Kilka pytań/wątpliwości odnośnie Nivy 1.7 MPi 2004 - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Theant.Faktycznie za mało w momencie gdy pracują wentylatory.Na pewno wiesz,że słabym punktem wentylatorów są kostki połączeniowe pod chłodnicą.One po prostu śniedzieją Właśnie w MPi pracą wentylatorów steruje ECU poprzez dwupinowy czujnik temperatury i duży wentylowany przekażnik,czyli nie ma termowłącznika śmigieł.Niektórzy to przerabiali na ręczny włącznik wentylatorów ale jaki był efekt przeróbki tego,naprawdę nie wiem.Nie bardzo pamiętam,ale oryginalny alternator w Nivie jest firmy Iskra?Chyba nie,ale fabryczny też jest 80 amperowy.
  
 
@Janusz1973: Jeśli chodziłoby o kostki to wentylatory by słabo kręciły, a nie spadało napięcie w całej instalacji. Gdy pracują jest różnica czy silnik jest na wolnych obrotach czy 1000 i wyżej. Także to ładowanie z jakiegoś powodu nie wyrabia do końca.
ISKRA może dlatego, że była to wersja eksportowa na Niemcy. W ogóle schematu zegarów nie mogłem nigdzie znaleźć, bo wszystkie miały stabilizatory napięcia, a u mnie nie było. Okazało się że zegary mają bardzo podobną budowę do tych z 21215 (diesel). Także pewnie nie jedną rzecz znajdę inną niż powinna być.

Może ma ktoś z Wa-wy lub okolic sprawny alternator do chwilowej podmianki?
  
 
Jakiś rok temu wymieniałem alternator na nowy magneti marelli i było dokładnie to samo - 12-13V na wolnych, od 1000 w góre juz było około 14. Uważam, że zmarnujesz tylko czas na zbędne szukanie nieistniejącego problemu.
  
 
Kolego, a to spadające napięcie to między czym a czym mierzysz? Na klemach czy gdzieś pomiędzy "drucikiem" a karoserią?
  
 
Glod.Wymiana regulatora napięcia w MPi nie jest taka łatwa,bo regulator i szczotkotrzymacz to jedna część i bez wymontowania alternatora go nie wymienisz.Theant sprawdż czy każdy z wentylatorów obraca się bez oporów.Ich silniczki nie są hermetyczne,a wirnik każdego z nich jest łożyskowany w jednym łożysku tocznym i łożysku ślizgowym (tulejce) ,a rdza potrafi bardzo zwiększyć opory tego łożyskowania.Jest możliwość rozebrania tych silniczków.
  
 
@Kamil_H: Ten zauważony spadek mierzyłem na akumulatorze.
@Janusz1973: Wymiana nie jest taka trudna, a przynajmniej łatwiejsza niż w Fiacie Uno, gdzie trzeba było zdjąć prawe koło, żeby się dostać do alternatora. Gorzej jest później z naciągnięciem paska, ale jakoś sobie radzę. Wentylatory obracają się całkiem luźno, więc raczej to nie tu problem.
@fragles94: No to chyba tylko w Ładach taki problem, bo nigdy się z takim jak mam teraz nie spotkałem.
  
 
Ile lat ma ten akumulator?
  
 
Rok, więc na 99% to nie jego sprawka. Po kilku niecałym tygodniu napięcie na nim jest w okolicach 12,5V, przy odpalaniu nie marudzi. Przy "nieobciążonym" alternatorze jest 14,5V niezależnie od obrotów, po włączeniu wszystkich możliwych odbiorników prądu jest 14,2V~14,3V również niezależnie od obrotów silnika, a gdy załączą się wentylatory spada do 12,1V~12,3V na wolnych, a przy 1000+ napięcie wskakuje na 13,8V~14,0V. Czyli altek niedomaga, ale nie jest przeciążony bo by przy wyższych obrotach nie zaczynał działać prawidłowo. Regulator wadliwy też raczej nie jest, bo poprzedni niedomagał już na wolnych obrotach.
  
 
Ja bym stawiał na aku właśnie. Na klemach nie ma prawa tak spadać napięcie, chyba że jego rezystancja wewnętrzna jest duża a to spowodowane jest:
1. Naturalnym zużyciem
2. Walniętą celą (to że ma 2 lata nic nie znaczy)
3. Przebiegunowaniem celi (nie rozładowałeś go do zera kiedyś?)
4. Zasiarczeniem (nie stał przypadkiem długi czan nienaładowany?)

Sprawdzałeś jak się sprawy mają na innym aku?

Edit: tak czytam to raz jeszcze i napięcie na aku spada do jego nominalnej wartości, więc aku ok.

Podłącz amperomierz pod wiatrak i napisz jaki prąd to ciągnie.


