Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2016-05-27 23:16:31 Sprawdzałem, nie przeskoczył. |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2016-05-28 11:00:37 ja osobiście ustawiam zawory na ciepłym silniku
ssący 0,15, wydech 0,2 i nie klupią |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-05-28 23:57:13 Nie ma potrzeby ustawiać 0.2 mm |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2016-05-31 16:55:41
|
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2016-05-31 18:19:34 ten test to na pamiątkę sobie zostaw a przerwę do 0,8 zwiększ |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2016-05-31 19:06:24
To nie za dużo przy stykowym zapłonie? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-05-31 21:45:09 Adam, nie wprowadzaj chłopaka w błąd. Jakie 0.8? Ma być 0,65. Ja cały czas obstawiam niestety zawory. |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2016-05-31 22:01:05
Ja bym obstawiał zjechany wałek bo zawory napierdzielają mimo dobrego ustawienia. Gdyby zawory były nieszczelne to wydaje mi się ze spadłyby osiągi i wzrosło spalanie a nic takiego w ostatnim czasie nie miało miejsca. Szoko, może ustawimy się w któryś weekend na Twoich garażach w celu zmierzenia kompresji? |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-05-31 22:22:07 Pewnie, kiedy Ci pasuje. |
morphio ŁADZIARZ VAZ 2107 148kM Opole | 2016-06-01 19:16:07
mądra książka mówi że dla - zapłon standard - 0,5-0,6mm - zapłon elektro - 0,7-0,8mm a 0,1 czy 0,2 mm chyba aż takiej różnicy nie zrobi |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2016-06-11 20:21:40 Świece 0,7 mm i żadnej poprawy. Rozebrałem i złożyłem cały gaźnik i również żadnych zmian
Na razie muszę się rozstać z Ładzinką na 3 tygodnie, a później w miarę możliwości uderzę do Szoko lub jakiegoś warsztatu na zmierzenie pompresji. |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2016-07-09 21:25:02 Zainwestowałem w miernik kompresji i zbadałem silnik. Wykonałem 4 pomiary na gorącym silniku - dwa bez oleju i dwa po wlaniu 10 ml oleju do cylindrów.
Dwa pierwsze pomiary wyszły identyczne i wyglądają następująco: 9,5 10,5 10,5 10,25 Dwa kolejne różnią się od siebie (wykonane z przerwą potrzebną na skasowanie wskazania miernika z poprzedniego pomiaru): 13,5 15,5 15 15,5 12 13,5 12,5 13,5 Pierwszy gar wypadł wyraźnie najsłabiej, ale różnica wynosi około 1 bara wiec tragedii nie ma... widać że na wszystkich dużo ucieka na pierścieniach. Wyraźnie mniejsze ciśnienie na pierwszym garze po wlaniu oleju może wskazywać na nieszczelne zawory w tym cylindrze. Co powiecie na takie wyniki? Czy to może być powód szarpania silnikiem? Jeśli dobrze pamiętam to na badaniu kompresji około 4 lat temu pierwszy gar tez był o 1 bara słabszy, a mimo to szarpania wtedy nie było. Zaczęło się nagle niedawno po standardowym przeglądzie układu zapłonowego... |
janjestemjan Kandydat na Kandaydata łada 2107 kielce | 2016-07-09 23:17:29 poza tym jak tak wrosło to raczej zawory nie powypalane...
moim zdaniem szarpanie nie ma nic do tego... w poprzedniej ładzie miałem po 9 i 10 i nie szarpało gaźnik zapłon zawory(regulacja) itp...pozdr [ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2016-07-09 23:18:15 ] [ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2016-07-09 23:18:50 ] |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-07-10 16:16:36 Raczej szykuj się panie do remontu. Można spróbować ratować silnik tanim kosztem, ale czy warto? Koszta poniesiesz podobne, a rezultat będzie inny. Trzeba by było pomierzyć cylindry i luz na tłokach.
A ciśnienie jest bardzo słabe i duże różnice sprężania. |
andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2016-07-10 19:24:57 Jak robisz sam, ciśnienie oleju jest względnie OK a próba z olejem daje takie wyniki to ja bym zdjął głowicę, miskę olejowa, tłoki w górę, wymienił pierścienie i panewki korbowe i jazda. Robota na jeden weekend z przerwami na relax i piwko i jazda. A koszt jakies 300 Pln licząc z wymianą oleju i paska rozrządu. ----------------- Były Łada 2105 r.1983 Łada 2101 r.1986 Łada Samara 2109 r.1990 Jest Wrak Łada 2105 r. 1986 |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2016-07-10 20:17:38 Ehh od dłuższego czasu myślę o remoncie, widocznie jest on nieunikniony. Za jakiś rok zamierzam kupić inne auto do jezdzenia, a ladzinke wstawić do garażu i powoli z przyjemnością wyremontować. Ten rok chciałbym objechac jeszcze lada. Osiągi i spalanie są ok. Jedynie bardzo denerwuje mnie to szarpanie. Nie mam już pomysłu co może je powodować... (chyba ze to niedawno sprezanie). |
SzokoLada (S) MEGA ŁADZIARZ 2102/03/05/2111 Legnica (mała Moskwa) | 2016-07-10 21:45:03 Teraz na spokojnie. Wygląda na problem z 1 cylindrem. W pozostałych olej pomaga. Więc pierwszy ma albo zadzior, albo upalony zawór, albo pęknięte pierścienie. Podaj na pierwszy gar ciśnienie, zamknij zawory i słuchaj wydech, albo gaźnik. Jeżeli jest duża dziura, to będzie słychać. Potem będziemy myśleć co dalej. |
mylkus3 Łada 2107 Lubin/Wrocław | 2016-07-11 19:44:00 Sprawdzę tak jak mówisz ale dopiero za dwa tygodnie. Wcześniej nie mam możliwości. Z resztą co by nie wyszło to i tak w ciągu najbliższych 2 miesięcy nie znajdę czasu na zrzucenie głowicy i grubszą dłubaninę. Niestety prawie nie mam urlopu a zaplecze warsztatowe mam u rodziców 80 km dalej więc w grę wchodzą tylko niektóre soboty |