Pompa paliwa, immo czy inny czort

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam w Nowym Roku.

Jestem właśnie po lekturze kilkunastu wątków poświęconych na rozwiązaniu różnych problemów z immo pompą itp.

Moja obecna sytuacja.
Ok. tygodnia temu zaczęłą świecić się kontrolka rezerwy i tak przez ok. 3-4 dni. W Sylwestra przestała się już świecić.
Wróciłem z sylwestra i tak auto stało 2 dni na dworze.
Wczoraj wsiadałem jak codzień i auto kręci, ale nie odpala. Na kilkunascie prób 2-3 razy auto zagadało na sekunde i zgasło.
Nie słychać z tyłu krótkiego buczenia pompy po przękręceniu kluczyka w pozycje zapłon.
Dolałem 5L paliwa. Bez poprawy.
Podczas kilku prob odpalenia drzwi się zaryglowały.
Bezpiecznik od pompy cały.
Auta na gazie (sekwencja) nie udało się odpalić. Słychać tylko syczenie spod maski.

Pracuje w takich godzinach, ze do mechanika ciężko mi się będzie dostać. Co jeszcze można sprawdzić

PS. Jak zdjąć tylną kanapę ??
  
 
Zatankuj 20 litrów benzyny.
  
 
Cytat:
2011-01-04 12:46:24, certiif pisze:
Zatankuj 20 litrów benzyny.


Myślisz, że 5L to za mało żeby pompa zaciągnęła ?
  
 
Cytat:
2011-01-04 13:33:43, ANalfabeta pisze:
Myślisz, że 5L to za mało żeby pompa zaciągnęła ?


dobrze myśli
...te pompy bardzo ciężko zasysają "od zera" -najbardziej optymalny byłby możliwie pełny bak , gdzie pompa jest cała zalana z natury rzeczy
  
 
Cytat:
2011-01-04 10:55:06, ANalfabeta pisze:
... PS. Jak zdjąć tylną kanapę ??



Rozumiem, że chcesz dostać się do pompy paliwa? Nie trzeba zdejmować tylnej kanapy. Ona się podnosi od strony oparcia w kierunku przednich foteli.

Pzdr
Michał
  
 
Cytat:
2011-01-04 13:39:33, Michal7e91 pisze:
Rozumiem, że chcesz dostać się do pompy paliwa? Nie trzeba zdejmować tylnej kanapy. Ona się podnosi od strony oparcia w kierunku przednich foteli. Pzdr Michał


przy tym stanie wiedzy Kolegi , warto by napisać nieco precyzyjniej Michale , że podnosi się samosiedzisko tylnej kanapy
  
 
Cytat:
2011-01-04 14:19:48, bogdan1 pisze:
przy tym stanie wiedzy Kolegi , warto by napisać nieco precyzyjniej Michale , że podnosi się samosiedzisko tylnej kanapy



Ha ha ha
A tak na poważnie. Wiedza wiedzą, ale kopałem po tych wątkach i ktoś pisał o kluczu 13 apropos podnoszenia SIEDZISKA
Ale może mnie się paputało.
Nie mniej jednak, gdy kiedyś szarpałem SIEDZISKO to stawiało opór. Ale skoro tak mówicie to szarpne mocniej SIEDZISKO

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2011-01-04 15:32:48, ANalfabeta pisze:
Ha ha ha A tak na poważnie. Wiedza wiedzą, ale kopałem po tych wątkach i ktoś pisał o kluczu 13...



Klucz 13 potrzebny jest żeby zdjąć oparcie.
  
 
Cytat:
2011-01-04 16:16:51, Michal7e91 pisze:
Klucz 13 potrzebny jest żeby zdjąć oparcie.


Czyli dobrze słyszałem, że gdzieś dzwoni.
Żona właśnie wróciła z pracy i auto na drugim kluczyku też nie pali.
Powiedzcie jak jeszcze chałupniczo można sprawdzić ??
Miernik pod pompe podłączyć zobaczyć czy daje paliwo ?
To da odpowiedź czy elektryka nie dała ciała tak ?
Gdyby prąd był to można podejrzewać pompe jak i brak paliwa ?
  
 
Najlepiej wykręć pompę i zobaczysz, czy jest coś podejrzanego. Mi spadł wężyk który idzie od samej pompy do jej obudowy, bo metalowa obejma przestała trzymać.

Pozdr.
  
 
Cytat:
2011-01-04 16:16:51, Michal7e91 pisze:
Klucz 13 potrzebny jest żeby zdjąć oparcie.


Siedzisko rzeczywiście posnosi się w kierunku "do foteli" , ale żeby je podnieść to trzeba najpierw odkręcić kluczem ...14 !!! (na 98% chyba - jakiś nietypowy miałem ) ...takie ucho zabezpieczające znajdujące się na środku w szczelinie między siedziskiem a oparciem.