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2016-11-08 18:38:56 ]
  
 
Theant.To że akumulator ma rok to nic nie znaczy.W 1.7MPi mimo dobrego ładowania akumulator o pojemności 56-60 Ah nawet jak codziennie jezdzisz w pewnym momencie nie jest w 100% naładowany.Przynajmniej raz na pół roku trzeba go podładować.A najciekawsze jest to,że nawet nowy,w pełni naładowany akumulator zostawisz w samochodzie i nie będziesz go używał przez trzy miesiące to on już rozrusznika nie obróci.Tak "ciągnie" rosyjski immobilizer.
  
 
Cześć, ze względu na to że mam małe pytanie ale nie chcę zaśmiecać nowym tematem zadaj je tutaj Ile jest trybów dmuchawy w Nivie? Jak naciskam ten przycisk odpowiedzialny za nawiew to działa tylko jak jest na środku a jak go wcisnę do końca to nie działa w ogóle- czy jest tylko jeden tryb prędkości nawiewu? Czy może podpsuło się coś w stylu rezystora dmuchawy? (miałem tak w innym aucie i na 6 trybów działały 3)
  
 
Są dwa tryby. Środek to zero. Może masz źle podpięte przewody?
  
 
Ok dzięki za odpowiedź będę kombinował. Być może są źle podpięte jak mówisz bo jeżeli środek to jeden z trybów a drugiego nie ma to coś może w tym być.
  
 
Przepraszam, pomyliłem z klasyczną Ładą, niva ma 0/1/2 Gdzie 2 jest najszybszy bieg, a 1 idzie przez opornik.
  
 
"Postępy" w ten weekend:
- wymienione blaszki mocowania półki pod schowkiem - nie dzwoni, nie spada
- zmienione miejsce masy pod wskaźnikami - efektu brak, wskaźnik paliwa wskazuje to co chce, a podczas włączania tylnej wycieraczki obrotomierz szaleje
- przelutowana cała płytka wskaźników - wskaźnik paliwa działa tak jak trzeba, obrotomierza nie sprawdziłem
- zainstalowany automat od świateł - działa bez zarzutu
- zainstalowany pod radiem rozgałęziacz 2x 12V + 2x USB na stałe - oryginalne umiejscowienie gniazda zapalniczki to jakieś nieporozumienie
  
 
Cytat:
2016-09-07 18:13:50, Kamil_H pisze:
Hydrauliczny regulator luzu zaworu. Też tak mam. Najgorsze jest to, że nie wiadomo który, a jeden kosztuje 38pln. Jeśli puka tylko na początku a później już nie, to nie jest najgorzej. Chyba że pukanie pojawia się podczas jazdy, znika, znowu pojawia...



W moim silniku (od roku mam Nivę, a przejechałem niewiele) jeden popychacz odzywał się, kiedy miał kaprys. Dziś przy wymianie uszczelki (2-gi raz w ciągu kilku m-cy) po zdjęciu pokrywy zauważyłem, że wszystkie popychacze są luźne ... Dokręciłem je tylko kluczem płaskim, bez zdejmowania wałka, więc pewnie na wiosnę ponownie będą luźne. Czy to jest taki urok Niwy? I nagminnie nieszczelna pokrywa?
  
 
Cytat:
2016-11-12 17:19:58, Migm pisze:
Cześć, ze względu na to że mam małe pytanie ale nie chcę zaśmiecać nowym tematem zadaj je tutaj Ile jest trybów dmuchawy w Nivie? Jak naciskam ten przycisk odpowiedzialny za nawiew to działa tylko jak jest na środku a jak go wcisnę do końca to nie działa w ogóle- czy jest tylko jeden tryb prędkości nawiewu? Czy może podpsuło się coś w stylu rezystora dmuchawy? (miałem tak w innym aucie i na 6 trybów działały 3)



Miałem to samo, po sprawdzeniu okazało się, że problem jest we włączniku: na 2-gim biegu, czyli max, płynie większy prąd, powodując nadpalenie styków. Bardzo łatwo rozbiera się ten włącznik - wysuwając tylną część - i oczyszcza styki. Przy składaniu trzeba zwrócić uwagę na prawidłowe ułożenie blaszki łączącej
  
 
Ostatnio sporadycznie wyskakuje błąd P0327 - za niski sygnał KS.
Wie ktoś może gdzie jest umiejscowiony i jak wygląda ten czujnik spalania stukowego w Nivie? Pytam bo muszę go sprawdzić czy się nie odkręca, czy nie zaczyna zdychać, czy może kostka stykowa nie zanieczyszczona.
  
 
Po prawej stronie bloku, pod lub nad rozrusznikiem. Już nie pamiętam.
  
 
Cytat:
2016-11-15 19:59:13, cumulus pisze:
I nagminnie nieszczelna pokrywa?



Też to mam. Walczyłem, ale w końcu to olałem.