Mechanizm zmiany biegów - regulacja

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem z biegami. Po wymianie poduszki silnika (nie wiem jak długo jeździłem z zerwaną, ale chyba długo) nie wchodzi mi 5ty bieg.
Próbowałem regulować od spodu na tej obejmie skręcającej obie "rurki". Niestety jak zrobię tak, że jest piątka, to nie mam wstecznego. Zbyt duży luz na mechanizmie, żeby to dobrze ustawić. Sam "pająk" był już kiedyś wymieniany, ale nie zmniejszyło to luzów - muszą być gdzieś indziej. gdzie? w samej skrzyni?
Co można w miarę prosto wymienić, żeby poprawić jakość wybierania biegów?

Jeżeli nie znajdę rozwiązania, to chyba podpiłuję ten plastik w kabinie przy lewarku który ogranicza ruchy dźwigni na boki i będę miał piątkę gdzieś w okolicach schowka

Pozdr.
  
 
Wydaje mi się, że to ten element. Zamówiłem, wymienię i dam znać czy pomogło.

łącznik

Pozdr.


[ wiadomość edytowana przez: robertkaluza dnia 2016-08-09 13:45:19 ]
  
 
No to sam sobie odpiszę, może komuś się przyda.

Wymiana tego łącznika nie pomogła. Szukałem dalej, duży luz był na ostatnim przegubie krzyżowym zaraz przed skrzynią. Jest on złożony na takim klinie:
BOLEC
O dziwo według katalogu części espero powinien tam być sworzeń z zawleczką a nie taki klin.

To na nim jest największy luz. Rozepchałem go śrubokrętem, zamontowałem, luz jest o wiele mniejszy i udało się wyregulować biegi.
Przy okazji kupię sobie taki nowy i powinno być już całkiem OK




Pozdrawiam