Ja miałem tak zajeb......ą tą śrubę, że klucz nadsadowy z przedłużką "dynamometryczną" ...nie dawał rady.
Po odkręceniu tej śruby ...już jej więcej nie przykręcałem - i Tobie też radzę już jej nie przykręcać





Co do zalania pompy to mam propozycję:
Dopasuj jakąś nakrętkę od słoików typu "twist" (albo jakiś duży pasujący korek, albo coś innego ...hwc), żeby jako tako szczelnie zamknąć wlew paliwa. Następnie zrób w tym korku dziurę i podłącz sprężone powietrze z kompresora. (ew. sam możesz dmuchać jeżeli masz siły / udzielasz się w orkiestrze).
Tylko nie przesadzaj z ciśnieniem żeby nie ...rozp. zbiornika. Przytrzymaj trochę aż zacznie przelewać i spróbuj odpalać silnik.
Najlepiej robić to we dwie osoby (...).

------------------------------------
Metoda sprawdzona w polonezie - z uszkodzoną pompą jechałem awaryjnie przez 18 km i wróciłem do domu. Jako zasobnika sprężonego powietrza użyłem ...koła zapasowego podłączonego do wężyka przelewowego .

Działaj.
  
 
Cytat:
Najlepiej robić to we dwie osoby


Sie rozumie
  
 
Cytat:
2011-01-04 17:30:26, nawigator5 pisze:
Siedzisko rzeczywiście posnosi się w kierunku "do foteli" , ale żeby je podnieść to trzeba najpierw odkręcić kluczem ...14 !!! (na 98% chyba - jakiś nietypowy miałem ) ...takie ucho zabezpieczające znajdujące się na środku w szczelinie między siedziskiem a oparciem. Ja miałem tak zajeb......ą tą śrubę, że klucz nadsadowy z przedłużką "dynamometryczną" ...nie dawał rady. Po odkręceniu tej śruby ...już jej więcej nie przykręcałem - i Tobie też radzę już jej nie przykręcać


Ta śruba nie trzyma siedziska (bo nie ma za co) a tylko oparcie przecież!! Siedzisko po otwarciu drzwi podnosi się bez większego wysiłku.

PS. Nie sądziłem że ktoś może mieć problem nawet z tym


-----------------
czasem tu zaglądam

[ wiadomość edytowana przez: Adam4302 dnia 2011-01-04 20:48:34 ]
  
 
..........no teraz zwątpiłem jak to jest

Być może masz rację a ja być może pomyliłem z lanosem.
  
 
Śruba na klucz 13 trzyma tylko i wyłącznie oparcie.
Siedzisko majga się w kierunku przednich foteli bez żadnych zabezpieczeń.
Najwygodniej zrobić to przy otwartych drzwiach tylnych.
  
 
Niestety ja latem miałem ten sam problem. Dolałem paliwa i mimo to nie chciał odpalić. Aku prawie całkowicie padł, kiedy wpadł mi do głowy nie do końca rozsądny pomysł- odjąłem filtr powietrza i psikałem do kolektora ssącego dezodorantem, żona kręciła rozrusznikiem i zaskoczył. Po około 5 sekundach zasilania specyfikiem benzyna doszła do wtryskiwaczy i maszyna ruszyła od tej pory nie dopuszczam do zaświecenia się "komornika"
W twoim przypadku prawdopodobnie jest ten sam problem (o ile pompa już nie powiedziała ) Z tego, co napisałeś wnioskuję, że pompa jeszcze żyje bo auto próbowało "łapać".
  
 
Cytat:
2011-01-04 23:40:13, virus25 pisze:
wpadł mi do głowy nie do końca rozsądny pomysł- odjąłem filtr powietrza i psikałem do kolektora ssącego dezodorantem



Stary jak świat patent.
Tylko że w esperakach jest pompa elektryczna a nie mechaniczna i samo przekręcenie kluczyka powinno wytworzyć takie ciśnienie że esperak powinien zapalić "od razu".

Pamiętam że kiedyś też wyjeździłem wachę do zera (kontrolka nie działała).
Zalałem go chyba 10cioma litrami, kluczyk dwa razy w pozycję zapłon i kręciłem rozrusznikiem może ze 2-3 sekundy.
Autko zagadało.


Ech... fajny był ten mój krokodyl
  
 
Wlałem mu 20L, ale aku po 2 dniach prób zaczyna odmawiać posluszenstwa.
Dziś go podładuje i jutro będe probowal dalej.
Pompy nadal nie slychac
  
 
Podłącz przewodem dodatkowym (+ )z akumulatora do luźnego przewodu koloru czerwonego znajdującego się w okolicy aparatu zapłonowego. Jest to przewód do kontroli pracy pompy paliwa. Usłyszysz czy pracuje pompa.
  
 
Cytat:
2011-01-05 11:09:21, certiif pisze:
Podłącz przewodem dodatkowym (+ )z akumulatora do luźnego przewodu koloru czerwonego znajdującego się w okolicy aparatu zapłonowego. Jest to przewód do kontroli pracy pompy paliwa. Usłyszysz czy pracuje pompa.



Dzięki tak zrobie.
Gdzieś wyczytałem, że jest jakis luźny kabel w okolicach rozrządu służący właśnie do tego.
Więc szukać go gdzieś p prawej stronie komory silnika ?