Kilka pytań/wątpliwości odnośnie Nivy 1.7 MPi 2004 - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Okazuje się że ten błąd od KS to wina wtyku lub wiązki - jak sucho to nic się nie dzieje, ale jak już mocniej popada to wraca. Także luzik.
  
 
Cytat:
Cytat:
2016-11-15 19:59:13, cumulus pisze:
I nagminnie nieszczelna pokrywa?



Też to mam. Walczyłem, ale w końcu to olałem.




Świadczy to o słabym układzie korbowym, niestety.
  
 
Albo zatkanej odmie - ciśnienie oparów oleju rośnie i gdzieś musi ujść. Jak mawiał klasyk: z dwojga złego lepiej górą - lepiej uszczelka pokrywy niż uszczelniacz wału.
  
 
Cytat:
2016-12-28 22:44:50, SzokoLada pisze:
Świadczy to o słabym układzie korbowym, niestety.



To znaczy?
  
 
świadczy to o ch..wej uszczelce i krzywej pokrywie, gdyby skrzynia korbowa była "przytkana" to ciekło by ze wszystkich miejsc
  
 
Cytat:
2017-01-23 22:39:08, morphio pisze:
świadczy to o ch..wej uszczelce i krzywej pokrywie, gdyby skrzynia korbowa była "przytkana" to ciekło by ze wszystkich miejsc


No, no. Pewnie masz rację.
  
 
Małe pytanie: podczas zmiany biegów w Nivie, szczególnie przy małych prędkościach np. z jedynki na dwójkę coś tak jakby trzeszczy z lewej strony, wydaje mi się że wcześniej tego nie było (mam nowe sprzęgło bo poprzednie spaliłem w terenie). Trzeszczenie nie występuję zawsze, ale zazwyczaj jest. Jakieś sugestie? Czy może jak to niva, słychać wszystkie mechanizmy? Dodam jeszcze że trzeszczenie pojawia się po wciśnięciu pedału sprzęgła, nie dotykam nawet dźwigni zmiany biegów a same biegi wchodzą bardzo dobrze.

[ wiadomość edytowana przez: Migm dnia 2017-01-28 16:07:46 ]
  
 
To trzeszczenie to może być coś z łożyskowaniem pedału sprzęgła lub z hydrauliką pompa-wysprzęglik.Piszesz,że masz nowe sprzęgło i przez to proponuję Ci kontrolę luzu na pedale sprzęgła już po 100 km od jego założenia.Luz między nakrętką trzpienia wysprzęglika,a dżwignią (łapą) sprzęgła ma wynosić 5-6mm.I tym samym na pedale powstaje luz około 20mm.Bardzo często jest,że po żałożeniu nowego sprzęgła ten luz szybko się zmniejsza i tarcza zaczyna pracować z poślizgiem.
  
 
Poprostu nasmaruj sprężyne pedała sprzęgła.
  
 
W temacie wibracji - ostatnio z ciekawości odłączyłem reduktorem napędy i wrzucałem koleje biegi:
Spostrzeżenia:
- 1 bieg - żadnych wibracji
- 2 bieg - żadnych wibracji
- 3 bieg - w momencie puszczenia sprzęgła delikatne wibracje, potem nic
- 4 bieg - w momencie puszczenia sprzęgła wyraźnie wyczuwalne wibracje, potem delikatne
- 5 bieg - w momencie puszczenia sprzęgła mocne wibracje, potem wyraźnie wyczuwalne
Częstotliwość wibracji na każdym biegu jeśli występowały była bardzo podobna, jeśli nie taka sama. Czy to przypadkiem nie jest objaw źle wycentrowanej skrzyni biegów względem silnika (przesunięte połączenie na sprzęgle)?
  
 
Bardziej mi to przypomina odkręconą nakrętkę zabieraka w skrzyni lub coś z łożyskiem z tyłu skrzyni.