowicie ustępuje. Gdy ustawię zapłon z podłączonym podciśnieniem tak aby nie szarpał przy wysokich obrotach (2-3 działki na minus na aparacie (jedna działka ile to stopni?)) to przy takich ustawieniach w zasadzie jest brak obrotów jałowych więc zapłon raczej źle ustawiony...

Silnik ma mocy jak zwykłe, spalanie tez nie podskoczyło. Na nowych kablach nawet lepiej się zbiera od dołu. Zawory regulowałem niecałe 5000 km temu, ale sprawdzę je w tygodniu. Może cewka zapłonowa? Macie jakieś pomysły?
  
 
Jaką metodą ustawiałeś zapłon?
  
 
Na znaki, celowalem w 7 stopni
  
 
Ja bym stawiał na zużyty aparat.
  
 
Cytat:
2016-05-24 07:25:59, SzokoLada pisze:
Ja bym stawiał na zużyty aparat.



A co jeszcze mogło się tam zużyć ? Krzywki wałka? Tak to wszystko jest w zasadzie nowe, w tym platynki i łożysko. Wałek nie ma luzu.
  
 
Sprężynki i ciężarki. To dzięki nim jest wyprzedzanie zapłonu.
  
 
Cytat:
2016-05-24 07:52:37, SzokoLada pisze:
Sprężynki i ciężarki. To dzięki nim jest wyprzedzanie zapłonu.



Sprężynki w silnikach 1300 i 1500 są takie same? Mam jakieś stare aparaty zapłonowe ale nie wiem od jakiego silnika, mogę spróbować podmienić sprężynki.
  
 
Myślę, że tak. Moga być takie same, oprócz 1,7. Tam na pewno są inne. Zważ to.
  
 
Sprawdzę, ale trochę mi te sprężynki nie pasują bo na jałowych tez poszarpuje mimo że zapłon jest dobrze ustawiony...
  
 
Może panie masz podpalone zaworki? I są nie szczelne?
  
 
albo ci lewe powietrze ciągnie ?
  
 
czytając uważnie końcówkę sprawozdania nasuwa mi sie pytanie...

czy przewód podciśnienia od aparatu wsadziłeś we właściwy króciec...?????

  
 
Cytat:
2016-05-24 22:28:51, janjestemjan pisze:
czytając uważnie końcówkę sprawozdania nasuwa mi sie pytanie... czy przewód podciśnienia od aparatu wsadziłeś we właściwy króciec...?????



Oczywiście, jest tam gdzie zawsze i zawsze było dobrze.

Dziś sprawdziłem jeszcze raz ustawienie zapłonu na znaki - jest 5 stopni.

Sprawdzając cewkę zapłonową pękła mi jej obudowa i wycieka olej więc idzie do wymiany - może coś się poprawi.

Pod koniec tygodnia przejrzę gaźnik, choć problem wygląda mi na związany z zapłonem.

Jaki jest stan gniazd zaworowych - nie mam pojęcia. Na razie przynajmniej wyreguluje luzy zaworowe.

Założyłem inne sprężynki odśrodkowego regulatora - żadnej zmiany.
  
 
A ja bym ustawił zapłon na ucho a nie jakieś tam 5 czy 7 stopni. Odpalasz, rozgrzewasz, luzujesz aparat i kręcisz tak, żeby było dobrze. Później korekta podczas jazdy, żeby nie szarpało.
  
 
Cytat:
2016-05-24 23:22:11, Kamil_H pisze:
A ja bym ustawił zapłon na ucho a nie jakieś tam 5 czy 7 stopni. Odpalasz, rozgrzewasz, luzujesz aparat i kręcisz tak, żeby było dobrze. Później korekta podczas jazdy, żeby nie szarpało.



Niestety zmiany ustawienia zapłonu nic nie zmieniają Na świecach mam przerwę 0,6 mm, może spróbuje dać mniej lub więcej...
  
 
Tak sobie myślę, że kiedyś też walczyłem z czymś podobnym. Problemem okazał się jeden z kabli WN. Iskra niby była, ale nie była. Po dosztukowaniu na szybko kabls z jakiegoś Opla przestało szarpać.
  
 
Regulacja zaworów, inna cewka i przewody zapłonowe nic nie zmieniły

Nagrałem film jak to wygląda - szarpanie najwyraźniej widać po przewodach zapłonowych FILM

Sprawdzę jeszcze na innych świecach i kolejny raz wyczyszczę platynki. Więcej pomysłów nie mam...
  
 
Emil, ja na filmiku słyszę, że zawory napierdalają.
  
 
Nie wiem czemu je tak słychać skoro wszystkie sa ustawione rowniutko na 0,15. Może wałek mam zjechany...
  
 
zawory to nap......lają a nie klepią
a czy tobie pasek nie przeskoczył czasem ?